Ik geloof wel heel erg snel of zijn er meer

Hallo,

Ik wou het even over mijn dochter hebben van nog net geen zes maanden ik las daarnet al iets over vluge kinderen maar die van mij kan er ook wat van.( van 7 maart 06 )

Die rolde om voor de vier maanden had met vier en een halve maand twee tanden kon voor de vijf maanden stevig zitten en met vijf en een halve maand kruipt ze nog hard ook en gaat ook zelf weer zitten  ook en trek ze haar eigen op in de box en wil nu zelfs al gaan verstappen als ze in de box staat en ook doet ze al effe als je haar twee vingers geeft loopt ze weg.

Ik hoor graag reactie van andere ouders want dit is geloof ik wel erg snel. of niet soms ??

Hoi,

Dat is inderdaad super snel zeg. Wel leuk toch.
Mijn zoontje is nu 10,5 maand en doet nog erg weinig. Zitten deed hij wel al snel maar kruipen daar wil hij niks van weten. Hij probeert het wel maar gaat dan weer snel op zijn buik liggen. Optrekken lukt hem ook nog niet en stapjes zetten vindt hij ook nog helemaal niks. Ik zou graag willen dat hij wat meer deed maar aan de andere kant is het ook wel makkelijk. Hij zit lekker op de grond te spelen en ik hoef niet bang te zijn dat hij wegkruipt of aan iets komt wat niet mag. ( behalve als hij in zijn loopkar zit, dat vindt hij wel helemaal geweldig).
Hij was wel weer vlot met zijn tanden, heeft er nu al 8.

Succes met die kleine

Gr. Kim

Hoi,
Is inderdaad wel een beetje heel snel. Bij mijn zoontje ging het omrollen ook snel (met krap 4 maanden) maar daarna stopte het. Hij doet nu zijn best om te kruipen, maar dat lukt nog niet. Hij is ook pas 6 maanden.
Voor mij is het mijn derde kind en van mij mag het lekker langzaam gaan. Alleen bij mijn eerste wilde ik graag dat de ontwikkeling snel zou gaan, dan zit je daar zo op te wachten. Nu heb ik zoiets van: blijf maar lekker lang klein! Is inderdaad handiger ivm wegkruipen etc. dat komt nog wel!
Mijn tweede dochter deed het weer heel anders. Die ging pas lopen toen ze anderhalf was. Maar niks voetje voor voetje langs de bank of steeds vallen; ze stond opeens op en liep naar de keuken! Dat was echt heeeeeeeeeeeeeeel raar.
Ivy

Hoi Ivy,

Ja het is voor mij ook de tweede hoor en haar broer was ook vlug maar dit is wel erg vlug en ook niet zo handig bv.met aankleden en ze valt meer omdat ze overal tegen aan wilt gaan staan maar ja je kan er kwalijk vastbinden dus laat maar lekker gaan .

Hallo,

Ik wou het even over mijn dochter hebben van nog net geen zes maanden ik las daarnet al iets over vluge kinderen maar die van mij kan er ook wat van.( van 7 maart 06 )

Die rolde om voor de vier maanden had met vier en een halve maand twee tanden kon voor de vijf maanden stevig zitten en met vijf en een halve maand kruipt ze nog hard ook en gaat ook zelf weer zitten  ook en trek ze haar eigen op in de box en wil nu zelfs al gaan verstappen als ze in de box staat en ook doet ze al effe als je haar twee vingers geeft loopt ze weg.

Ik hoor graag reactie van andere ouders want dit is geloof ik wel erg snel. of niet soms ??

Hallo!

Mijn zoontje is van 16 feb en dus 6,5 maand oud. Die kan er ook al wat van. voor zijn 6e week wou hij al niet meer in mijn armen  liggen maar wilde perse rechtop staan. omrollen kon hij nog voor zijn 4e maand. zitten kan hij nog niet maar is er al mee bezig. Gaat dus regelmatig al op zijn zij liggen met gestrekte armen maar is nog net niet sterk genoeg om rechtop te zitten. Wel kan hij zichzelf al optrekken. Laatst zag ik het ene na het andere handje op de rand van de box en trok hij zichzelf echt op dat hij erbij stond. Mijn vriend heeft gelijk de box versteld en staat nu op de laagste stand. Kruipen kan hij sinds een paar dagen maar nog niet zo goed dat ik hem echt achterna moet rennen, hij kruipt al wel op de "goeie" manier, dus met handjes en voetjes vooruit. Ja snel zijn ze dus met deze leeftijd volgens mij wel maar ik geniet er volop van!

Groetjes!

hoi hoi

wat leuk he om te zien die ontwikkeling en gaat dan snel he
mijn dochtertje van bijn a6 maanden 16-03 kan ook al vrij veel met 2 en halve maand rolde ze al om en met 3 maanden ook al terug   met 5 maanden zitten kruipen optrekken aan de box ,ook met eten is ze snel ze krijgt nu 3 flessen en de rest fruithap brood en groente hap ze gaat echt snel net zoals bij jullie alleen heeft ze nog geen tandjes hahaha

veel plezier verder met de ontwikkeling

gr linda en romy

Terug
Bovenaan