ik ben nieuw: vragen over i.v.f.

Hoi Meiden

Ik zal me eerst even voorstellen aan jullie:
Ik heet desi en ben 32 jaar .
woon op dit moment ik noord-holland.

Mij man en ik zijn al drie jaar bezig om een kind te krijgen.
Alleen lukt het niet op een normale manier,daarom heeft onze huisarts ons doorgestuurd naar het ziekehuis.
Daar hebben de dokters ons geadviseerd om met i.v.f. te   beginnen.
Op 6 mei zijn we begonnen met de behandelingen.
Ik ben ook al begonnen met spuiten.
Wij moesten 28 mei voor controle te komen,ze hebben een inwedige onderzoek gedaan .
De baarmoedermeting zag er goed uit,alleen 7 juni nog een keer de zelfde onderzoek en controle.
De planning is op 13 juni naar een andere ziekenhuis dus amsterdam vu-mc.
Daar gaan ze de eileiders en de zaad van me man samen voegen.
en als alles goed is drie dagen later wordt het terug geplaats.
Dat ligt aan wat de dokter op 7 juni gaat zeggen of het door gaat op 13 juni.
Ik hoop van wel .
Alleen vraag ik me af of er meer meiden deze onderzoek heeft gehad en of het pijn doen .
Bij mij doen de klem zo pijn ,dat komt door dat ik een kleine bekken hebt zei de dokter tegen me.
Zijn er meiden die op dit moment ook met i.v.f. behandelingen bezig zijn en hoe voelen jullie nu.
En hoe ervaren jullie al die onderzoeken allemaal.
Ik hoor het wel van jullie

groeten van desi

hallo desi

wij hebben die onder zoeken ook gehad en ik heb ook een kijkoperatie gehad zag er goed uit allemaal ze hebben bij mij gelijk de eileiders doorgespoten voor alle zeker heid wij zijn al wel 8 jaar bezig om een kindje te krijgen maar het lukt maar niet
ik ben er soms gewoon even helemaal door heen he meid ik hoor wel weer van jou
en wil je meer weten vraag het maar hoor ik heb al 2x ivf gehad sta nu voor de 3de op de wacht lijst

liefs annebel

Hoi Desi,

Ik ben ook 32 en nu 5 jaar in de medische molen..ik heb 1 IVF behandeling achter de rug. Helaas geen succes, er was geen bevruchting. Nu hebben we de 1ste ICSI gehad en een week geleden een terupplaatsing gehad. Bij mij zijn de eilleiders doorgespoten (nooiiiit meer!) maar dat onderzoek waar jij het over heb ken ik eigenlijk niet. Bij ons is trouwens geen oorzaak gevonden waarom het bij ons niet zou lukken, alles is bij ons beide helemaal goed. Totdat er dus geen bevruchting plaatsvond...

Wij lopen in het AMC, wij zijn daar erg tevreden over en alles loopt erg vlotjes, geen wachtijden, het personeel is ook super betrokken. Maar dat ervaart iedereen natuurlijk anders.

Als je nog vragen heb horen we het wel. Je bent zeker niet de enige en er komt nog genoeg op je af.

Succes!!

Mo

Hoi Desi,
We lopen bijna gelijk, morgen gaan ze kijken hoever het met
de eitjes is en hoeveel het er zijn. Duimen dus. Het is voor ons
de eerste keer IVF. Ik vind het ook heel spannend, heb net zes keer
IUI achter de rug en dat viel lichaamlijk wel mee, maar ja telkens
toch de hoop en de teleurstelling verwerken dat viel niet mee.
Nu mochten we door dus voor IVF. Wij hebben een dochter van
drie en een half jaar waar we ook vier jaar op gewacht hebben.
Waarom is niet duidelijk,maar tal van onderzoeken en bijkomende
operaties (ivm kiestes en onrustige cellen) is mijn linker eileider
verwijderd, zes weken na de operatie was ik zwanger. Een wonder!
Nu doen we dus alles voor een broertje of zusje voor Muriël.
Ben benieuwd na morgen, laat het je weten. groetjes Miranda

Hallo,

Je schrijft dat de eileiders en het zaad van je man samen worden gebracht voor een bevruchting buiten het lichaam. Maar ik denk dat je bedoelt de eitjes en het zaad van je man??
Ik zelf zit in het traject van ICSI, maar dat is qua behandeling die de vrouw moet ondergaan hetzelfde. Het enige verschil is dat bij ICSI de zaadjes in de eicel worden gespoten (buiten het lichaam), zodat de zaadjes niet zelf het eitje hoeven te bevruchten.

Vooraf zijn er een aantal controles met een inwendige echo. Ikzelf vind dit wel meevallen. De punctie zelf (waar de eitjes weg worden gehaald) vond ik wel wat pijnlijk, maar dat verschilt erg per persoon. En gelukkig duurt het maar kort.

Ik wens jullie heel veel succes.

Hallo dames,

Ik ben Martine, 32 jaar, en samen met mijn vrouw zijn wij de moeders van een tweeling (Tess en Thijn)  van bijna 16 maanden. En ja, de tweeling is door middel van IVF verwerkt. Wij mogen ons dus ervaringsdeskundige noemen.

Voor de tweeling hebben we het hele medische traject (2 jaar lang)  doorlopen:  12 mislukte IUI/KID  pogingen, mislukt  baarmoederonderzoek (was te pijnlijk!), goedgelukte kijkoperatie (geen oorzaken voor mislukken IUI gevonden), 1 IVF poging.

Vanwege deze achtergrond mogen we deze keer direct met IVF starten. Morgen hebben we de startecho van onze 1e poging. Hopelijk kunnen we dan direct gaan beginnen met het spuiten van Gonal-F.

Ondanks dat ik weet wat me te wachten sta, is het toch weer spannend

groeten,
Martine

Terug
Bovenaan