Ik ga koken,,,,,Tips??

Hoidiehoi

Stef doet het hartstikke goed met zijn fruit en groente, maar ik
heb nu dus besloten om het ook eens zelf te gaan koken....
Ik heb alleen geen idee hoeveel ik dan nodig heb en hoeveel
ik in een keer moet klaarmaken en hoe ik het dan kan bewaren.
Dus ik hoopte dat jullie tips hebben....en recepten natuurlijk hihi.

Dankjewel!!
Liefs Annet

Kijk ook eens op www.voedingscentrum.nl

Daar vind je ook informatie m.b.t. nitraten/nitrieten in groentes.

Nitraatrijke groenten

Groenten met weinig nitraat

Andijvie, bleekselderij, postelein, raapstelen, waterkers, rode biet, sla, spinazie, spitskool, Chinese kool, koolrabi en venkel.

Asperges, aubergine, bloemkool, broccoli, doperwten, knolselderij, komkommer, koolraap, paprika, prei, rodekool, savooienkool schorseneren, snijbonen, sperziebonen, spruiten, tomaten, tuinbonen, uien, witlof, witte kool, wortelen.Als volwassene mag je (in  principe)  niet vaker dan twee keer per week nitraatrijke groenten eten. Voor kinderen onder het jaar wordt het volgens mij afgeraden tot de leeftijd van 8 maanden, als ik het me nog goed kan herinneren.

Ik heb een bakje waar je ijsklontjes in maakt met een deksel.
Als Yoëll 6 maanden is ga ik ook zelf koken. Dan pureer ik het en doe het in het ijsklontenbakje en zo de vriezer in.
Zo kun je steeds een paar blokjes ondooien en opwarmen.

Eet smakelijk

Pauline

Ik maak vaak voor 3 dagen of ik vries het in. Een gaar prakkie kan je wel 2 dagen in de koelkast bewaren.
Combinaties: (vanaf 6 maand)zalmfilet, tomaat en aardappel
                                      spagetti met champignon en een beetje opvolgmelk
                                       spagetti aubergine tomaat en ei en een beetje peterselie
                                       rijst, courgette en kipfilet
                                       Rijst spercibonen en kipfilet of witvis

Voor 6 maand maak ik groente combi's zoals bloemkool met doperwten of spercibonen met tomaat. De fruit combi sinaasappel met appel vind mijn dochter erg lekker.
Succes!

Ik heb onder de kerstboom het boek "opperdepop" gekregen, het was destijds bij Albert Heijn te koop. Boordevol lekker recepten en combinaties vanaf 6 maanden...

Esmeralda

Dawin eet hier gewoon lekker met de pot mee!!
Natuurlijk alleen als we aardappels groente en vlees eten en appelmoes erbij!
Ik doe voor hem 1 aardappel
                                               1 lepel (normaal) groente
                                                 klein stukje vlees
                                                  en ong anderhalve lepel appelmoes
Het bevalt hem prima en eet dit ook elke avond op.
Als we iets eten wat hij niet mag hebben dan heb ik in de vriezer eten staan die ik al gekookt had van te voren.

Liefs bianca

Terug
Bovenaan