ik doe ook mee

Hoi,

Ik lees nu een paar weekjes mee, sinds ik weet dat ik zwanger ben. Maar laat ik me even voorstellen.
ik ben Willemien, 38 jr en zwanger van een derde kindje. 'k Heb twee dochtertjes: van 1 en 3 jaar.
Ik ben half maart uitgerekend van de derde. 't Is weer spannend allemaal.

Ik voel me behoorlijk zwanger. Vreselijk moe, hele dag misselijk, maar hoef gelukkig niet over te geven, wel kokhalzen en vanochtend gal spugen.

Omdat alleen mijn man en ik het dus weten, vind ik het wel lekker om hier mee te kletsen ( en klagen af en toe). Ik zit op m'n werk  echt duf te wezen, en kan me slecht concentreren - dan is zo'n forum even een leuke afwisseling - maar ook een valkuil! Maar hier kan ik het tenminste delen met anderen.

Hebben jullie het al aan veel mensen verteld dat je zwanger bent, of wacht je toch tot een week of 12?

groetjes,
Willemien

Hoi Willemien,

Welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoever ben je nu? Spannend he allemaal.... Jij hebt al 2 kleintjes rondlopen, dus zal wel extra vermoeiend zijn nu, of niet?
Ik ben morgen 10 weken zwanger van ons eerste kindje (wel al vierde keer zwanger, 3 mk gehad wat me wel erg onzeker maakt...)
In onze omgeving weten al vrij veel mensen dat wij in verwachting zijn, omdat we erg lang in de mmm hebben gezeten en middels iui zwanger zijn geworden. Op ons werk en bij onze naaste familie en vrienden was dit al wel bekend en wordt ook volop meegeleefd, er waren dus mensen bij die t met 4 weken al wisten....

Welja, ik denk maar zo... mocht het misgaan weten mensen ook waarom we verdrietig zijn...

tot gauw

gr Mickey

Hoi Willemien,

een dikke proficiat!!!
Amai, het zal idd wel erg zwaar zijn, aangezien je ook zo misselijk bent en dan nog voor twee kleintjes moet zorgen.
Ik heb een dochtertje van 7,5 maand en ben in ook half maart uitgerekend. Eerste echo op 13 aug, dus dan heb ik zekerheid wat betreft de vermoedelijke bevallingsdatum.
Ik vind het enorm zwaar, omdat ik ook heel erg misselijk ben.
Ik ervaar de zwangerschap echt niet als iets fijn nu, ik hoop dat het snel gaat veranderen, bij mijn eerste duurde het tot 12 weken, dus... nog ff doorbijten.

Bij jouw zijn ze dan ook erg kort op elkaar. Lijkt me geweldig zo'n drie kort op elkaar, maar na ons twee zo kort na elkaar, gaan we toch even afwachten. En wie weet komt er dan nog een derde... hehe... you never know!
Trouwens: ik kan het niet meer verzwijgen dat ik zwanger ben, mijn buik is enorm dik en iedereen vraagt of ik zwanger ben. Om dan te liegen is moeilijk e!! dus ik heb het eigelijk onmiddellijk vertelt !!
Heel veel succes met je zwangerschap!!!

Liefs,
van ons

hoi Willemien,

Heel hartelijk gefeliciteerd allereerst en welkom! Ik ben ook nog maar net nieuw op dit forum en doe mijn best om af en toe te lezen en te schrijven.
Ik ben Meike, bijna 36, moeder van een dochter van bijna 1 en 7 weken zwanger van onze tweede.
Wij hebben het onze directe familie en hele goede vrienden wel gelijk verteld. Met de gedachte erbij, dat als het mis gaat, wij ook willen dat ze het weten. Ze zijn nu blij met en voor ons. Ze kunnen ons dan ook steunen indien nodig. Als iemand rechtstreeks aan mij vraagt of ik zwanger ben, dan zal ik ook niet liegen. Ik zal het niet aan de bakker vertellen, maar in onze directe omgeving doen wij er niet zo heel moeilijk over.

Ik heb niet heel veel zwangerschapsklachten. Wel erg moe. Ik kan de hele dag wel slapen. Ik moet ook iets vaker plassen en ben soms na het eten wat gammelig, maar echt misselijk ben ik nog niet geweest. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik ook niet of nauwelijks misselijk geweest. Laat het zo blijven!
Spreek je snel weer!

groet,
Meike

Terug
Bovenaan