IK ben zoooooooo moe

A

Anoniem

Guest
Nog een berichtje en dan hou ik op    :)

Ik wil nog even van me afschrijven dat ik echt zooooooo moe ben. Heb 10 weken bv gegeven en dus elke voedingen zelf gedaan. Onze tweede komt nog steeds een keer in de nacht om 3, 4 of 5 uur....er is geen touw aan vast te knopen.
Nu ben ik gestopt met bv zodat mijn vriend ook kon gaan voeden....maar hij is vorige week en dit weekend ziek geweest. Had dus drie mannen om voor te zorgen!
Vandaag is mijn oudste weer ziek en de jongste heeft weer (!!) hele erge krampen.
Pfff,,,,zit er echt doorheen. Ben doodmoe.
Ben zelfs zo moe dat als ik vroeg naar bed ga (gister) ik niet eens meer goed in slaap kan komen.
OOk ben ik het thuiszitten zo zat. Dag in dag uit (ik heb nog verlof) zit ik hier tussen deze vier muren. Je kunt al niet zo makkeljk naar buiten met twee kleintjes en al zeker niet met deze kou en als ze ziek zijn.
Soms baal ik er echt van......wat was hier nou ook al weer zo leuk aan?
Ik weet dat ik bij mijn oudste de eerste maanden ook niet echt op een roze wolk zat. Ik kan gewoon super slecht tegen dat slaap tekort en in combinatie met de donkere dagen.....bah! Je zou er bijna depressief van worden.
Nee....soms vind ik het gewoon echt k&*^met een grote K!!

Sorry hoor, moest dit gewoon even van me afschrijven.
Deze meeste dagen gaat het wel, maar nu ben ik er gewoon echt even klaar mee.

Hebben jullie dat ook wel eens? (je leest namelijk vaak alleen maar de blije roze wolk verhalen)

GRoetjes mama3007

@mama3007: Ten eerste wil ik aangeven dat ik me elke dag nog gelukkig prijs met mijn kleine meid. Dus niet dat het verkeerd begrepen wordt.
Ik ken echter heel goed het gevoel dat je aangeeft. En ook ik kom alleen nieuwbakken mama's tegen waarbij de kleine al na 2 weken doorslaapt etc.
Het lijkt af en toe wel een taboe om aan te geven dat iets niet loopt, alsof het misschien wel onze schuld zou kunnen zijn of zo. Ik weet het niet.
Maar goed, na 6 maanden voeden, waarin ik in totaal 2 nachten van heb kunnen doorslapen, ben ik nu af aan het bouwen. En waarschijnlijk ga ik het voeden straks nog missen ook. Wat ik echter niet zal missen zijn de 3 keer die ik 's nachts steeds op moest. Toen ik thuis zat ging het nog, maar zodra je de verplichting hebt om weer aan het werk te moeten. Kapot was ik. En ook hier heeft ziekte de deur niet overgeslagen. We wisselden elkaar af, leek het wel.
Ik wil je bij deze een hart onder de riem steken en je succes wensen!
En vergeet niet dat je een wereldprestatie hebt geleverd!

