ik ben ook weer terug

Hallo iedereen!
Ik ben ook weer terug hoor. Ik had een beetje afstand genomen van het geheel tot ik in ieder geval mijn kijkoperatie had gehad. (en van tevoren nog lekker op vakantie geweest, helaas is het toen ook niet gelukt, je blijft toch hopen he?)

Nu moet ik zeggen dat de kijkoperatie me is meegevallen. Alles was gelukkig goed, dus is er eigenlijk geen reden waarom we niet zwanger raken. Bij mijn man is ook alles prima in orde. Nu moeten we over 2 weken weer naar de gyn. Ik denk dat we dan te horen krijgen dat we het nog maar eens een half jaartje moeten proberen. Ik geloof dat dat heel normaal is.... Maar je weet het natuurlijk nooit! Aangezien alles tot dusver heel snel is gegaan in het ziekenhuis (zal wel met m'n leeftijd te maken hebben, denk ik)
Maar goed, ik lees en leef met iedereen mee en ik hoop dat we allemaal snel zwanger zullen raken!

Van harte gefeliciteerd aan diegenen die zwanger zijn geraakt, het is jullie van harte gegund!

Veel liefs,
Di

Hoi Di,

Ik hoop voor je dat je dat te horen krijgt. Ik heb 20 febr. een Laparoscopie gehad ( en linker eileider zat dicht) nu dus ook geen rede meer om niet spontaan zwanger te raken. En dus hebben ze begin april bedacht ( toen ik voor controle moest komen) dat we een jaar zelf weer moeten aan klooien, mocht het dan nog niet gelukt zijn, gaan ze dan pas verder kijken. Ik weet niet hoe oud je bent maar ze vonden mij met bijna 29 nog veel te jong voor IVF e.d. ( zware onzin natuurlijk)
Ben nu toevallig net bezig met iets anders te zoeken, ik red het niet tot volgend jaar april. Ben t zat t afwachten en wil dat er iets gaat gebeuren, en in ieder geval sneller dan dat ze nu van plan zijn.

Groeten
Cynthia

Hoi Cynthia,

Echt zwaar waardeloos dat ze je een jaar laten aanklooien!! Hebben ze tijdens jouw operatie dan wel die verstopping op kunnen lossen? Ik vind het ook echt belachelijk dat ze zeggen dat je te jing bent voor IVF! Ik weet toevallig dat je tot je 30e ook in aanmerking kunt komen voor een "kleineIVF" En dit schijnt een stuk minder belastend te zijn. Na de 30e al niet meer. Ik kan me voorstellen dat je op zoek gaat naar iets anders, misschien een AZ in de buurt? of een vertiliteitskliniek?? Als je in ieder geval maar vertrouwen hebt in je arts.
Ik had in ieder geval voor de operatie begrepen dat je daarna een half jaar zelf moet proberen. Ik weet inmiddels al dat ze tijdens die operatie eigenlijk niets konden vinden, geen verstoppingen en geen verklevingen.....
O, trouwens, ik ben 35 jaar.... En het schijnt tot dusver echt in een sneltreinvaart te gaan bij ons. Echt in zo'n 2 maanden van eerste gesprek tot een kijkoperatie... Volgens insiders is dat allemaal wel heel erg snel gegaan. (Maar gewoon afwachten wat ze over 2 weken zeggen)

Liefs,
Di

Hoi Di,

Ik heb mijn kijk ook net achter de rug, en bij mij is ook niks gezien... alles was goed !!! Dat is natuurlijk wel prettig...

Ik ben 27 en wij komen in aanmerking voor IUI.... (denk dat je dat bedoeld met "kleine IVF") zonder aanwijsbare vruchtbaarheidsstoornis!!!
Volgende ronde gaan we er al voor, geen wachtlijst!!!!

Ik moest alleen een machtiging van de gyn hebben en nu wordt alles vergoed. (we mogen 3 tot 6 pogingen doen en dan gaan we over tot IVF als het nog niet raak is).

Houd je ons op de hoogte?

Liefs Lill

Ik ben er uit, ik ga maandagochtend gelijk maar eens bellen, ligt ook natuurlijk aan beleid van ziekenhuis, de een doet moeilijker dan de andere.

Bedankt Lill, en sterkte, jij ook Di, ik hoop dat het bij jou ook allemaal een stuk vlotter loopt dan bij ons.

Groeten,
Cynthia

Hoi Lill,
Goed dat jullie in aanmerking komen voor IUI. Ook toppie dat jullie geen wachtlijst hebben!!
Maar wat ik bedoelde met de kleine IVF is dat er dan gewoon 1 eitje rijpt (net als normaal, zeg maar) en die wordt dan ook aangeprikt net als bij een "gewone" IVF. en buiten het lichaam bevrucht en daarna terug geplaatst. En dat gebeurt bij mijn weten toch niet bij een IUI?
Ik voel me nu, een week na de kijk gelukkig weer een beetje mezelf. Dus de volgende ronde gaan we er weer voor!! Ik ben wel benieuwd wat de gyn te zeggen zal hebben, maar dat hoor ik pas over 2 weekjes.....

Liefs,
Di

Terug
Bovenaan