ik ben nieuw en ook in de molen gaan we

A

Anoniem

Guest
hallo.
ik ben daantje en ben nog 23jaar!!!!
mijn vriend en ik   proberen nu al een jaar zwanger te proberen te worden.
helaas is eht nog steeds niet gelukt..
heb vandaag een afspraak gemaakt met de huisarts en die stuurde me zonder pardon door naar het ziekenhuis......

op 11oktober mag   ik erheen????..

weet iemand wat er zoal gaat gebeuren??

liefs,

daantje

Hoi Daantje

Fijn dat je huisarts je direcht heeft doorverwezen. Dan krijg je hopelijk snel wat duidelijkheid. Ik denk dat het eerste wat ze gaan doen bij je is kijken of je sowieso wel een eisprong krijgt. Waarschijnlijk (zo ging het bij mij) door regelmatig inwendige echo's te maken. Misschien krijg je ook een onderzoek om te kijken of je eileiders vrij zijn (HSG). Dat zal al een boel duidleijk maken denk ik. Aan de hand van de uitslagen van die onderzoeken zal je een behandeling krijgen.

Succes, hopelijk zien we je hier maar kort!
Caroline

Hoi Daan,

Ik ben ook nieuw hier heb me net gemeld.
Wij zijn bijna 1,5 jaar bezig ben al wel 2x zwanger geweest, helaas niet goed afgelopen.
Maar lees mijn verhaal maar.
Ik weet niet wat ze eerst gaan doen maar denk bloedonderzoek, misschien inwendige echo en de zaadkwaliteit van je vriend.
Succes in ieder geval.
Liefs van mij

Hi,

Ik ben Mandy en 24 jaar.
Na 8 rondes werd ik zwanger maar kreeg al heel snal een miskraa.
7 maanden later maar eens naar de Gynaecoloog.

Mijn man moest toen sprema inleveren. Verder wilde  hij graag dat we gingen temepraturen om te kijken of ik wel een ei-sprong had. Gelukkig had ik dat al gedaan. Daar bleek gewoon een ei-sprog uit
Diezelfde dag  namen ze meteen een uitstrijkje en ik moest bloed laten prikken.

Het volgende cyclus mochten we toen komen voor een samenlevingstest.
Die bleek prima in orde.
En wat bleek nog meer?! Ik was toen ook meteen zwanger.

Of het nu toeval was of misschien toch een beetje het "loslaten" weet ik niet, maar ik ben nu alweer 17 weken zwanger!

Succes!

Groetjes Mandy

Ik heb mijn verhaal van anne79 even gekopieerd, want ik kan bij jou hetzelfde vertellen: (fijn dat je meteen bent doorgestuurd he?!)

Ik zit inmiddels ook in het gynaecologen traject. Mijn huisarts heeft ons na een jaar meteen doorgestuurd. Bij mij/ons hebben ze bij de gyn eerst een echo gemaakt, naar mijn temperatuurcurves gekeken (want die had ik al, wat een hoop tijd scheelt, want ze begon bij mij meteen met de onderzoeken), diverse bloed testjes, uitstrijkje, chlamidia-test, uitslagen bekeken van sperma-analyse (die was al gedaan; doorverwezen door huisarts) en  deze week een HSG (röntgen onderzoek van baarmoeder en eileiders). Dat laatste schijnt nogal pijnlijk te zijn, dus daar zie ik erg tegen op. Die andere testjes stelden allemaal niks voor en gelukkig is er nog niks uitgekomen!! Hopelijk is die HSG ook  goed. Dan gaat  ze daarna nog een samenlevingstest doen. Maar dat zijn de laatste onderzoeken die ze gaat doen zei ze. Ik hoop dat  het je  allemaal wat duidelijker is. Ik kreeg trouwens voor het 1e bezoek aan de gyn ook een boekje thuis met alle informatie.

hier heb je vast wat aan!

Gr kim

Terug
Bovenaan