Ik ben zo onzeker

Oh even mijn ei kwijt hoor meiden... Ik word zo moe van mezelf... Ik kan alleen maar janken janken en nog eens janken. Ik ben zo bang alles fout te doen voor onze lieve kleine meid.
De eerste dagen thuis heeft ze steeds super geslapen terwijl ze nu af en toe niet wil slapen. Ze ligt dan de hele tijd geluidjes te maken en om zich heen te kijken. Ze huilt eigenlijk nooit, maar juist deze kirrende geluidjes maken me zo onzeker. Heeft ze nu honger, krampjes, moet ze een schone luier?! Mijn man kan door die geluidjes heen slapen 's nachts maar ik niet. Vaak als ik haar dan oppak en op mijn borst leg slaapt ze wel. En dan vallen we maar samen in slaap zodat ik ook nog wat rust krijg.
Mijn man maakt zich geen zorgen en ik heb juist het idee alles fout te doen. Hij weet niet wat hij met mij als emotioneel wrak aan moet en probeert er wel zo veel mogelijk voor me te zijn hoor.
Het lijken geen krampjes te zijn want ze ligt zich niet uit te strekken en weer in te trekken, ze drinkt 100cc en dat wil ze soms niet helemaal.
Hebben jullie nog tips/ideeen voor me, ik probeer het los te laten en niet te veel aandacht te schenken aan de geluidjes, maar ik ben toch ook bang dat er meer aan de hand is...
Oh hormonen en kraamtranen....

Hey,

Misschien kan jullie meisje gewoon niet goed terug in slaap komen en is er niks aan de hand. Wat je zou kunnen proberen is een doodoo knuffel (niet goedkoop) ik heb er goede ervaring mee. Het is een knuffel met daarin een apparaatje dat de geluiden nabootst die je kindje in de baarmoeder hoorde. Deze springt vanzelf weer aan als je kindje wakker wordt. Bij mijn zoontje werkte het perfect, hij werd er heel rustig van. Voor ons meisje dat nog moet komen hebben we er dus maar 1 gekocht. Gewoon ff Google, dan kun je er meer over lezen.

Succes! Een april mama

Ik zou me geen zorgen maken. Kirrende geluidjes kunnen ook gewoon van geluk zijn. Misschien heeft ze op die momenten wel honger, dat kan natuurlijk ook, vooral als ze er smakkende geluidjes bij gaat maken. Wanneer er echt iets mis zou zijn dan zou ze het wel op een krijsen zetten.
Mocht je je onzeker blijven voelen dan kun je altijd je verloskundige nog bellen natuurlijk of de huisarts.

Heel veel sterkte en probeer vooral te genieten...

Hier ook 1 die veel geluidjes maakt. Ze kreunt veel haha maar er is dan niks aan de hand hoor. Als er echt wat is dan hoor je dat wel. Mocht ze krampjes hebben dan schreeuwt ze ook wel. Die kleintjes hebben nou eenmaal niet de hele tijd een hele vaste slaap en ja dan gaan ze miss meer geluidjes maken. Als mijn dochter wakker is dan doet ze dat ook maar ook als ze slaapt hoor, en ik laat haar dan lekker liggen waar ze ligt en ze lijkt t geen probleem te vinden. Probeer je niet te druk te maken en idd vooral te genieten. Leg haar anders gewoon eens in de box en dan zie je wel hoe ze verder doet als ze die geluidjes maakt maar probeer haar niet teveel bij je te pakken anders wil ze zometeen alleen nog maar bij jou slapen en dan ben je verder van huis.

Succes!!

xx

hihihi die van ons doet dat nu ook hoor
ze ligt lekker rond te kijken en kirrende geluidjes te maken
overdag neem ik haar weleens mee naar beneden en ligt ze in een wippertje ind e box met een mobiel
vindt ze leuk
ze begint geluidjes te luisteren en rond te kijken

verder slaapt ze goed en eet ze goed
100mlx6 en soms niet helemaal is helemaal prima hoor
het is 150ml per kilo, dus 3,5 kilo kindje is 525 ml per dag

jonna was ook nachts wel es wakker maar nu heeft ze haar dag en nachtritme te pakken. een babytje weet nl nog niet wat dag en nacht is

huilen is vooral teken van honger of pijn zoals bij krampjes. kirren vaak niet eens.

ochtends als ik metmijn oudste naar beneden ga voor ontbijt kan ik jonna niet boven laten, ze wil mee en geluidjes horen. zo klein en al eigenwijs

