Ik ben ook zwanger!!!

Hallo allemaal,

Vanmorgen een test gedaan...en...meteen twee dikke strepen! Ik schrok er gewoon van.
Er zit wel een bijzonder verhaal aan vast want. Ik ben vorige week ontslagen. We moeten met 18 man opstappen omdat het heel slecht gaat met het bedrijf waar ik voor werk. Ze hebben dus collectief ontslag aangevraagd en die procedure loopt nog. Een van de weinige redenen dat ze je niet met een vast contract mogen ontslaan is dus als je zwanger bent. Vandaag was de laatste dag dat we bezwaar konden maken tegen onze ontslagaanvraag. En op dat formulier stond dus ook een vraag of je zwanger bent???
Dus ik dacht vandaag is mijn NOD ... laat ik er maar een testje tegenaan gooien...en wat dacht je...ZWANGER...! En dat na 3 maanden al. Dit wordt ons tweede kindje. En bij de eerste heb ik 9 maanden moeten wachten voordat het raak was. Dus ik had hier niet op durven hopen.

Maar goed ik wil jullie allemaal in iedergeval heel veel plezier toewensen en een fijne zwangerschap...ik meld me heel snel weer.

Vriendelijke groetjes,
Femti

Welkom! En gefeliciteerd!!
Fijn dat het zo snel al raak was! Zo zie je maar daar je er soms geen pijl op kunt trekken. Het blijft een beetje kwestie van geluk hebben en volhouden.
(ik heb geen recht van spreken, trouwens, 1e raak in ronde 2 en nu deze 2e raak in ronde 1)

Maar hoe ga je dit nu doen met je baan? Kunnen ze je nu echt niet ontslaan? Poeh, heftig hoor! En spannend!

Gefeliciteerd!

Niet om je stress te bezorgen, maar ze mogen je niet ontslaan vanwege je zwangerschap, maar vanwege faillissement (of andere bedrijfsproblemen) is ontslag wel mogelijk. Zie http://www.arbo-advies.nl/zwangerschap.htm

Terug
Bovenaan