Ik ben op zoek naar een geboortegedicht voor na 3 miskramen.

Hallo allemaal.

In september verwachten we ons tweede kindje.Nu ben ik op zoek naar een gedichtje voor in het kaartje die ook nog licht  verwijst na mijn miskramen.Voor de geboorte van mijn zoontje heb ik 2 gehad en na zijn geboorte nog 1.Dit is dus mijn 5e zwangerschap.
Ik vind het leuk om hier nog licht na te verwijzen maar wel op een leuke manier.Iemand tips?

Hoi,
Ik ken je verhaal niet, en weet ook niet hoever je die keren was toen je een mk kreeg, Maar mij raakt het een beetje hoe je hierboven schreef, dat je het ''leuk' vind om er nog naar te verwijzen???
Ik heb het zelf vorig jaar ook meegemaakt, en het is echt een klap...
Ik voel het meer als geluk dat we het nu nog eens mogen meemaken, alsnog..
En hou het voor onszelf in een klein versje..
Misschien iets voor jullie?

Zo lief,
Zo klein,
Zo mooi,
Zo welkom,
Zo van ons..

Dus wij houden het meer voor onszelf..En ik vond dit wel mooi.
Maargoed, ik denk er zo over. Ben benieuwd hoe jij erover denkt.
Dit is niet rot bedoelt hoor, maar gewoon hoe ik het zie..
Misschien bedoel je het ook anders..
Groet R

He hoi

Nee ik snap hoe je het bedoelt.Het staat er een beetje vreemd.Het probleem is dat ik het er nog steeds erg moeilijk mee heb en het nog niet echt een plekje heb kunnen geven.Ik hoop door licht in het gedichtje er naar te verwijzen het misschien een plekje krijgt.Waar ik het heel moeilijk mee heb is dat veel mensen er vanuit gaan dat je het na 1 maand wel bent vergeten.Altans dat gevoel krijgen wij(mijn vriend en ik).Ook denken heel veel mensen er misschien er anders over maar ik zie het echt als mijn kinderen ook al heb ik ze maar zo kort gedragen.Ik wil zo ook laten zien dat ze er bij horen en vind dit een leuk gebaar.Het is dus niet zo dat ik die miskramen leuk vind of het leuk vind om iedereen dit te laten weten(iedereen die het kaartje krijgt weet van de miskramen.)Ik ben ervan overtuigd dat dezen kindjes over hun broertje en direct over hun zusje waken en wil ze niet vergeten.

Hoi,
Je hebt helemaal gelijk als je vind dat het toch jullie kindjes waren, hoe kort ze er dan ook waren..
Ik merk ook dat mensen zoiets hebben van, jammer, maar dan was het beter zo, en ik weet nu zelf dat je pas weet hoe het voelt om een mk te hebben, als je het hebt meegemaakt..
En drie keer is inderdaad niet niks..
Ik vond het ook echt een klap toen, en we hadden het geluk de maand erna weer zwanger te zijn, maar toch denk ik wel eens..Nu was die kleine al een maand of twee geweest..[ buurvrouw was toen tegelijk met mij uitgerekend, en heeft nu een zoontje..]
Zo denk je er toch aan, en je vergeet het nooit.
Kortom, je moet er mee omgaan zo als het voor jullie goed voelt..Ik begrijp je wel hoor nu!
Groet   R, nu 40 wk en 2 dg van onze derde spruit..

quote: RW 72 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-07-2007 09:22:31'));

Hoi,
Je hebt helemaal gelijk als je vind dat het toch jullie kindjes waren, hoe kort ze er dan ook waren..
Ik merk ook dat mensen zoiets hebben van, jammer, maar dan was het beter zo, en ik weet nu zelf dat je pas weet hoe het voelt om een mk te hebben, als je het hebt meegemaakt..
En drie keer is inderdaad niet niks..
Ik vond het ook echt een klap toen, en we hadden het geluk de maand erna weer zwanger te zijn, maar toch denk ik wel eens..Nu was die kleine al een maand of twee geweest..[ buurvrouw was toen tegelijk met mij uitgerekend, en heeft nu een zoontje..]
Zo denk je er toch aan, en je vergeet het nooit.
Kortom, je moet er mee omgaan zo als het voor jullie goed voelt..Ik begrijp je wel hoor nu!
Groet   R, nu 40 wk en 2 dg van onze derde spruit..

Hoi
Ik vind het ook moeilijk dat de mensen er vanuit gaan dat je het direct bent vergeten.Vooral bij de laatste mk toen ben ik echt een compleet kindje verloren toen had ik het heel moeilijk.Wat mensen dan zeggen is goh je hebt een gezonde zoon dus je weet nu dat het kan.Maar ja ik ben echt dolgelukkig met mijn mannetje maar was ook dolgelukkig met dit kleintje.Mijn schoonzusje was tegelijk met mij zwanger en is dus op mijn uitgerekende datum bevallen van een kindje.Ik vind het geweldig en ben superblij met mijn neefje maar heb wel even flink zitten huilen omdat het precies op die datum moest zijn.Ook is de uitgerekende datum van mijn 2e mk net geweest en ook al is dit 2 jaar geleden mijn kindje had dus ook 2 kunnen zijn en inderdaad dit is heel moeilijk.Gelukkig was ik na de laatste mk ook gelijk weer zwanger en dit verlicht het wel iets maar lang niet helemaal.

Ik wens je heel veel succes met je bevalling en lekker genieten met je kindjes direct.
Groetjes mamavandaan

Wij hadden bij onze oudste na 3 miskramen dit gedichtje:

Negen maanden moesten wij wachten
steeds was jij in onze gedachten
wij waren blij, maar toch ook bang
want negen maanden duren lang
steeds hebben wij ons vragen gesteld
en de resterende dagen geteld
nu lig jij hier zo klein
en zijn wij trots dat wij jouw papa en mama mogen zijn

Wij wilden graag duidelijk maken dat wij het gekoesterd hebben en voor degene die weten wat wij hebben meegemaakt, die begrijpen het.
Maar wij wilden vooral niet dat over 10 jaar de miskramen nog steeds een rol hebben. wij wilden deze vooral achter ons laten na de geboorte van onze eerste.

Nu ben ik zwanger van onze tweede (vorig jaar mk met 16 weken) en nu heb ik ook al een gedicht gemaakt.
Wederom wil ik wel refereren aan het wonder en dat het niet vanzelfsprekend is, maar wij willen weer niet de miskraam een grote rol laten spelen, vooral niet als je niet weet wat wij hebben meegemaakt.

Succes met het uitzoeken!

gr mama van MD

Hai,
Ik vind het heel een heel mooi idee! Hetgeen wat je hebt mee gemaakt is niet zomaar weg, en staat onlosmakelijk verbonden met je huidige zwangerschap.
Zelf heb ik ook twee mk gehad. Ons idee was om het gedichtje echt voor dit kindje te houden, maar om bv. twee vlinders af te beelden, of speels twee sterretjes.
dat zal anderen niet direct op vallen, maar wij weten dan wie we in gedachten houden.
Groetjes Soela

Terug
Bovenaan