ik denk....,maar weet niet zeker!

vlak voor ik 16 weken was had ik het idee dat ik de baby voelde. ik voelde iets in mijn lichaam wat ik niet kende, maar gaf er niet zo veel aandacht aan, omdat, tja t kan van alles zijn.
nu (ik ben 17 weken en 3 dagen) en weet eigenlijk wel zeker dat ik de baby voel. het is voornamelijk links boven mijn lies en blijft steeds een beetje op die plek. ook af en toe voel ik het ergens anders, maar daar ben ik niet zeker van. wie heeft ook al bij de eerste de baby zo vroeg gevoeld?
ik lees overal dat het bij de eerst nog moeilijk is om hem/ haar nu al te voelen, maar ik ben toch echt vrij zeker hoor.
 
Hoi,

Je kunt je baby zeker al voelen hoor. Ik ben nu 34 weken zwanger van de eerste en ik voelde het ook bij 17 weken. Het was toen ook gelijk zo duidelijk dat mijn man het aan de buitenkant van mijn buik kon voelen.
Ik merkte dat ze heel snel sterker en groter werd, want ik voelde het steeds vaker en harder.
Lekker van genieten, het is vast jouw kindje.
 
Hoi,
Ik voelde mijn zoon (eerste kind) ook al rond week 16.  Toen voelde ik me pas voor het eerst echt  zwanger.  Mijn placenta lag op mijn rug en hij schopte veel tegen mijn buik.  Daar voel je het het best. Tegen het einde van de zwangerschap vond ik het wat minder leuk worden. Hij schopte veel tegen mijn ribben, dat deed best zeer.  Bij zijn geboorte hield hij zijn hoofdje gelijk rechtop en kon goed op zijn buik liggen.
Stijn is nu 8 maanden en  erg beweeglijk. Hij tijgert al vanaf 6,5 maand het hele huis door en loopt aan twee handjes. Vanaf 7,5 maand trekt hij zichzelf overal aan op  tot staan, wandelt rond de tafel  en kan prima zelfstandig zitten. Wie weet krijg jij ook zo'n druktemakertje!
Gr
Lies
 
hahahah ja dat zou bets kunnen wie weet, maar wel leuk hoor.
ik ben er echt van aan t genieten en soms kriebeld het ook wel een beetje. is nu nog leuk heb ik me laten vertellen.
voel me nu ook pas echt zwanger. hopelijk kan mn man het binnenkort ook voelen.
 
Hoi,

ik voelde mijn kleine baby'tje ook met ongeveer 15 weken! Het is de eerste, dus dat was best vroeg, maar het was echt waar. Daarna werd het eigenlijk alleen maar duidelijker, eerst niet elke dag, maar daar kwam snel verandering in. Ik ben nu 33w5d zwanger en de kleine beweegt zo'n beetje de hele dag door. Nu is het zo 'krachtig' dat het soms niet meer grappig is, ik wordt behoorlijk op mijn ribben geschopt waardoor zitten een kriem is, als ik lig doen m'n ribben nl minder zeer.
Dus als je het 'zeker' weet dan zal het echt wel zo zijn, het is namelijk een gevoel wat je lichaam niet eigen is, ik vind het heel anders dan een 'darmborrel' of zoiets.

groetjes kirsten
33w5d
 
ik ben er nu ook best echt zeker van. ook 's nachts als ik een beetje wakker ben voel ik hem of haar. het kriebeld, maar ik ben te moe om er goed naar te voelen.
vind t echt heel leuk. begin me nu ook steeds meer zwanger te voel. in het begin had ik dit niet zo.
hebben jullie trouwens ook echt het gevoel een j of een m te voelen? ik hoor heel vaak dat moeders dat heel sterk voelen, maar dat heb ik helemaal niet.
 
Hallo,

Ik weet wat het wordt, sind ik 21 weken zwanger ben! Ik had het qua gevoel bij het juiste eind! Waarom ik dat gevoel had, geen idee, maar ik dacht echt het wordt een .......... (ja we houden het voor ons zelf) Een paar weken voor de echo heb ik het aan mijn man verteld, zodat ik een 'getuige' van mijn gevoel had! Ik denk echt dat je naar je gevoel kan luisteren. Ik heb hiervoor een miskraam gehad, en ik had sterk het gevoel dat het niet goed zou komen toen ik zwanger was, ik heb dat genegeerd, maar achteraf bleek mijn gevoel toch wel te kloppen. Ik was gelijk weer zwanger, en hoefde eigenlijk geen test te doen, want mijn gevoel zei dat het zo was, maar mijn man dacht dat kan bijna niet, toch wel! Deze zwangerschap voelde ook gelijk heel anders aan, ik was er van overtuigd dat het goed zou gaan. Nou als mijn 'goede gevoel' nog even doorgaat, ga ik ook eerder bevallen, ik roep al een hele poos dat ik het idee heb dat de baby eerder komt, waarom? geen idee, het is zo'n gevoel.

groetjes kirsten
33w6d
 
Terug
Bovenaan