Ik ben me rot geschrokken!

Hallo dames,

Ik ben me gistermiddag rot geschrokken... Maarten lag vanaf een uur of 2 te slapen in zijn wiegje. Om half 6 ben ik maar eens gaan kijken. Hij lag toen zo rustig dat ik echt even dacht dat hij niet meer ademde... Ik heb hem toen even bewogen en toen reageerde hij gelukkig.... PFFF!

Hij sliep zo diep dat ik hem ook daarna op geen enkele manier wakker kreeg...Ik heb hem toe maar in de box gelegd zodat ik in ieder geval kon zien dat hij ademde....

na een half uurtje werd hij gelukkig wakker.

Kan je kind ook te diep slapen?? iemand hier ervaring mee?

groetjes Pauline
mv Maarten 19-08-2006

ik heb al iets heel engs mee gemaakt bij mn zoontje van 3,5
hij was toen 3 maanden en sliep ook zo lang,dus ik ging kijken en hij bewoog niet meer en was helemaal blauw aangelopen,ik ben nog nooit zo bang geweest als toen,ik dacht echt nu is het afgelopen,na veel schudden begon ie te hoesten enzo.
ja nu issie zwaar astma patient dus waarschijnlijk was dat het dan.
maar ik ken het gevoel dus.
of een kind te diep kan slapen weet ik niet

Volgens mij kunnen ze wel diep slapen, maar dat kan wel gevaarlijk zijn ivm met wiegendood. Als ze zo vast slapen kunnen ze wel eens vergeten om te ademen.

Ik heb zelf een ademverklikker onder haar matrasje.
Die registreert al haar ademhalingen met een klikje mocht het nu zijn dat ze 10 seconde niet ademt dan gaat er een hele harde piep af, zodat zei schrikt en weer gaat ademen en dat wij ook gewaarschuwt worden dat er iets mis is.

Ik kan jullie zeggen dat het zo fijn is dat wij dat hebben, je slaapt veel beter en ook beneden maak je je niet meer ongerust.
Die van ons is ook gelijk een babyfoon.

Maar ik zou over dat diep slapen even de cb voor bellen.

Liefs Ilse

Hoi,

Wij hebben dat laatst ook gehad. Wij hebben Jamie uiteindelijk in bad
gedaan om hem wakker te krijgen. Niets hielp. Ook wij waren ons
helemaal rotgeschrokken. Ik heb toen ook het cb gebeld en zij zeiden
dat het weleens kon gebeuren en dat het niets ernstigs was. Maar het
was wel belangrijk dat we hem wakker maakten. Gelukkig hebben wij het
hierna niet meer meegemaakt.

Groetjes Natasja

Ik heb het ook een keer gehad, maar dan lag meneer met zijn ogen open en weggerold.
Dat je alleen het oogwit zag, ik gelijk voelen, maar hij lag gewoon te ademen.
Maar je schrikt je rot hoor..

Groetjes Sandra

Ik heb ook een babyphone met ademverklikker onder de matras.
Onlangs is een nichtje van 9 maanden oud plotseling gestorven in haar slaap en dat wil niemand meemaken, maar het gebeurt nog steeds.

Terug
Bovenaan