ik ben nog nooit zo onzeker geweest...

lieve meiden,

Ik hoop dat ik iemand hier op het forum kan vinden met de vergelijkbare ervaring die ik nu meemaak. Ik ben nu anderhalf jaar bezig met zwanger worden, ik heb allerlei 'schijnzwangerschappen achter de rug'maar nu is het anders, voel me echt anders pijnlijke borsten, witte afscheiding elke dag wat ik normaal nooit hebb, probleem bij mij is ik ben ik heb heeel erg onregelmatige cycles, witte afscheiding is ongeveer 2 weken geleden begonnen, maar dan ga ik testen en is ie negatief... ik weet he t niet meer, hoelang moet je max wachten totdat je voldoende hcg hormonen in je lichaam hebt? hellp
grtjes
lotgenootje
 
hi lotgenootje,

er valt met geen enkele zekerheid te zeggen of je verschijnselen horen bij een beginnende zwangerschap of bij een aankomende menstruatie. Die zijn namelijk exact hetzelfde en kunnen je dus helemaal gek maken als je daar zo op gaat focussen als jij nu doet.
De enige manier om er achter te komen of je zwanger bent, is om ongeveer 14 dagen na je eisprong te testen. Vroeger heeft geen zin, omdat je HCG hormoon dan te laag is. Alle andere signalen van je lijf zeggen allemaal niets.
Aangezien je al anderhalf jaar bezig bent en een onregelmatige cyclus hebt, zou je mischien baat kunnen hebben om te gaan temperturen of ovulatietesten te gaan gebruiken zodat je precies weet wanneer je eisprong hebt en dus weet wanneer je extra moet vrijen en ook: wanneer je kunt testen. Maar wellicht doe je dat al.
Mocht er helemaal niets gebeuren, dan kun je wellicht eens naar de huisarts stappen. Na anderhalf jaar proberen zal hij/zij mischien wel aanleiding zien om eens te onderzoeken of alles goed werkt. Vaak moet je dan beginnen met temperturen, dus het kan geen kwaad om dat eens te proberen.
Voor meer info over temperaturen zie de site; www.onvruchtbaarheid.nl

Succes en maak je zelf niet onnodig gek met wishfull thinking.
 
Terug
Bovenaan