Ik ben ook nieuw hier!

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik ben (zonnetje4) ik ben 23 en in verwachting van mijn eerste kindje.
Op dit moment ben ik  8 weken zwanger vrijdag heb ik mijn eerste bezoek aan de verloskundige ik vind het erg spannend.
Ik lees al een tijdje met jullie mee, vanaf het forum zwanger worden maar nu ik zelf zwanger ben vind ik het erg  leuk om gezellig mee te kletsen.

Kunnen jullie mij vertellen wat het eerste bezoek bij de verloskundige  precies inhoud krijg je dan ook het hartje te horen?

liefs, zonnetje4

hoi zonnetje

aller eerst heel erg gefeliciteerd spannend he. ik had mijn eerste vk gesprek toen ik 7 weken was en daarbij vragen ze van alles ziekte's en dat zoort dingen.

het hardje hoor je pas bij 12 weken volgens mij.

nou doei doei lucy november forum vandaag 26 weken.

van harte gefeliciteerd! en welkom hier :)

Een eerste bezoek aan de VK is meestal heel informatief, ze wil dan dingen over je gezondheid weten en legt je wat dingen uit. Het is vooral veel vragen beantwoorden.  Het hartje kunnen ze pas echt goed horen met 12 weken ongeveer. Bij mij hebben ze het met 11 weken geprobeerd maar mij werd erbij verteld dat ik geen paniek moest krijgen als het niet te horen was omdat het vroeg was. Bij mij was het met 11 weken   wel al te horen. Mocht je nu een echo krijgen, dan is het hartje wel al te zien, je ziet dan een stipje knipperen :)

Jane 33 weken

Hoi zonnetje,

welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap.

Meestal is zo'n eerste afspraak een intake is dan wel handig als je man/vriend hier ook bij is want ze vragen je dan de kleren van het lijf over ziektes die in de familie voorkomen.
Ik denk dat je een kleine kans heb dat ze je het hartje gaan laten horen omdat, het vaak nog niet te horen is bij 8 weken (dit is mijn ervaring het kan best dat het bij andere miss wel te horen was)
Veel plezier iig

Gr Angelique

Leuk dat je je ook hie aanmeldt. Vrijdag naar de verloskundige dat is altijd spannend, De meiden voor mij hebben al aangegeven wat je kunt verwachten.

Ik wens je een leuke en gezonde zwangerschap toe.

liefs
talke

Heel erg bedankt voor jullie reacties,ik ben benieuwd naar vrijdag de verloskundige zei inderdaad al dat er heel veel vragen gesteld gaan worden dus ik ben benieuwd.

erg spannend allemaal.
ik ben al veel boeken aan het lezen over zwanger zijn en hoe het kindje groeit in de buik wel een gek idee hoor aangezien ik nog niks voel,

ik ben wel misselijk en mijn buik is ietsje dikker ik lust op dit moment ook veel minder dan voorheen.
Op het moment eet ik niet zo veel ik wordt overal misselijk van hebben jullie dit ook???
Meestal eet ik 's ochtends yoghurt dat wil er nog wel in maar brood wordt ik op dit moment erg misselijk van..

liefs, zonnetje

Gefeliciteerd!

En op je vraag over misselijkheid. Hier hebben veel meer meiden last van hoor. Volgens mij was ik één van de weinigen die het geluk had er geen last van te hebben.
Het belangrijkste is om zolang je last hebt van misselijkheid dan je maaltijden meer te verspreiden over de dag. Neem dan bijvoorbeeld om de 2 uur een klein hapje. Zo krijg je toch genoeg binnen, en is de kans kleiner dat je het er weer meteen uitgooit.

Groetjes Rinzz 31,1 wk

Terug
Bovenaan