Ik ga op reis en ik neem mee...

Hoi,

ik ga over 3 weken op vakantie, hebben jullie nog tips wat ik niet moet vergeten? Wat vinden jullie nu superhandig om mee te nemen? Hoe kan ik ruimte in mijn auto besparen?

Weten jullie ook of je in België ook (redelijk normale) potjes babyvoeding kunt kopen? En hoe zit het met het drinken van leidingwater daar?

Gaan jullie ook op vakantie?

Eigenlijk is het belangrijkste dat je mee moet nemen, je man en je kind en een pinpas!! Alles is te koop. De babyvoeding in Belgie is prima. Ook van Nestle hebben ze daar veel. Wij gebruikten gewoon leidingwater, even koken en af laten koelen. Werkt altijd prima! Maar je kan natuurlijk ook spa ofzo gebruiken als je je daar prettiger bij voelt. Ook luiers zijn daar te koop...

Wat ik super handig vind op vakantie is een rugdrager. Die gaat bij ons ook zeker mee! Lekker wandelen door de bossen. Dat is niet altijd erg handig met een wandelwagen!
Wat ik ook mee zou nemen zijn heel veel hydrofielluiers en een paar knijpers. Kan je de kleine even uit de zon houden, als tutlap laten gebruiken en als onderlegger bij het verschonen van een luier op een bankje in het park,... enz.
Ik wens jullie een hele fijne vakantie!
Gr antoi

Hoi,
een rugdrager heb ik ook gekocht, super ding alleen wel wat zwaar (13 kg totaal). Maar neem je dan de wandelwagen én de rugdrager mee? Dan bespaar ik geen ruimte.
Wel als ik de Maxicosi gebruik als autostoel, kinderstoel, wipstoel en wandelwagen (incl adapters) in een.
Ipv potjes maar de blender mee, dan kom ik misschien ook wel een eind. Water kopen (Spa oid) is misschien beter want ik weet niet waar het kraanwatervandaan komt en of er niet teveel zout en zware metalen in zitten.
Heb een opblaasbaar badje gekocht. Iemand nog ervaring met babybedjes in vakantiehuisjes, zal ik een matrasje mee nemen?
Ik heb duidelijk een grotere auto nodig :s

Hai,

Even denken hoor. We hebben inmiddels 2 kids en zijn meerdere malen naar het buitenland geweest dus ik heb wel een idee denk ik.
Neem zeker zelf een matrasje mee voor een gehuurd campingbedje. Vaak zit alleen het dunne harde matrasje er in (eigenlijk altijd) en daar hebben al heel wat kindjes op liggen kwijlen... Ik vind dat dus niet erg hygienisch dus nemen we altijd eigen matrasjes mee (als de auto niet vol is ook eigen bedjes maar meestal lukt dat niet).

In belgie is alles te koop alleen heb je dingen zoals medicijnen altijd nodig als alles dicht is... Daarom hebben wij altijd een reisapotheekje bij ons. Als je kind bv wordt gestoken wil je niet eerst nog naar een apotheek hoeven rijden.
ORS
Paracetamol
Muggenspul
Azaron (wespensteken)
Iets voor pijnlijke tandjes
Zonnebrand
Pleisters
Steriele gaasjes
Bethadine
Petjes met flap in de nek (das een plekje wat snel rood wordt) of zonnehoedje
Waterschoentjes oid want in het gras zitten vaak wespen

Wandelwagen (hangt ervan af wat je gaat doen daar maar zeker als je bv weg wil onder slaaptijd is dit wel een must have.) Wij hebben toen we voor het eerst met kids op vakantie gingen (toen met 1 kind) een box op het dak van de auto gekocht(terwijl we toch station rijden). Daar gaat de wandelwagen in en de lucht die er tussen zit stoppen we vol met dingen als matrasjes van de campingbedjes, schoenen, speelgoed ed. Als je een grote kinderwagen hebt die lomp is in de auto kun je ook denken aan een buggy met ligstand. Die gaat veel makkelijker mee en daar kan je kindje lekker plat in liggen en desnoods slapen. Echter als je veel en ver gaat wandelen hobbelt dat wel erg en dan is een kinderwagen met luchtbanden weer fijner.

Het assortiment potjes is in grote supermarkten (je moet dus niet in een durp zitten) prima alleen zijn ze wel net iets anders. Als je kind dus van bepaalde smaken houdt zou ik ze gewoon van thuis meenemen. Het zijn ook wat vagere merken.

gr.ing

Terug
Bovenaan