Ik durf het bijna niet te geloven, maar ik ben zwanger

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik heb al weer een aardige tijd meegelezen en soms geschreven op dit forum. Vorige maand heb ik de ovulatietest van Matcare geprobeerd en we waren al redelijk actief bezig geweest toen ik ook zag dat mijn ovulatietest positief was. Daar hebben we dus nog maar even een schepje bovenop gedaan. En ja hoor. Afgelopen weekend had ik ongesteld moeten worden, maar nee dus. Ik wilde eigenlijk nog een week wachten met testen, maar vanmorgen kon ik mijn nieuwsgierigheid niet meer bedwingen. Twee moooie roze streepjes... wauw en tegelijkertijd ook weer angst. Gaat het deze keer wel goed.

Voorlopig voel ik me supergoed, niet moe, geen gespannen borsten, niet misselijk. Ik duim de komende weken heeeeeeel erg hard.

Groetjes, Nathalie

Gefeliciteerd! Veel geluk gewenst.

1e zwangerschap?

gr mama van MD

hoi mama van MD,

Dank je wel.

Nee dit is mijn 3e zwangerschap. Ik heb een zoontje die in april 4 wordt en afgelopen augustus heb ik een miskraam gehad met 8 weken....(heb het kindje in het vruchtzakje helemaal intact zien zitten.. alles er op en eraan en zelfs het vruchtzakje was nog dicht en al het vruchtwater zat er nog in.)  ik ben daar heel erg van ondersteboven geweest en vind het nu best moeilijk om te geloven dat ik toch weer zwanger ben geworden.

Ik hoop alleen maar dat ik er nu wel genoeg van kan gaan genieten. Ook omdat ik nog geen zwangerschapssymtomen heb.... vind ik wel een beetje raar.

Ik kan mij jouw angst voorstellen. Ik heb voor mijn 1e kind 3 miskramen gehad (2x met 6 weken geen leven, miskraam zelf pas met 14 weken, 1 x curretage met  8 weken). Na mijn zoontje heb ik afgelopen nov een kindje van 14 weken gebaard (opgewekte bevalling gehad, was 17 weken zwanger).
Als ik weer zwanger zou raken (zit nu in ronde 1 voor 2e kindje), zou ik ook onzeker blijven tot ik een goede echo heb en voorbij die 16 weken ben.

Echter, houd hoop en ga er ook vanuit dat de natuur haar selectie maakt. Hoe verdrietig het ook is, een zwangerschap stopt vaak niet zomaar en als het dan goed gaat en als het eenmaal doorzet, gaat het meestal ook goed.

Succes de komende tijd en sterkte!

van harte gefeliciteerd nathalie!!

probeer gewoon lekker te genieten van dit wonder,

liefs Iris

gefeliciteerd!

probeer er ondanks alles toch mar een beetje van te genieten.
groetjes Carina

GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!

Ik kan me voorstellen dat je nog voorzichtig bent hoor. Ik heb een miskraam gehad voordat ik zwanger raakte van mijn dochter en toen kon ik pas opgelucht ademhalen na de 12 wkn echo. Ik kreeg trouwens pas vanaf een week of 6 wat klachten (vermoeidheid en misselijk).

liefs,
Ikke

Ik moet ook eerlijk zeggen dat mijn symptomen de laatste keer ook pas later kwamen rond de 6 a 7 weken. Bij het test was ik er zelfs er van overtuigd dat ik niet zwanger was (dit was ook bij de zwangerschap van mijn gezonde kind).
Probeer er dus ondanks je onzekerheid wel van te genieten en hoop te houden.

gr Mama van MD

Terug
Bovenaan