Ik ben zo moeoeoe!

A

Anoniem

Guest
Hoi moeders,

Ik ben sinds de bevalling (nu 3 maanden geleden) nog zo vreselijk moe. Doe overdag nog lang niet zoveel als ik gewend was en stort 's avonds om 7 uur vaak al in. Amy komt zelden nog 's nachts dus dat is het niet en alles gaat goed dus weinig redenen tot zorgen.  Bij de nacontrole, 6 weken na de bevalling, was mijn hb gehalte wel nog laag (6,7) en slik ik nog ijzertabletjes maar ik blijf moe. Hebben jullie hier ook last van of hebben jullie tips?

Liefs,
Marian

Oe, waardeloos meid!
Kijk, je leven ziet er natuurlijk wel heel anders uit, en daar moet echt een ritme in komen.
Het is gewoon niet zo onbezorgd meer en je bent toch eigenlijk continu bezig voor Amy.
Daarnaast ben je net zwanger geweest en hebt een bevalling achter de rug, is niet niks voor je lijf he? En ze zeggen niet voor niets dat je een behoorlijke tijd moet ontzwangeren, je lijf moet echt weer de oude worden.......
Verder heb ik eigenlijk geen tips voor je, heb je wat aan he??
Slik je nog vitamine preparaten, ik ben nog bezig aan de laatste restanten van mijn davitamon zwanger zijn tabletten........ik maak ze gewoon op, zit alles in wat je nodig hebt........
Niet te streng zijn voor jezelf he!
Goed luisteren naar je lijf,

Liefs Rimke

Oh wat vervelend! Ik was/ben ook nog best wel vaak goed moe, maar bij mij helpt het enorm om naar buiten te gaan, frisse lucht... Raaf hier slaapt nog niet door, dus heb ik sinds zijn geboorte (20/08/2008) geen nacht meer doorgeslapen.
Maar ik probeer goed gezond te eten, veel te bewegen en mijn vitamines te nemen...
Sterkte en doe gewoon je dutje als je lijf dat nodig heeft...

Pasgeleden wilde ik ook een topic starten over dit onderwerp, je bent dus niet de enige hierin! Zelf merk ik vaak aan het begin of halverwege de middag dat ik inkak.
Bij mij helpt ook frisse lucht goed, of soms zelfs maar een half uurtje op bed liggen. Dan slaap ik nog niet eens.
Het is de ene keer wel meer dan de andere. Soms een hele week niet en dan weer wel.
Ik merk wel dat ik er sneller last van heb als ik een hele dag thuis en vooral binnen ben. Waarschijnlijk omdat ik dan in huis veel doe en zo trap op en af loop om maar wat te noemen. Als ik lekker een poosje met iemand weg ga merk ik er niks van. Tot ik thuis ben dan.... dan komt het soms dubbel zo hard aan.
Ik denk dat het een kwestie van tijd is tot het overgaat. Ik probeer niet te veel avonden vol te plannen, en lekker op tijd naar bed te gaan.
Nu hopen dat het bij ons snel over is!!! Want 9 maanden ontzwangeren klinkt ook wel lang haha.

Mijn man las met mij mee en riep: Kijk... ! nog zo 1, mail die maar terug. Ik herken mij er ook in. En ook ik heb niets te klagen. Ze slaapt over het algemeen door en is een tevreden meisje, maar toch.. Het is alles bij elkaar en al komt de maandelijke periode er ook nog eens aan is het helemaal feest! Dan wordt alles mij te veel, de was (die blijft maar door gaan, aarggh), het huishouden etc, etc.
Maar goed, gisteren heb ik nieuwe sportkleren gekocht (ook een nieuw badpak, maar wat voelde ik me een walreus in sommige badpakken, grrrr) en had ik vandaag helemaal zin om weer eens te gaan hardlopen. Heerlijk was het! Heb ik tenminste het gevoel dat ik er even uit ben en mijn gedachten even op nul kan zetten.
Dus ook bij mij helpt frisse lucht.
Sterkte in ieder geval en ze zeggen niet voor niets.. 9 maanden op en 9 maanden af.
Groetjes Mamajo

Terug
Bovenaan