ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest!

A

Anoniem

Guest
zoals beloofd zou ik even vertellen hoe het gegaan was bij de huisarts:

nou ik heb haar mijn verhaal voorgelegd, en zij vond dat ik idd ook een lange cycles had (6weken) en ik had ook een temperatuurlijst meegenomen en ze vond dat ik ook veel temperatuurschommelingen had!
dus heb ik een verwijsbrief gekregen voor naar de gynecaloog! ik ben nu al zenuachtig en heb ik nog niet eens een afspraak.

wat gaat er gebeuren bij zo'n 1e bezoek? krijg je dan ook een inwendigonderzoek?? dat lijkt mij verschrikkelijk eng.
ik wil dan wel dat mijn vriend mee gaat! dat mag toch wel hoop ik!
als ik maar te horen krijg dat alles goed is met mij (en vriend)! lijkt me zo erg als je te horen krijgt dat je geen kinderen kunt krijgen!
maar goed laat ik alles maar rustig afwachten, ze kunnen tegenwoordig zoveel!
ik vind het wel spannend hoor!!

ik hou jullie op de hoogte,

doei doei

liefs Wilma

Lieve Wilma,

Het is toch fijn dat je huisarts je doorstuurt naar een gynecoloog.(ik heb namelijk een half jaar na mijn bezoek bij de dokter pas een verwijsbrief gekregen)Voor een inwendig onderzoek hoef je echt niet bang te zijn je zal er niets of weinig van voelen.Ik hoop voor je dat het allemaal niet meer lang zal duren en dat jezelf over een tijdje moeder mag noemen.Ik ben nu een anderhalf jaar bezig en loop ook bij een gynecoloog.Ik weet niet waar je vandaan komt maar dokter Ruis is heel goed en zit in de mortel.Ik loop er nu zo'n jaar bij en mijn zus al 2 jaar in het ziekenhuis en bij mij weten ze al meer als bij mij zus.Het is alleen maar een advies.Hou ons maar op de hoogte ben benieuwd.

Groetjes

wendy

wat gaan ze eigelijk doen bij zo'n inwendig onderzoek??
ik heb vroeger een vervelende ervaring opgelopen met een jongen en ben daar eigelijk nooit overheen gekomen! ik ben nu zo ver dat ik alleen maar mijn vriend acepteer daar beneden! dus ben nu wel een beetje bang! maar ja daar zal ik dan maar even door heen moeten bijten, toch! het is voor een goed doel! ik ben doorverwezen naar een ziekenhuis! ik kom uit het noorden!

liefs Wilma

Hoi

Las dit verhaal en wilde je even een hart onder de riem steken!!
Ik heb zelf een hele onregelmatige cyclus. Kan 2 maand duren, 3 maand duren 28 dagen duren en alles wat daar tussen zit. Weet dus nooit wanneer ik vruchtbaar ben en nooit wanneer ik ongesteld word. Erg vervelend.
Na 1,5 jaar gestopt met de pil en met verwijzing op zak van de gyneacoloog, al drie maand en 6 week niet ongi, bleek ik 6 week zwanger!!
We willen op zich wel een tweede en zijn dus niet aan de pil; alleen we hopen dat het dit keer wel sneller gaat want het is frustrerend!

Veel succes en sterkte en verlies de hoop niet!

dank je wel mathea!
vind ik erg lief zulke reacties!!

liefs Wilma

Hoi Wilma,

Bij ons in het eerste gesprek hebben ze vragen gesteld over de cyclus, of ik de ei-sprong voel, hoe lang ik menstrueer en hoelang geleden gestopt met de pil.
Daarna kreeg ik een inwendig onderzoek. Ze gebruiken hierbij enorm veel glijmiddel. Het valt echt reuze mee. Je kan altijd doorgeven (bij ons vragen ze het zelfs) of je voorkeur hebt voor een mannelijke of vrouwelijke arts. Je kan natuurlijk ook gewoon vertellen dat je het heel eng vind gezien je ervaring.
Ik vond het zelf ook wel spannend de eerste keer maar het viel me 100% mee!

Zelf heb ik ook een  nare ervaring gehad met een man en heb dit ook meteen verteld. Ze houden er echt rekening mee.

Veel succes en meteen bellen voor een afspraak want het kan soms nog wel een maand of wat duren voordat er een plekje is!

Sterkte & succes
Joanna

hallo joanna,

bedankt voor je verhaaltje...het heeft me wel wat gerustgesteld!

liefs Wilma

Hoi Wilma!

Erg spannend voor jullie! Maar in ieder geval komt er wel verandering in nu hè! Positief bekijken! Ik ben een paar jaar geleden bij  de gyn geweest (niet voor een zwangerschap) en het viel allemaal reuze mee!
En je vriend die gaat natúúrlijk mee naar binnen, moet zelfs haha. En zoals joanna al zei vraag naar een vrouwelijke arts.

Weet je al wanneer je moet?

Veel sterkte en succes van Suus.

Terug
Bovenaan