Ik denk dat ik groter ben en meer kan... herkennen jullie het?

Onze kerel gaat sinds vorige week staan. Maar hij heeft nog niet in de gaten ( of hij wil te graag) dat hij nog niet los kan staan. Gevolg veel vangen, brullen en het begin van het tijdperk blauwe plekken, bulten en zielige verhalen. Hij denkt ook gelijk maar eens te gaan lopen. Maar ook daarbij heeft hij veel te veel haast en struikelt dus over zijn eigen beentjes. Als je staat moet je ook vooruit kunnen natuurlijk. Gelukkig heeft hij wel in de gaten hoe hij moet gaan zitten vanuit het staan. Dus weer een bult minder? Het gaat me allemaal veel te snel. Waar is de tijd dat ze keurig stil bleven liggen? Inmiddels kan hij zelf klap eens in de handjes, zegt inmiddels toch al een woordje of tien. En heeft een behoorlijk eigen willetje. Tuurlijk ben ik apetrots dat hij al veel kan. Maar het had ook wat later gemogen hahahah.

gaat veels te snel he, en idd het mag voor ons allemaal wel wat langzamer maar ja daar houden zij zich niet aan.

en herken je verhaal hoor, antonio gaat de hele tijd staan in de box maar weet nogniet hoe hij moet zitten,gaat huilen zet ik hem neer draai me om en hij staat weer, houdt ons dus de hele dag bezig. ook moet ik nu al politieagent spelen met hem, wil alle laatjes openen. schoenen eten, pff ben blij dat hij af en toe lekker in de box gaat

Ik moet zeggen dat ik de box echt een ideaal geval vind. Tjerk houdt zich er heerlijk een lange tijd zoet in en brengt er toch wel een dikke 2 uur per dag in door. Hij heeft gelukkig wel door hoe hij moet gaan zitten en doet dat nu ook keurig.

wat fijn dat alles goed gaat!
maar zeg Tjerk al 10 woordjes?
noa zegt mama, papa en totti (de hond) en verder nog niks...nou wel heel veel in haar eigen taaltje haha
ze wijst wel alles met haar vingertje aan.

ethan denkt ook dat hij groter is dan dat hij daadwerkelijk is als we aan het stappen zijn dan wil hij wel eens een hand loslaten tja dat werk nog niet..

en van de week had hij even het gevoel dat hij volwassen was.. hij probeerde de drank kast open te doen whahaha

ethan wijst ook naar wat hij wil en roept dan di di di..
of de handjes op houden en oh als er iets valt ofzo
en zwaaien en zegt dan da da..
en verder papa en mamaamamamamama
en als we eten ap ipv hap en als hij dan iets in de mond heeft mmmmmmmmmmm..

hahah zo herkenbaar dat ze denken dat ze al groter zijn.. Jorn heeft daar ook een handje van...

hm... laat de bulten maar komen... hebben we die fase ook weer gehad...

en wat kan Tjerk allemaal al zeggen???

hier houd het op met heit, mem en beppe

ohh jah dat kan ie ook zeggen...

@anna, Tjerk zegt nu, mama, babpa (papa), Oooooma, Ooooopa, Poeh (poes) Dahhhh (dag) Hey als ie uit bed komt, Die als ie iets aanwijst, Boef (dat is ie zelf) Ham als ie een hap neemt. En Bui... De bedoeling is dan dat ik op zijn buikje blaas hahahaaha. Vind het toch al heel wat. Het leuke is dat hij kleine hondjes ook als poeh ziet, maar schrikt als ze beginnen te blaffen ahhaahah.

Terug
Bovenaan