Ik ben toch echt weer terug

Ik kom toch weer op het lijstje zwanger worden na een miskraam.
Ik ben vandaag in het ziekenhuis geweest en ze gaan in ieder geval het chromosomen onderzoek starten. Ik moet wel zeggen dat deze miskraam me meer mee is gevallen dan de vorige. Ook nu bleek mijn baarmoeder gelukkig weer schoon te zijn dus ik hoef geen curretage.

Helaas is het allemaal zo gelopen maar ik ben geen negatief persoon.
Er is zeker verdriet... maar ik heb mijn gezondheid, mijn vrienden, mijn familie en dat is ook super belangrijk.

Dat merk je nu meer dan ooit.

Dus F... ik kom weer op het lijst met een NOD die onbekend is maar we zetten in op 28 dagen.

Groetjes,

Corina

Hoi Corina,

Wat vervelend dat je hier weer terug bent.
Ik herken je verhaal helaas maar al te goed. Ook mijn 2e miskraam was fysiek veel minder zwaar. Moet wel zeggen dat ik erg geschrokken ben. Wij hebben ook bloed laten prikken voor het chromosomen onderzoek en krijgen ergens eind januari de uitslag.
Wat goed dat je zo positief kunt blijven denken. Ik probeer dat ook wel hoor, alleen zijn er van die momenten dat dat niet helemaal lukt. Maar ach dat is ook niet meer dan normaal.

Groetjes,

Nina

Hoi Nina,

Wat duurt zo een uitslag lang he?
Mij is verteld dat de uitslag 3 tot 4 maanden gaat duren. Mocht je in de tussentijd toch zwanger raken wordt je aangeraden om dit te melden zodat je onderzoek alsnog voorrang krijgt. Mij is verteld dat de reden voor het lange onderzoek is dat het geen spoed heeft en dus onderaan de lijst wordt gezet.
Begrijp het op zich wel maar jeetje 3 a 4 maanden is wel erg lang. Weet jij trouwens of er buiten deze onderzoeken nog andere onderzoeken bestaan?

Jij ook veel sterkte

Corina

Hé Corina,

Ik kon je moeilijk vinden maar heb je gevonden moet even wennen aan nieuw forum. Was erg benieuwd naar jou situatie. Nou meid heel veel succes en sterkte.
Je zult veel baat hebben wij je positieve houding.
Liefs,
Biate.

Oh meid, wat vervelend voor je. Ik vind het goed van je dat je er op zich positief tegenover staat. Toch wil ik je sterkte wensen want leuk is anders. Ik hoop dat je snel duidelijk heid krijgt.

Liefs Po

Hoi Corina,

Ik kan je niets anders wensen dan sterkte.
Ook ik zit te wachten op de uitslag van het chromosomenonderzoek.
Ik weet niet of je mijn verhaal gelezen hebt over mijn bloedvergifteging na de curettage? In ieder geval hierom mag ik even niet zwanger worden omdat mijn lichaam nog aan het herstellen is.
Daarbij willen ze bij mij blijkbaar meer bloedtesten gaan doen en dan is het beter als ik niet zwanger ben omdat de waarden dan gelijk veranderd zijn.
Nou moet ik zeggen dat ik er verlopig de behoefte niet toe voel, ik vind het veel te eng.

En net wat je zegt, hoe jammer ik het ook vind en hoeveel verdriet ik ook heb, ik heb ook een gezondheid waar ik nu aan moet denken. Je omgeving is ook belangrijk.
Ik probeer het voorzichtig uit te drukken hoor, want ik wil niemand kwetsen, maar ik ben tot de ontdekking gekomen dat mijn geluk niet van een kind afhangt, want dat ben ik nu ook al met inderdaad mijn man, mijn familie en vrienden (die ik goed hierdoor heb leren kennen) ons huis met de beesten etc.
Natuurlijk, een kindje zou het plaatje alleen maar mooier maken en is ook meer dan gewenst maar ik heb bedacht dat dat niet koste wat het kost moet komen.
Nogmaals, dit is zoals ik het voor MIJZELF zie en wil deze mening echt niet aan een ander opdringen hoor.

In ieder geval heeft deze gedachte me weer wat sterker gemaakt waardoor ik weer vooruit kan kijken. Blijkbaar werkt dat bij jou ook zo.

Aadje

Lieve Corina,

Met heel veel tegenzin zet ik je terug op de lijst. Ik vind het echt vreselijk voor je maar wat je zegt is absoluut waar. Je hebt je gezondheid en dat is super belangrijk. Toen ik na de mk het ziekenhuis verliet dacht ik ook maar 1 ding, er komen mensen voor veel vreselijkere dingen hier naartoe en ookal neemt dat niet al het verdriet weg, het is wel goed om af en toe even te relativeren.

Kun je me misschien al je gegevens opgeven want ik heb je gegevens nl. niet meer.

Sterkte!

X F

Terug
Bovenaan