Ik ben zwanger maar vriend wil het niet

Goedenavond,

Ik ben over tijd en heb erg last van mij borsten nu heb ik net een test gedaan en die was positief.

Nou weet mijn vriend het nog niet maar die zegt dat die geen kinderenaar wil en dat als ik nu zwanger zou raken hij wil dat ik abortus laat plegen. Ik wil dit absoluut niet maar weet nu niet zo goed hoe ik het hem moet vertellen

Beste anonieme,

<span style="line-height: 1.5;">Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat vind je er zelf van? Uiteindelijk moet je het hem wel vertellen. En laat hem alsjeblieft niet iets voor jou beslissen waar je misschien later spijt van krijgt. Denk er goed over na.</span>

Liefs

Hoi Anonieme,

wat erg zeg, dat je zo bang bent voor de reactie van je vriend! Goed dat je zelf al zegt dat je absoluut geen abortus wilt, je hebt er dus duidelijk over na gedacht. Een abortus schijnt een hele ingrijpende ingreep te zijn als je het doet terwijl je het zelf niet wil, dus ik kan alleen aanraden om naar jezelf te blijven luisteren.

En het vertellen zal uiteindelijk wel moeten, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik zou zelf gewoon heel duidelijk blij vertellen dat ik zwanger ben en dat ik het wil houden. Je vriend weet dan waar hij aan toe is. Als hij aan blijft dringen op abortus, wat jij niet wil, duidelijk blijven. Ook redenen geven waarom je het wil houden (of in ieder geval niet weg wil laten halen). Het kan je misschien je relatie kosten, maar je krijgt er iets heel moois voor terug! En, misschien draait je vriend wel bij nu het zo ver is.

En natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!

Groeten!

Allereerst gefeliciteerd!

Jouw vriend zegt dat hij zou willen dat je abortus zou plegen als jij zwanger zou zijn. Het kan goed dat hij wanneer het echt zo blijkt te zijn van gedachte verandert. Zo niet, volg je hart.

Misschien duurt het even voor hij bijdraait maar ga ervoor!

Succes

Je moet sowieso eerlijk zijn, het is en blijft ook zijn kindje.
Misschien veranderd hij wel van gedachten nu het er echt is en is het altijd maar 'praat'  geweest. (mannen zijn complexe wezens ;) )

En ook al wil hij het niet, hij kan die keuze voor jou niet maken. Hij kan wel willen dat je het weg laat halen, maar als jij dit niet wil kan hij jou nooit hiertoe dwingen.

Mijn advies is: vertel het hem, geef hem tijd om het binnen te laten komen, en wacht zijn reactie af!!

Dankjewel voor de reacties.

Ik heb het hem verteld en hij wil nu nog geen kindje.... hij zegt ook dat als ik het zou houden hij niet weet hoe onze relatie verder zou gaan.

Hoi anonieme,

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat dapper dat je het je vriend verteld heb. Dat vind ik echt heel goed van je, zoals de anderen ook zeggen hij is de vader en heeft toch ook wel het recht om het te weten.

Wat vervelend dat hij zo reageert, dat was niet de reactie die jij had gehoopt natuurlijk. Noem me optimistisch, maar wie weet draait hij nog wel bij nu hij weet dat het echt zo is? Het is hem misschien ook overvallen en mogelijk moet hij ook even wennen aan het idee? Ik ken hem natuurlijk niet persoonlijk.. Ik vind wel als vader dat hij ook zijn verantwoordelijkheid moet nemen en het zou super zonde zijn als hij er niet voor jou en je kindje is.

Ik hoop dat je een keuze gaat maken die voor jou en het kindje het beste is. Volg je hart. Ik hoop ook dat je mensen om je heen hebt die jou kunnen en zullen steunen, welke keuze je ook maakt. Het is sowieso geen makkelijke positie waar je nu in zit. Mocht je ervoor kiezen om je kindje niet te houden, besef dan ajb wel dat je er mogelijk in de toekomst spijt van zou kunnen krijgen.. Denk er dus goed over na, want je kan het niet meer terugdraaien. Heel veel succes met je keuze. Laat je weten hoe het verder gaat?

Groetjes

Hoi, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Heeft je vriend ook aan jou aan gegeven waarom hij er op dit moment niet voor zou willen gaan? Leeftijd? Geen werk of op dit moment nog geen goede toekomst/basis voor een kindje? Als dit redenen zouden zijn zou ik het misschien nog wel kunnen begrijpen dat hij er niet klaar voor is, zoniet dan hoop ik dat hij bijdraait en jij er samen met hem van kunt gaan genieten.

Laat je inderdaad niks opleggen wat jij niet wilt maar denk er wel samen goed over na want de beslissing heeft effect op jullie beiden! Heel veel succes!

Terug
Bovenaan