Ik ben zo moe van het steeds niet weten wat ik moet doen...

Hoi allemaal,

Weer ff m'n hart luchten hoor. Af en toe weet ik het gewoon echt even niet meer! Laat ik beginnen met stellen dat ik stapeldol ben op m'n kindje en dat ik voor haar echt wel m'n ritme en nachtrust wil laten varen. Maar ik vind het zo ontzettend vermoeiend dat ik het grootste deel van de tijd écht geeeeeeeen idee heb wat ze wil!

Aan de ene kant is  Esther een makkelijke baby in die zin dat ze nooit zonder reden huilt. Ze huilt als ze moe is, wil drinken of krampjes heeft en die laatsten komen al bijna niet meer voor. Geen slapeloze nachten waarin we met een huilende baby rondjes door de woonkamer lopen of zo en ook overdag huilt ze alleen als er duidelijk iets is.

Maar...ik vind het zo vermoeiend dat er echt nog geen enkele vorm van ritme is. Als ik mensen zie schrijven over 'de fles van zo laat' of dat soort dingen dan denk ik 'dat wil ik ook!'. Ze is nog geen dag rond dezelfde tijden gekomen, het is altijd weer een complete verrassing.
Het consultatiebureau vindt dezelfde tijden ook niet zo belangrijk, als er maar regelmaat is in die zin dat alles in dezelfde volgorde gebeurt. Nou, ook dat zit er echt niet in. Dat gaat 's ochtends één keer goed, maar dan wordt ze bijv. opeens veel te vroeg wakker en drinkt ze wel maar slechts een klein beetje, waarna ze meteen weer wil gaan slapen (wilde ze nou maar gewoon gaan slapen zonder eerst te drinken...). Dan wordt ze 2 uur later weer wakker, want ja, maar een klein beetje gedronken en dan drinkt ze een grote fles leg. Waarna ze zo verzadigd is dat ze weer slaapt, maar heel onrustig is, want ze had al zoveel geslapen. En ik tussendoor na de voedingen maar proberen of ze wakker wil blijven, want ja, ze moest nog even lekker spelen in de box en knuffelen met mama.

Kortom: er zit geen enkele structuur in, hoe ik ook probeer! Ben nou bezig met grotere flessen zodat ze niet meer van de honger wakker wordt. Ook heb ik een bakerzak in de hoop dat ze dan rustiger slaapt. En als er dan nog geen ritme in komt...weet ik het echt niet meer. Volgens het consultatiebureau moest ik gewoon die flessen op een vaste tijd gaan geven, dan kwam de structuur vanzelf. Maar dat is nog niet gelukt, want ik laat haar écht geen twee uur brullen van de honger. Bovendien lijkt me dat een beetje strijdig met hun advies om te voeden als ze wakker wordt en zo regelmaat aan te brengen, of ligt dat aan mij?

Zijn er nog meer mensen die na 5 weken nog echt geen ritme hebben? Of zelfs maar een vast aantal voedingen? Of hebben jullie nog tips of suggesties?

Liefs,

Eveline

Hoi Eveline,
rot dat je het gewoon even niet meer weet. Maar je bent toch begonnen met grotere flessen en inbakeren. Da's een goed plan. Gewoon rustig blijven en kijken hoe dat werkt. Probeer het wel een tijd uit, want vaak is het zo dat mensen dingen te kort proberen en dan aan de kant schuiven, omdat het niet zou werken. Meestal weet je pas na een week of 2 of iets werkt. Meer advies heb ik even niet voor je.
Succes.
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

hoi eveline
boas is pas 3 weken,dus ook nog niet toe aan een ritme uit het boekje,maar hier is het momenteel ook een zooitje.of hij slaapt meer dan 3 uur en moet ik hem wakker maken om dat vervolgens weer in te halen door veel te vroeg om de fles te huilen,soms na de fles te blijven huilen tot de volgende voeding.net als esther huilt boas nooit zonder reden.meestal van de honger,maar hoe verzadig ik een kind wat al 8 flessen krijgt.ik ben nu andere voeding aan het proberen en dat zal heel even tijd nodig hebben voor ik resultaat zie.hetzelfde geld voor jou met je grotere flessen.ik hoop voor je dat t helpt.het is even aftasten.de eerste weken word je geleefd door je kindje.maar 1 troost,zoals mn oma zo mooi zei;over een tijdje slaapt hij(bij jou zij)zolang of speelt hij zo zoet,dat je af en toe niet eens weet dat je een kleintje hebt.
sterkte!!
groetjes kari

