De eerste keer voor mij op dit forum. Ik ben momenteel 22 weken zwanger. Met 18 weken heb ik een echo gehad waarbij de gyn zei dat het kindje te klein was. Het bovenbeentje en het buikje om precies te zijn. Ik zou moeten afwachten tot de 20 weken echo. Als het kindje dan nog te klein zou zijn zou ik doorverwezen worden naar het Radbout ziekenhuis in Nijmegen. Ze raadde me aan om alvast na te denken over een vruchtwaterpunctie en het mogelijk afbreken van de zwangerschap. Slik. Na twee zeer stressvolle weken was de 20 weken echo. Daar bleek het kindje nog steeds te klein. Ik werd doorgestuurd naar Nijmegen. Vorige week ben ik in Nijmegen geweest. Mijn kindje, een manneke, is helemaal gezond. Er zijn geen zichtbare afwijkingen. Alles hebben ze driedubbel gecheckt en ze kunnen niets alarmerend vinden. Hij is alleen te klein. 2 weken te klein. "Er moet er eentje de kleinste van de klas zijn" kreeg ik te horen. Ik was ontzettend opgelucht, al werd me wel gezegd dat het kindje niet verder achter mag raken. Ik krijg nu elke 2 weken een groeiecho. Ik ben opgelucht. Ik ben wel blij, maar er is ook dat stemmetje: wat nou als... Een zoontje, mijn kindje. Ik hoop maar dat alles goed blijft gaan