<p>Ik wil me ziek melden op mijn werk maar ik durf het niet. Op sommige momenten lijkt het weer mee te vallen, en dat maakt me zo besluiteloos.</p><p> </p><p>Ik heb twee kinderen, 1 en 3 jaar oud waarvan de oudste de diagnose ASS heeft. Ik werk 2 hele en 2 halve dagen om de oudste een deel van de week om 14.15 op te kunnen halen.</p><p> </p><p>Mijn partner functioneert op het randje van zijn kunnen, sinds de komst van de 2e is het in afglijdende de schaal binnen enkele maanden tot de situatie gekomen dat hij zich depressief voelt en binnen een uur aan zijn grens zit als hij alleen is met beide kinderen. (Lees: overprikkeld, uitgeput). Als ik uitslaap (1 uur later beneden kom dan partner en kinderen) gaat partner weer naar bed om op te laden. Ik kan dus eigenlijk niet echt de deur uit met een gerust gevoel want ik weet wat de situatie dan gaat zijn. Toch moedigt hij me aan de deur uit te gaan, wandeling te maken, kop thee te drinken bij een vriendin, maar ik doe het maar weinig. Heb er ook de energie niet voor want ik ben zo moe moe moe.</p><p> </p><p>De 3jarige gilt en schreeuwt veel de laatste tijd, ik heb er oorpijn van. Ik sta continu aan in de thuissituatie en heb al maanden gebroken nachten door wakker worden en schreeuwen van de oudste in de nacht.</p><p> </p><p>Ik heb een functie waarbij ik de caseload niet deel met een collega, als ik een week vakantie heb wordt gecommuniceerd dat de betreffende persoon er na een week weer is, het wordt dus niet overgenomen wat behoorlijk wat druk geeft. Daarbij zijn mijn taken teveel voor het aantal uren en dit heb ik al meermaals aangegeven, vanaf begin zomer tot nu. Er wordt nog niets concreet overgenomen en ik blijf het daarom doen. Mijn werk voelt gejaagd, het is nooit af.</p><p>Ik ben gestopt met todolijstjes maken in de avond en sla mijn laptop buiten werktijden niet meer open. Dit deed ik rond de kerst nog wel maar ik heb inmiddels geaccepteerd dat ik mijn werk niet af ga krijgen en neem de negatieve reacties maar voor lief, heb er meer lak aan gekregen. Mijn kinderen zijn belangrijker.</p><p> </p><p>Het voelt alsof ik een kant op ga die niet beter wordt, heb een korter lontje, soms de energie niet, een gevoel van "geen zin". Dit ken ik niet van mezelf.</p><p> </p><p>Mijn uiterlijke verzorging is niet wat het geweest is, kleding kopen, make-up dat soort dingen komt er nauwelijks nog van. Ik ben ook nog eens flink aangekomen door veel snaaien en weinig beweging. Ik voel me echt niet geweldig dus. </p><p> </p><p>Hoort dit erbij, herkent iemand dit? Ik vraag me af of ik mijn grenzen uit het oog verlies en op de rem moet trappen, niet werken? Ik weet het niet.</p>