Hoi. Teun is nu 9 weken en heeft elke dag ook een ander ritme!
Op het cb zeggen ze ook tegen mij om de 4 uur een fles.
Tja dan word hij ineens 2 uur eerder wakker en huilt tot hij de  fles in zijn mond heeft.
Ik heb hem 1 keer laten huilen, je kon mij ook gelijk opvegen het laatste half uur heb ik kei hard mee zitten janken. Ohh wat een rust  toen de fles erin 'mocht'.  Echt nooit meer!
Dan zeggen ze op het cb ook nog dat je ze moet entertainen,nou dat mogen hun dan  komen doen,bij mij werkt dat niet! Ik doe er dus niet meer aan mee.
Ikzou door gaan met wat je nu doet en kijken of het werkt. Misschien niet meteen maar over een paar dagen. Je bent iig niet de enige!! Schrale troost hè. Heel veel succes!!
Groetjes Mikkie.

Hoi,

Mijn dochter Katie is nu ook 5 weken en ik moet zeggen dat ze al een behoorlijk ritme heeft van 4 uur tussen de voedingen.  Eigenlijk ging het vanaf het begin al redelijk goed. Tuurlijk wordt ze wel eens eerder wakker en dan moet ze ook huilen maar vaak zijn dit krampjes of windjes die zeer doen. Als ik dan even ga kijken en de speen erin doe, dan is het vaak weer goed.
Weet je dus wel zeker dat ze honger heeft? Misschien is het toch iets anders?
Ik geef soms wel eens de fles 3,5 uur tussentijd, maar meestal is het toch gewoon 4 uur ertussen.

Groetjes Mickey

Lekker je gevoel volgen. Baby's van deze leeftijd hoef je niet mee te spelen. Lekker even naar elkaar kijken na de voeding is genoeg. Ze hoeven niet in de box te spelen verplicht. Als ze honger hebben geven ze dat lekker zelf aan. Hoe denk je dat vrouwen in Ethiopie dat doen? Die hebben geen CB dat hen vreemde regeltjes oplegt hoor! Mijn arts van het CB zei maar 1 ding toen ik vertelde dat het de laatste is: geniet ervan, want ze is zomaar groot. Kijk heel veel naar haar! Echt waar, dat is de enige 'regel' die ik meegekregen heb!!!! 's Avonds slaapt ze lekker op mijn buik als ik tv kijk, zodat ik haar dicht bij me heb. Overdag slaapt ze in de kinderwagen, die in de kamer staat. Zodat ik haar kan zien en horen. IK schrijf elke keer de voedingstijden op en ze is nog geen dag op dezelfde tijd gekomen, maar dat geeft niks. Uiteindelijk komen we gek genoeg elke dag precies uit op 8 voedingen (bij borstvoeding dan he). Laat je niet gek maken en geniet!

Hoi Mickey,

Esther is nu zo'n 4,5 kg, dus volgens de nutrilon-verpakking mag ze dan zo'n 150cc water met 5 schepjes. En die drinkt ze helemaal leeg, ook als er eerst 2 uur tussen zit en dan weer 3 uur, enz. Hopelijk is dit gewoon een inhaalslagje van al die tijd dat ze eigenlijk meer wilde drinken en het niet kreeg, want dit is natuurlijk ook niet goed. Maar het is dus wel echt honger. Die speen lanceert ze dan ook echt als ik hem in haar mond stop, dan is ze echt super beledigd!

Wel fijn dat jouw meissie al zo'n ritme heeft, zeg! Maar bij jou was het probleem toch juist dat ze af en toe niet genoeg dronk, of heb ik dat verkeerd onthouden?

Groetjes,

Eveline

Terug
Bovenaan