ik denk dat mijn borstvoeding terug loopt.....

A

Anoniem

Guest
Hallo Meiden,

Ik werk 3 dagen in de week en het lijkt erop dat mijn borstvoeding terug loopt. Misschien is het wel tijdelijk omdat ik niet zo lekker ben maar je weet maar nooit.... Dit weekend gaan we weg en ik wil natuurlijk niet dat ons kindje honger heeft. Dus ik denk maar dat ik flessenvoeding meeneem. Ik heb dit echter nog niet in huis.

Hebben jullie misschien tips welke voeding ik het beste kan kopen? Ze is bijna 5 maanden, 56 cm en 4680 gram (misschien is deze info helemaal niet relevant maar ja).

Alvast bedankt,
Sus

Hoi Sus,

Dat je je niet lekker voelt kan inderdaad zorgen voor een terugloop van de borstvoeding. Enige remedie: veel aanleggen dan gaat je productie vanzelf weer omhoog. Is misschien niet zo handig als je het weekend weg gaat, maar als je nog niet over wilt op flesvoeding wel de enige manier.

Ik zie dat jouw kindje ook niet zo groot en zwaar is. Krijg jij ook zo veel commentaar van het consultatiebureau?
Mijn dochter is ook bijna 5 maanden (over een week om precies te zijn) en was afgelopen vrijdag 4720 gram en 58,5 cm. Een paar weken terug wilden ze op het CB echt dat ik ging bijvoeden met flesvoeding, maar dat wilde ik zelf echt nog niet. Toen verwezen ze me door naar een lactatiekundige en met haar tips aan de slag gegaan. Hannah groeit nu ineens veel harder en mijn productie is ook omhoog gegaan. Heb bijna spijt dat ik dit niet veel eerder heb gedaan. Maar goed, ik dwaal af.

Heb je al eens gekeken op  http://www.borstvoedingsforum.nl? Daar vind ik altijd erg veel hulp van mensen die hetzelfde probleem hebben, meedenken en van vrijwilligers van borstvoedingsorganisaties.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Hallo Karin,

Ja, onze dochter is ook klein. Bij de geboorte was ze 44 cm en 2140 gram (ik had HELLP). Nu gaat het echt heel goed met haar en met mij ook trouwens. Ik krijg geen commentaar bij het bureau maar dus ook geen antwoorden. Op elke vraag die ik stelde (dat doe ik nu dus maar niet meer, ik bel wel naar onze kinderarts als nodig), kreeg ik het antwoord: tja, ze is ook nog zo klein..... Ja, dat is natuurlijk wel zo maar ze is voor de rest gewoon te vergelijken met andere kinderen van haar leeftijd!
Ik zal op het borstvoeding forum   kijken.

Bedankt,
Susanne

ik heb ook zo ontzettend veel steun gehad aan het bv forum, dus absoluut even gaan kijken en evt je vraag neerzetten, zoveel meiden die goede tips kunnen hebben voor je

helaas is de bv toch nog mislukt hier maar zonder hen had ik het niet zo lang geprobeerd denk ik

Hoi Sus,

Toch ietsje anders dan bij mij dus, want Hannah was bij haar geboorte niet heel klein of licht, maar groeit gewoon erg langzaam. Ze was 13 dagen te laat geboren en 3400 gram (afgevallen tot 3060 gram) en ca 48 cm.
Vandaar dus al dat commentaar dat ik krijg. Ze begon wel in de curves, maar zakt er steeds verder onder.
Na m'n gesprek met de lactatiekundige een paar weken geleden hebben ze nu op het CB een borstvoedingscurve. Daarin zit Hannah nu wel helemaal op de onderste lijn, maar ze volgt deze wel ongeveer gelukkig.

Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan