Ik ga met zwangerschapsverlof, wat trakteer ik op het werk?

Hallo allemaal,

Jullie komen keer op keer met geweldige antwoorden en super steun, dus ook deze vraag leg ik met veel plezier neer op dit forum.

Over twee en een halve week ga ik met zwangerschapsverlof.
Is het eigenlijk een gewoonte om dan te trakteren op het werk of juist niet?

Bij ons op het werk wordt al veel gebak gegeten, dus heeft iemand een leuk ander idee?

Alvast bedankt!
Groetjes, Sigrid H.

Hey!
Ik heb wel getrakteerd op mijn werk toen ik met verlof ging, vond dat wel leuk om te doen omdat je toch een hele tijd weg bent en er iets bijzonders gaat gebeuren!
Ik heb gewoon gebak gehaald, vind iedereen wel lekker.
Ik las laats iets in een boekje wat je inplaats van beschuit met muisjes kon doen: slagroomsoesjes (die uit de diepvries) en die dompellen in chocolade en dan in de muisjes. Vond dit wel erg grappig en orgineel!
Je zou dit bijvoorbeeld met je afscheid op het werk kunnen doen en dan de helft met blauwe en de helft met roze muisjes. Wel toepasselijk toch?!
Dan heb je toch gebak, waar iedereen zooo van houd haha, maar dan net even wat anders.
Of je zou gewoon wat van die mini marsjes, snickertjes etc kunnen halen. ook erg lekker!
Of bij de albert heijn heb je ook van uit de diepvries van die mini tompoesjes, bananensoesjes, slagroomsoesjes en chocoladesoesjes, ook lekker (maar wel weer zoeiets als gebak natuurlijk...)
Nou ja, hoop dat je er iets aan hebt en geniet lekker van je verlof tegen die tijd!

Ik heb bij de eerste ook getracteerd (ben nu lang nog niet zover, haha)
Ik heb toen bonbons gehaald. Vindt ook iedereen lekker. Mijn collega's hadden me al "verboden" gebak te kopen. Bleek dat ze zelf taarten gemaakt hadden en met van die versierdingen en muisjes een taart met een Nijntje hadden gemaakt en een taart met een rammelaar. Echt geweldig. Maar dat kun je dus eventueel ook zelf doen.

Bij terugkomst heb ik wel ook op beschuit met muisjes getracteerd, hoewel mijn zoontje toen al 3 maanden was. De dag van de geboorte hebben mijn collega's, nadat ik gebeld had, spontaan ook zelf beschuit met muisjes gegeten en een foto uitgeprint en op het secretariaat gehangen.

Geniet van je verlof straks.

greet

Geen haar op mijn hoofd dat ik zou trakteren op mijn werk. Ik ben afgelopen maart met verlof gegaan, en waarom zou ik trakteren?? Ik heb gezorgd voor een leuke traktatie op het moment dat Ellemijn is geboren (geboortesuikers). Mijn vraag is altijd wat doen anderen, want vaak ben jij diegene die iets leuks bedenkt, maar een volgende keer is het niet. Niet iedereen is even attent en origineel. Persoonlijk zie ik het nut er niet van in. Het klinkt een beetje negatief, maar dat is de ervaring van 2 zwangerschappen en de collega's om mij heen.

ilse

Terug
Bovenaan