Ik ben net zwanger en heb inmiddels oud bloed verlies. Moet ik mij zorgen maken?

Hoi allemaal,
Afgelopen donderdag (4/8) had ik ongesteld moeten worden. Maar het is gelukkig uitgebleven! Na een test zag ik inderdaad een licht streepje staan. Heel fijn uiteraard, maar nu blijf ik dus oud bloed verliezen(sinds vrijdag maar dat was heel weinig) en vanmiddag zat er een klein stipje, wat leek op vers bloed, bij. Ik ga niet een gat in de lucht juichen met een positieve test in mijn handen omdat ik het nog te vroeg vind daarvoor, het is natuurlijk heel pril.
Maar door het oude bloed verlies, wat in mijn ogen best veel is, heb ik toch zo mijn zorgen. Is dit terecht of niet? Ik heb mij overigens nog niet aangemeld bij de verloskundige omdat ik dat echt nog te vroeg vind. Ook weet ik best dat ik hiermee naar de verloskundige zou kunnen stappen, maar dan heb ik het idee dat ik onszelf straks blij maak met een dooie mus. Zijn er meer mama’s die dit herkennen? Het verliezen van oud bloed?
 
Had ik inderdaad ook, maar dan rond 6 weken. Het is gewoon zo'n spannende tijd en je kan niks anders doen dan afwachten. Oud bloed hoeft absoluut niks te betekenen. Er gebeurt zoveel in je baarmoeder nu en die is meteen beter voorzien van bloed. Er kan met innestelen bijvoorbeeld een bloedvaatje geraakt zijn waar nu oud bloed van komt. Ik zou zeggen probeer je niet teveel zorgen te maken (makkelijker gezegd dan gedaan, I know). 
 
Ik had ditzelfde ook. Ik dacht zelfs dat ik ongesteld zou worden. Na 3 dagen oud bloedverlies verliezen dacht ik huh het komt toch niet op gang de menstruatie. Toen een test gedaan en bleek ik zwanger. Heb daarna nog wel 3 dagen oud bloedverlies gehad. Op dit moment 19 weken zwanger :) maar ik herkende het ook niet van mijn vorige zwangerschap
 
Ik begrijp je helemaal, super spannend! ik had ook een lichte test , maar bij mij kwam alsnog mijn menstruatie. ik hoop voor jou dat de menstruatie weg blijft en je test duidelijker wordt. Oud bloed kan ook nog van de innesteling zijn en alles is extra doorbloed het kan dus ook komen door bijv hard hoesten of niezen. Heel veel succes!
 
Bedankt allemaal voor jullie reactie! Ja, inderdaad had ik gisteren heel veel geniest dus misschien dat dat het in ieder geval voor gisteren was? Ik zou nu 5 weken zijn. Is het echt mogelijk dat het nog innestelingsbloeding is?
Ik had bij mijn vorige zwangerschap alleen een keertje een plas met wat bloed sliertjes erin gehad dus herken dit nu ook niet echt. Vandaar dat ik er een beetje ongerust van word/werd.
Heb verder ook geen steken gehad en alles.
 
Uiteindelijk is het met 5 weken en 5 dagen toch geëindigd in een miskraam. Iets van binnen had mij hier toch al een beetje op voorbereid. 
 
Dankjewel! Inmiddels ben ik er goed van bijgekomen. Omdat we ruim een jaar bezig waren, kwam het best als een klap aan maar hebben het een plekje kunnen geven. Na 6 dagen bloedverlies heb ik 27-8 alweer een positieve ovulatietest in handen gehad. Ik testen een paar dagen na de miskraam ook al weer een negatieve zwangerschapstest dus dat was natuurlijk ook wel goed nieuws. 
Normaal had ik een positieve ovulatie test op dag 18 maar dit keer op dag 15. Ben heel benieuwd hoe het nu verder gaat met mijn lijf. 
 
Terug
Bovenaan