Heel herkenbaar hoor, Thijmen is ook vrij onrustig met slapen en slaapt ook nog eens erg kort. De week van kerst heb ik huilend mijn moeder gebeld of ze alsjeblieft een middag op de kids wilde passen omdat ik zo graag wilde slapen en ook omdat ik  ziek was. Ik vind het ontzettend zwaar een baby van 5 maanden en een peuter van 2 jaar en ik vraag me ook af waarom ik hier aan begonnen ben en of ik uberhaupt wel kinderen had moeten krijgen. Tuurlijk zijn er wel dagen dat alles heel gesmeerd loopt en het leuk is maar bepaalde periodes kan ik ze allebei wel achter het behang plakken omdat ze zitten te huilen, de ene heeft honger of last van zijn tanden, de ander zit weer te huilen omdat hij zijn zin niet krijgt grrrrrrrrrrr. Soms loop ik echt als een gillende tiran door mijn huis heen te stappen omdat ik constant voor politieagent moet spelen bij de oudste. Ik vind het al een hele prestatie als ik me gedoucht heb en aangekleed ben en ik ben nog blijer als het een keer gelukt is mijn benen en bikinilijn  te ontharen. Dingen die vroeger zo simpel leken zijn nu haast onmogelijk en daar heb ik ontzettend veel  moeite mee, het zijn de tropenjaren en ik hou me er maar aan vast dat het makkelijker gaat worden dat wordt tenminste gezegd. Ik ben geen babymoeder, ik heb ze liever wat groter dan is het al weer een stukje makkelijker wat het zorgen betreft want het voeden om de zoveel uur daar heb ik gewoon een pesthekel aan!

Groetjes,

Puk

Zoooo herkenbaar. Stef heeft de eerste 4 maanden nagenoeg geen nacht doorgeslapen. Het gevolg was dat ik 's nachts gemiddeld een uurtje of 4 a 5 sliep. Als klap op de vuurpijl werd mijn man flink ziek (hij is 2 weken thuis geweest) net in de 2e week dat ik weer aan het werk was. Je kon me echt bijelkaar vegen. Vooral 's nachts waren er momenten dat ik het echt niet meer zag zitten. Hier ook een peuter van 2 rondlopen, waardoor ik overdag ook niet kon slapen als Stef sliep, want die 2 lieve zoontjes van ons sliepen niet tegelijk overdag.

Maar toen Stef 4 maanden was is hij overgegaan op 4 flessen en is sindsdien ook langzaam aan beter de nachten door gaan slapen. Vanaf dat hij de laatste fles om 19.30 u kreeg is hij de nachten helemaal goed gaan doorslapen. Ik hoef er nu af en toe alleen nog maar uit voor een tut bij de een of de ander. Inmiddels ben ik weer aardig bijgeslapen en zit het hier allemaal weer aardig op de rit. Wel nog steeds last van allerlei vervelende virusjes links en rechts, ook erg vervelend, maar ik kan het nu weer goed aan, omdat ik weer voldoende slaap krijg.

Gelukkig heb ik een super mama, waar ik het ook super mee kan vinden, die iedere week een dag naar mij toe komt om te helpen. En mijn schoonmoeder niet te vergeten, want die doet iedere week de strijkwas! Dus die ben ik ontzettend dankbaar.

Maar daar is jou slaapgebrek nog niet mee opgelost. Probeer het toch te relativeren en echt, het komt goed! Alleen wanneer precies kan helaas niemand je vertellen.

Veel sterkte nog de komende tijd en hopelijk gaat het snel beter met jullie.

Een dikke virtuele knuffel van ons!!

Groetjes,
Susan (mv Tijs 2-8-06 en Stef 29-7-08)

Ook ik herken me in je verhaal. De eerste maanden voelde ik me nog erg moe. Ook was het wennen om vanuit 5 dagen per week ineens elke dag thuis te zitten. Inmiddels ben ik er helemaal aan gewend en voel ik me ook lang zo moe niet meer.

Wat bij mij die tijd wel eens hielp was gewoon even lekker een wandelingetje buiten maken. Lekker in de frisse lucht. Echt een vernieuwende tip is het natuurlijk niet, dat zal elke moeder wel doen, maar hier hielp het wel.

Ook ben ik weer begonnen met sporten 1x in de week. Best vermoeiend maar je krijgt er ook veel nieuwe energie uit! Daarna voel ik me weer fit en het is ook heerlijk om even je gedachten op andere dingen te zetten.

Nou ik hoop dat het afwisselen met flesvoeding, als iedereen weer beter is bij jullie ook goed mag werken!!! En daarna dat de kleine door gaat slapen!!!

Sterkte!

Terug
Bovenaan