Ik ben verkouden

<p>Beste mama's, </p><p>Ik heb een neusverkoudheid. Verder geen koorts of andere klachten maar een verstopte neus en droge mond (door de mondademhaling). Mijn baby is nu 4,5 week oud. Ik kan absoluut niet alle lichamelijke contact ontwijken. Mijn vriend moet werken dus ben ik er voor de zorg. Ik ben al extra voorzichtig en was vaak mn handen. Probeer zo min mogelijk op haar te ademen en kusjes te geven (dat is wel lastig want ik zit nog midden in mn verliefde fase).</p><p>Snachts is een hel, ik kom door mn verstopte neus niet goed in slaap  slaap ik eindelijk wil mn dochter een flesje. Neusspray is geen optie aangezien ik hier vrij heftige bloeden van krijg. Voorheen zou ik lekker vicks vapo rub smeren. Maar mag dit nu wel? Ik zou uiteraard zorgen dat ze niet huid op huid komt met mijn ingesmeerde borst maar kan de geur kwaad? Verder tips om zo snel mogelijk van de verkoudheid af te zijn zijn welkom  Kunnen we er nu gewoon niet bij hebben. </p><p> </p><p>Dankjewel </p>

Hoi, de verkoudheid hangt nu toch al in de lucht bij jullie thuis. En je doet het al goed met vaak je handen wassen en niet kussen. De vapo rub mag volgens mij wel als je kleintje het maar niet in de mond krijgt.
Sterkte met je verkoudheid!

Geen vaporub gebruiken! Bij baby's en kinderen tot 2 jaar kan de ademhaling stoppen door de menthol (ik ben gediplomeerd drogist). Misschien kun je zo'n inhaler gebruiken?
Wat betreft hygiëne doe je het heel goed! Je kunt het uiteraard nooit helemaal voorkomen. Ik ben ook heel verkouden geweest toen onze kleine een week of 10 was (en mijn man ook)  Wonder boven wonder heeft onze zoon het niet opgepikt. 

Gesneden ui naast je bed zetten. Ruikt alsof je wakker wordt met een frikandel speciaal naast je bed maar helpt wel. Of lekker heet douchen/stomen (kan ook met een beetje VapoRub) voordat je naar bed gaat. 

Ik zou mij niet teveel zorgen maken. Wij zijn hier al een paar keer flink verkouden geweest en de kleine heeft het niet meegekregen. Goed je handen wassen en eventueel desinfecterende gel gebruiken voordat je haar aanraakt.
Verse gember en kurkuma thee help tegen een goede weerstand. Verder gezond eten, rusten daar waar het kan en frisse lucht. Yesss dat laatste is raar maar waar ?
En mocht dit helpen... Ik las dat baby's in hun eerste jaar wel 10 keer verkouden kunnen worden. Uiteindelijk ontkom je er niet aan. Is ook goed voor hen om weerstand op te bouwen.
Beterschap ?

Terug
Bovenaan