Hoi allemaal,
Ik heb vorig jaar augustus een miskraam gehad , ik moest 3 maanden wachten voordat we weer mochten proberen, dat heb ik dus gedaan. Mijn cyclus was dus erg goed van slag, maar pas na 3 maanden zou het weer normaal zijn, is bij iedereen natuurlijk weer anders, maar dat was het bij mij dus wel. We hebben ondertussen veel "geoefend" en nu ben ik dus weer zwanger.
Nu heb ik 21 febr. een bloeding gehad met donkerrood bloed en afentoe licht met wat buikkrampen. In die week ben ik misselijk geweest. Die zaterdagavond was mijn bloedverlies zwart en sinds die zondag is het gestopt. Op advies van de huisarts en de diëtiste heb ik rust genomen. Ik ben nog steeds erg onzeker omdat ik niet weet wat ik ervan moet verwachten, hiervoor heb ik namelijk ook een bloeding gehad, maar dat was helderrood en heel weinig en pas met 8 weken, dat is een miskraam geworden, waar ik niks van heb gevoeld. Ben toen wel gecuretteerd. Woensdag 4 maart heb ik mijn 1e echo gehad en ze konden geen hartje zien. Op de echo zag het er ook heel anders uit dan bij de echo van mijn vorige zwangerschap, nu zag je een vruchtzakje middenin de baarmoeder en vorige keer was het een rond eitje tegen de baarmoederwand aan. Het eerste wat de gynaecoloog zei, mevrouw het is mis, het is echt niet goed (de echo klopte niet met iemand van 7 en een halve week) ik wist ff niet hoe ik me moest voelen, maar ik vertelde dat ik nog steeds last had van mijn hormonen en de zwangerschapskwaaltjes en dat vond ze wel raar, die bloeding vond ze ook raar dat dat toch 1 week had geduurd. Maar bij mijn vorige zwangerschap had ik helderrood bloedverlies en waren mijn hormonen ook gelijk verdwenen en dat is nu niet het geval. Toen ging ze toch maar overleggen met haar collega, want misschien hadden we een verkeerde berekening gemaakt en ze kwam terug en die collega had gezegd dat dit een echo is voor iemand die 6 weken zwanger is, maar ze hield steeds vol dat het mis was!Hoe tactvol kun je zijn ! Volgende week dinsdag moet ik terug komen bij een andere gynaecoloog en dan zal ik ook zeker zeggen dat ik het niet leuk en prettig vond hoe er werd gereageerd en dan hopelijk krijgen we goed nieuws en kunnen ze ook precies zien hoeveel weken ik ben...
Ik voel nog steeds mijn hormonen, soms misselijk, veel plassen, erg moe, vooral in de ochtend, maar vandaag viel het mee en erg last van mijn onderrug en steken...ik moet zeggen dat ik wel positief denk, wat heel moeilijk is op het moment, maar als ik nog steeds van alles voel, dan moet het toch goed zitten?Mijn darmen zijn momenteel wel heel erg goed aan het werk!
Wij zitten dus eigenlijk sinds februari in de zenuwen en ben ook heel erg dat het fout is, maar waarom voel ik dan nog steeds alles?, voor mijn lange verhaal, maar zit er gewoon zo erg mee, dat ik het gewoon van me af moet schrijven!
Liefs,
Karin