ik ben zo onzeker...

A

Anoniem

Guest
hallo meiden,

ik voel me een beetje down.. en ben erg onzeker. misschien kunnen jullie mij geruststellen.

ik heb een zoontje van bijna 2.

maar nu willen wij heel graag een 2e kindje. dit is de 1e keer dat we aan het 'oefenen' zijn.

al de hele week voel ik me vreemd. heb af en toe steken in mn rechtertepel, rare buikpijn, soms misselijk, hoofdpijn, noem maar op. je zou zo denken dat ik weer zwanger ben. offiecieel moet ik vandaag ongesteld worden. afgelopen dinsdag heb ik een test gedaan: negatief. vandaag weer een test gedaan: negatief.

pffffff ik voel me echt down. ik wil het zoooo graag. bij ons 1e kindje heb ik de test 4/5 dagen later gedaan dan dat ik ongesteld moest worden.

mn vriend is er van overtuigd dat ik zwanger ben.

wat zeggen jullie er van? moet ik me al zorgen gaan maken dat het niet gelukt is??

groetjes arianne

Hallo,

Meis het is je eerste ronde en als ik jou was zal ik het nog even afwachten.
Het kan best zijn dat je zwanger bent maar het zijn ook tekenen van ongesteldheid. Als ik jou was zal ik nog een paar daagies wachten en als je dan nog niet ongie bent dan nog een testje doen.

Hou je ons op de hoogte?

succes!

Hoi hoi,

Het kunnen ook tekenen zijn van het ontpillen, dat had ik namelijk ook.
Ik had ook gevoelige borsten en buikpijntjes, steken en weet ik wat nog meer. Achteraf bleek het gewoon met het ontpillen te maken te hebben.
Mijn lichaam heeft 1 maand nodig gehad, ik ben 1x natuurlijk ongesteld geworden (veel heftiger dan normaal) de 2e ronde was ik zwanger. Nu alweer 15 weken.

Het beste kun je gewoon je ongi afwachten, komt het met een week nóg niet dan doe je nog een test. Als je zwanger bent dan kan het ook best zijn dat je nu nog niet voldoende hormonen aanmaakt, als dat zo is dan is de test met een week zeker positief.

Hou er wel rekening mee dat je lichaam de eerste maanden wat langer nodig heeft om op regel te komen. Dan kan een cyclus zo een paar dagen of langer duren. Niet leuk voor jou omdat je zo graag wilt maar je kan het helaas niet sturen, net als je zwanger worden niet kunt sturen.

Ik wens je heel veel succes, hou je ons nog even op de hoogte?

groetjes mamajb

Hoi, ik zit nu ook in ronde 1 en moet rond deze dagen ongesteld worden. Ik ben gelijk na het stoppen met de pil begonnen met klussen, dus wanneer ik ongesteld word, weet ik dus niet zo precies, maar  de vorige  keer  toen ik met de pil stopte, had ik gelijk een cyclus van 30 dagen,  en dat zou dan voor deze keer vandaag mijn NOD dag betekenen.  

Ik denk ook van alles te voelen, en het ene moment weet ik zeker dat ik ongesteld ga worden, en  het andere moment hoop ik zo en denk ik  dat ik zwanger ben.  Ik heb afgelopen dinsdag een test gedaan en die was negatief. Dus het is nog even afwachten, maar de kans is groot dat ik gewoon ongesteld ga worden.

We zitten dus in hetzelfde schuitje......

bedankt voor jullie reacties. ik zal jullie op de hoogte houden... ik wacht nog wel een paar dagen en doe dan weer een test.

ik weet niet meer wat ik er van moet denken, maar goed. het is gewoon wachten wachten wachten...

ben benieuwd of het ons gaat lukken allemaal!!

groetjes arianne

Hoi!
De 'verschijnselen' die je hebt passen echt bij een zwangerschap hoor! Ik zou echt een keer met ochtendurine testen! (En als je tot zondag wacht, kun je ook meteen afwachten of je ongesteld wordt)
Je wordt zo ongeduldig ervan he? Eerst dacht ik: ' Laten we er rustig aan maar aan gaan werken', een lentebaby lijkt me ook fijner dan een winterbaby haha. Maar nu we deze maand flink 'geklust' hebben, wil ik het zo graag nu! Zeker nu ik ook wat kwaaltjes heb...
Succes met wachten!

Hai Arianne,

Ik zou als ik jou was nergens op hopen. Ik hoopte wel ergens op de eerste en tweede ronde en had ook allerlei pijntjes. Steken in mijn onderbuik, een opgezette buik, hoofdpijn, zere borsten.... Echt bijna een week lang. En... nix hoor.
Ik hoop natuurlijk dat je zwanger bent, maar je lichaam houdt je ook weleens voor de gek.

Succes!

Groetjes Martine

Ja, wat is dat dan weer spannend hè? Je nod zit eraan te komen en je voelt vanalles. Ik hoop echt voor je dat je inderdaad zwanger bent. Toch zul je dan één van de weinigen zijn die gelijk in ronde 1 zwanger is. ga er dus ook een beetje vanuit dat je een teleurstelling moet verwerken. Je geest kan je soms vanalles wijs maken: je wilt je ook zo graag zwanger voelen!!!
ik snap je onzekerheid, maar meid..... stel dat het nog 8 rondes duurt... dan wordt je leven knap beroerd! Heb er vertrouwen in... je hebt al een kindje dus de kans dat je nog eens zwanger wordt is heel groot. We moeten als mensen leren dat we geduld moeten hebben in het leven. We krijgen niet alles 1,2,3 op een presenteerblaadje aangeboden. probeer het ook zo te zien..... waarschijnlijk duurt het echt nog wel een tijdje... je mag er niet voor niets aan jaar over doen!
Misschien wil je dit niet horen, maar ik vind toch dat ik het even moet zeggen. Maar ik snap je wel heel erg goed hoor. Ik had precies hetzelfde.... toen ik na 5 lange maanden einderlijk zwanger was kreeg ik een miskraam... o wat een ellende. Na de miskraam hebben we 2  rondes rustig aan gedaan en daarna  duurde het nog 3 lange maanden voor ik weer zwanger was. We waren dus 1 jaar verder, toen ik opnieuw  zwanger was. Ja, mijn geduld is erg op de proef gesteld, maar het was een enorm lang jaar met veel tranen en angst dat ik nooit zwanger zou worden, wat uiteindelijk heel anders heeft uitgepakt. Ben in januari van een gezonde dochter bevallen! Dus..................... het komt allemaal goed hoor!

Terug
Bovenaan