Thnx dames :) blijkbaar ben ik net zo druk in mijn slaap zegt mijn man :) ik wilde vanwege bv aan rooming in doen, maar nu we op de fles aan het overgaan zijn en ze zo druk is in haar slaap, gaat ze vannacht op haar kamertje liggen. Tot de volgende voeding ligt ze naast me zodat ook ik wat zekerder wordt met die geluidjes.
Ik ben erg benieuwd hoe haar gewicht nu is, dus maandag gaan we naar het cb spreekuur, dan breng ik het ook nog even ter sprake.
Mijn man lijkt alles zo natuurlijk op te pakken.. Ik ben er jaloers op! Ik vecht nu met het minderen van de melkproductie. Probeer korter en minder te kolven en masseer tussendoor de harde plekken zo goed als dat gaat weg. Wat zou ik blij zijn als dat over is...

Ja het is zo onzeker die eerste tijd. Sommige vrouwen vliegen er makkelijk door heen maar er zijn nog meer vrouwen die elke dag wel huilen. Mijn oudste was supermakkelijk maar o wat was ik onzeker. Als ze wat onrustig was was ik dat ook en als ze niet wilde slapen maakte ik me al ongerust. Maar meid geloof me, baby's zijn zo. Ze weten nog niet precies hoe alles moet en moeten wennen aan het leven op aarde, aan een bedje en een ritme moeten ze gewoon nog leren.
Zolang als je kindje niet uren huilt en haar flesjes goed (3/4) leeg drinkt dan zou ik me maar niet ongerust maken want dan heb je echt een superbaby.
En maak je niet druk om de tranen die gaan vanzelf weer over. En ik was al een heel ander mens toen de bv helemaal over was. Ik werd zo verschrikkelijk emo van die borstvoeding. maar ook daarna vond ik het echt nog zo wennen. Je hele veranderd en staat op zijn kop. Elke week nog kraamvisite en je bent zelf nog zo moe van de bevalling en gebroken nachten.

Probeer overdag lekker mee te slapen, pak even een paar uurtjes om lekker te pitten. Dan kun je er veel beter tegen.

Sta niet te kijken als je kindje over een paar dagen toch huilerig wordt. De eerste 3 maanden kunnen ze behoorlijke onrustige momenten hebben, vaak eind van de middag of begin van de avond. Onze oudste heeft dit nooit gehad maar Sven (inmiddels 10 maanden) heeft de eerste 3 maanden bijna elke avond alleen maar gehuild als we hem in bed deden. Dus maar lekker vaak bij ons gepakt en dan ging ie soms ineens slapen en konden we hem toch weg leggen. Heel vermoeiend maar het hoort er echt bij en het gaat over.

En over die geluiden in haar slaap. Wij hebben Sven van ellende op een gegeven moment boven op onze zolder (mooi kamertje hoor) gelegd. Ik kon m nl in zijn eigen kamertje nog horen. Ik kon gewoon niet slapen van die geluiden. Nu is ie 10 maanden en gaat het prima.

Sterkte meid, het komt allemaal goed!

Oooo wat herken ik je verhaal meid!!! Bij onze oudste was ik precies zo! Ik huilde wekenlang alles aan elkaar en zodra ze begon te huilen was ik al in de stress. Vooral als het nog geen flessentijd was. Het is net wat de anderen zeggen een periode waar je door moet. Ik ben er wel achter gekomen dat je het moet proberen los te laten en te ontspannen. Zodra ik ging ontspannen werd mijn dochter ook rustig. Ze voelen het zo goed aan!!

Nu ben ik een stuk zekerder en herken ik alles veel sneller. Maar ook nu heb ik mijn huilmomenten. En ook nu ben ik onzeker hoor. Zou ze al iets omhoog kunnen met haar flessen? Heeft ze nog wel krampjes of is het toch onrust? Ik kan mezelf nu makkelijker rustig houden en dat helpt enorm!! Ook kan ik beter tegen het huilen. Elke baby huilt nu eenmaal, ze kunnen niets anders! Zolang ik dat maar besef gaat het goed.

Onze oudste maakte ook heel veel geluidjes, en ook ik lag steeds wakker. We hebben haar toen na 3 nachten ook naar haar kamertje gedaan want ik ging kapot aan die nachten van 2 uurtjes slaap. Deze 2e meid slaapt veel rustiger en stiller en ligt nog wel in haar wiegje naast me. Zolang ze nog een nachtvoeding krijgt doe ik het ook.

Succes meid en na die eerste 3 maanden word het weer een stukje makkelijker!!
Liefs ciomama

Terug
Bovenaan