Ik ga op vakantie en neem mee....

Hallo,

Sinds Stijn er is, zijn we nog niet op vakantie geweest, het kwam er gewoon niet van. Maar we hebben nu geboekt, juni gaan we heerlijk 2 weken naar zuid-frankrijk, kamperen! Ik heb nog nooit gekampeerd, dus ik vind het allemaal heel spannend, maar volgens mij is het voor de kinderen helemaal geweldig! Maar we zijn dus nog nooit met kinderen op vakantie geweest en ook kamperen is helemaal nieuw. We hebben een bungalowtent van Eurocamp dus dat schijnt allemaal wel klaar te zijn.

Maar wat moet ik absoluut niet vergeten als ik met twee kinderen ( Stijn is dan 2 jaar 7 maanden en Jojanneke is dan 1 jaar  en 2 maanden) op vakantie ga. En wat moet je niet vergeten als je gaat kamperen. Alle tips zijn welkom.

Carina

Zo, dat wordt een spannend avontuur!

Het eerste wat mij te binnen schiet is: handige spullen om je kids  en hun omgeving mee schoon te maken, dus:
- lotiondoekjes om billen, handen en toetjes mee te poetsen
- vloeibaar wasmiddel, zodat je ook met koud(er) water even snel wat kan uitspoelen (er zullen heel wat kleertjes vies worden van dat buitenspelen!)
- van die vochtige schoonmaakdoekjes (bij Lidl redelijk voordelig) voor je keukentje enzo

Ik heb zelf nog nooit gekampeerd (is niet mijn ding!), maar er zijn hier vast mama's die nog meer goeie tips hebben.

hoi,
wc-papier!
een muggennetje voor over het campingbedje
naald en draad of een hangslotje ofzo om de tent (slaapgedeelte) dicht te maken als je een ondernemend kind hebt.

groeten Elke

Hallo!!
Ik kan je heel veel kampeertips geven. Wij hebben inmiddels al  4 keer gekampeerd met Jules ( 12-2006). Een keer in Duitsland, een keer in Belgie, en  twee keer in Nederland. Wij kamperen altijd en je wordt van zelf heel inventief!!
Nu heb je al een tent klaar staan, en ik weet niet wat daar allemaal al bij zit en welke facilteiten op de camping zijn....

Eigenlijk moet je niks meenemen, want alles is te koop! Dus geen stress!! In Frankrijk hebben ze ook winkels.
Wij hebben natuurlijk onze eigen tent, luchtbedden, slaapzakken, campingbedje en (kinder)stoelen en tafel. En een tas met kleding en voor de eerste dagen luiers. (zijn daar ook te koop...)
Wij hebben altijd een curverkrat bij ons, waarin mn pannen/borden/bestek ed in zitten. Dat krat wordt 's avonds eerst gebruikt voor de afwas, daarna was ik er de vieze kleren in met een beetje biotex en na goed uitspoelen werd het ook gebruikt als Jules zn badje waar hij heerlijk in   zat te spelen. Geen badeendjes mee, maar gewoon een kopje, twee knijpers en iets anders wat je bij de hand hebt, waar hij lekker mee kan spelen.
Ideaal voor ons was ook het eerste jaar de Babybjorn en het tweede jaar de rugdrager. Dan kun je lekker wandelen!!
Wat voor mij het grootste verschil was nu we gingen kamperen met Jules erbij, is dat we nauwelijks uit eten gingen, maar ons eigen potje kookte op het campinggaz stelletje. En dat we 's avonds nauwelijks meer iets ondernamen. Met als gevolg dat ik eindelijk weer eens heerlijk heb kunnen lezen/puzzelen/ kaarten. (Thuis is er altijd wel een klusje of hangen we uitgeput voor de tv, dus komt het er nooit van...) Je komt echt hellemaal tot rust!!!! Heerlijk!!!

Nu ik dit allemaal zo opschrijf heb ik alweer helemaal zin in de vakantie, maar wij gaan nu eerst een midweekje bungalowpark met Jules en Elise (geb. 23 januar)  
In de zomer gaan we zeker kamperen!! Dat is pas in augustus. We zijn nu wel op zoek naar een nog wat grotere tent. Dat je gewoon net wat meer ruimte binnen hebt, voor als het heeeel slecht weer wordt. Een beetje spannend vind ik het natuurlijk wel met een peuter en baby, maar ik zie niet in waarom we het niet zouden doen.

Heel veel valantieplezier!! Ook de voorpret is al leuk!! Geniet ervan!!
Gr antoi

Niet vergeten:
--   Fototoestel en filmcamera om alle mooie momenten vast te leggen.
--   Boeken (voor jezelf en om voor te lezen aan de kinderen).
--   Pinpas / paspoort / rijbewijs  (Jules heeft zn eigen IDkaart)
--   goed humeur

Hoi Carina,

Wat een toeval. Al van het forum van Stijn zitten we bij elkaar. Ik heb ook een zoon in zijn leeftijd (eind nov 06), en een dochter van iets ouder dan jouw dochter (half mrt 08). En bij toeval hebben we ook in juni een eurocamptent in midden frankrijk (dordogne) geboekt. En ook wij hebben nog nooit echt gekampeerd.
Best grappig dus. Ben heel benieuwd naar de tips (heb de andere reacties nog niet gelezen).

Ik word wel steeds nieuwsgieriger naar wie je in het echt bent.

Woon je toevallig een beetje in de buurt van rotterdam??? Misschien leuk om een keertje af te spreken. Ik heb geen auto tot mijn beschikking, dus moet met ov, maar wil best eens kijken wat er mogelijk is.

Ik lees je reactie wel.

Gr. Liesje

Ik kampeer al m'n hele leven en dit zijn we blijven doen met z'n 2-en, met z'n 3-en en dit jaar met z'n 4-en.

Wij hebben een eigen tent, geen idee wat er allemaal in zo'n kant-en-klaar-tent zit, maar wat in elk geval ook heel fijn is mee te nemen voor op een camping:
- lekkere warme trui om 's avonds aan te trekken als het afkoelt
- regenjassen/laarzen voor als het een wat minder mooi weer is en sowieso kan 's morgens vroeg het gras nog nat zijn op de camping en dan zijn laarsjes voor je kids erg fijn.
- zaklamp oid voor 's avonds / 's nachts

Groetjes,
Karin mv Hannah (20-11-2006) en 38w4d zwanger (ETA 8-4-2009)

Terug
Bovenaan