Ik erger me rot!

Hallo!

Dit  berichtje is eigenlijk een beetje dubbel na de discussie 'bemoei je er niet mee', maar ik moet het even kwijt. Vandaag is schoonmoeder hier geweest.. en ik erger me rot!

Senne is bij haar op de arm, heel onhandig. Ze zit helemaal in elkaar gedoken. Roept ze in paniek 'Oh jee! Ze spuugt!'. Ik erheen gerend, blijkt dat ze een heel klein straaltje spuug over haar kinnetje heeft lopen.
Geen paniek, voorheen spuugde ze haar hele voeding met een boog uit!!!!

Senne heeft 2 uur geslapen in bedje en begint te huilen. Ik ga kijken en krijg gelijk commentaar 'misschien moet ze gewoon even huilen'
Nee, wat dacht je van gewoon uitgeslapen!!!! Ze heeft weken lang 8-12 uur gehuild en nu ze alleen huilt als er iets is, pak ik haar lekker bij me hoor!!!!

Ze loopt achter me aan naar Senne's kamertje, waar ik Senne uit bed haal. 'Mag dat wel van Guido?'
Uhhhh, MAG dat? Ik geloof niet dat  ik hier een  baas heb die over mij beslist!!!!

We komen beneden en zij zegt gelijk tegen Guido 'Ik heb gezegd hoor, dat het misschien niet mocht, ík had haar niet eruit gehaald'
Rare blik van Guido..

Oma doet Senne een schone luier om en als ik vraag of ik moet helpen krijg ik een bits 'ja hallo, ik ben ook moeder geweest!'
Een klein uurtje nadat ze weg is, begint Senne tijdens de voeding te poepen en loopt alles zo langs haar broekspijpje omlaag!

Hoe kan het dat mensen die zelf kinderen hebben alles beter denken te weten, maar in feite alles vergeten zijn?!

Groetjes,
Dionne

hoe herkenbaar!!!!! Ik kan me je gevoel echt helemaal voorstellen. Ik weet ook niet hoe het komt dat sommige mensen alles beter denken te weten...

Dat van: "misschien mag het niet van Guido" slaat echt alles! Echt zo'n opmerking van een schoonmoeder!

Maar: 'adem in, adem uit', tel tot tien  en probeer het alsjeblieft héél snel weer te vergeten allemaal anders maak je jezelf gek als ze weer eens op bezoek komt.

Groetjes, Tess.

Hallo Lyanne,

Ik kan me goed voorstellen dat je je gal nog ff wil spugen... Ik moest wel ff lachen, vooral het stukje van de luier is bij mij erg herkenbaar... en zij maar zeggen " ja ik was bang dat die luier anders te strak om haar buikje zat..." Gelukkig bedoeld mijn moeder het goed en is ze erg goed aanspreekbaar op die dingen en zie ik daarna daadwerkelijk verbetering...
Die opmerking "mag dat wel van Guido" vond ik persoonlijk wel HEEL erg, ik weet niet of ik me op dat moment in zou kunnen houden.... zucht (schoon)moeders...

Ene oor in, andere uit en lekker blijven doen wat je zelf belangrijk vind!
Groetjes,
Nymue

Don't get me started....
Mijn schoonmoeder is echt een dragonder die mijn dochter natuurlijk veel beter kent dan ik zelf en precies weet wat ons meisje nodig heeft. Op een dag schrijf ik een boek erover!

Lyanne,

Ik laat mijn zoontje ook niet huilen. Zelfs als hij maar 15 minuten geslapen heeft ga ik bij echt huilen (niet beetje kreunen of zo) toch echt kijken wat er is. Dan streel ik hem over zijn rug.

Maar als ik dit lees, bof ik met mijn schoonmoeder. Die maakt helemaal geen opmerkingen. Ze is wel gewend om op kleine kinderen te passen omdat ze past op die van mijn schoonzus.

Hou op over schoonmoeders!!!
Het zal vast en zeker allemaal goed bedoeld zijn, maar als je je eenmaal irriteerd dan gaat dat niet meer over, wordt juist alleen maar erger. Ik probeer haar zoveel mogelijk te ontwijken.
Maar ook mijn moeder heeft veel goedbedoelde raad, maar dan kan je nog makkelijk zeggen: hou op, dat bepaal ik zelf wel. Of: doe niet zo ouderwets.
Vanaf volgende week gaat Thijs 1 dag per week naar mijn moeder. Ik vertrouw haar volkomen hoor, maar toch ben ik bang dat er dingen anders zullen gaan. Ik heb haar al een paar keer gezegd dat ze alleen flesjes mag geven en een fruithapje, en absoluut niks anders. En nu maar erop vertrouwen dat ze dat ook doet.
En volgens mij zijn alle (schoon) moeders van de generatie "Huilen is goed voor de longen". Sja zoonlief zal niet gelijk in slaap vallen en best even huilen, maar ik heb ook gezegd dat ze dan wel moet gaan kijken, en dat zou ze ook wel doen.
Wie weet zijn wij over 25 jaar wel net zo irritant.....

Hoi,

Ik ben dus een jonge moeder en mensen denken het ook beter te weten en inderdaad vooral degene die al moeder zijn. Super irritant! Dus heel begrijpelijk dat je dat even kwijt wilt..

Groetjes Kayleigh

Terug
Bovenaan