ik gisteren helemaal in paniek.

A

Anoniem

Guest
Gisteravond kwam mijn ventje thuis van zijn werk. En zoals altijd plaagt hij dan een beetje. Nu waren we allebei aan het lachen en onnozel doen, en ik lag op bed met mijn buik bloot. Toen haalde hij ineens een boek tevoorschijn dat hij had meegebracht voor me, en gooide het zonder echt te kijken zachtjes in mijn richting met de gedachte dat ik het zou vangen. Maar ik had het niet zien aankomen met als gevolg dat het op mijn onderbuik landde. Het was helemaal niet hard gegooid, maar het probleem was dat het niet plat aankwam, maar dat het net op de punt van het boek neerkwam. Dus volle gewicht van het boek, met de punt naar beneden op mijn baarmoeder. Ik schrok zo, dat ik volledig in paniek sloeg, en onbedaarlijk begon te huilen. Hij mij onmiddelijk troosten en hij voelde zich zo schuldig. Hij bleef maar herhalen dat hij zo stom was, dat hij altijd stomme dingen deed, en dat ik alle recht had om kwaad te zijn. Maar ik was niet kwaad op hem. Hij had dit niet bedoeld. Ik maakte me alleen maar enorm zorgen. Gelukkig kreeg ik geen buikpijn of krampen of bloedverlies of iets dergelijks. Maar heb wel de halve nacht wakker gelegen omdat ik me toch zorgen maakte.

Ik ben morgen 15 weken ver, en ik weet dat de baby eigenlijk vrij goed beschermd zit met het vruchtwater. Maar toch kan ik wat geruststelling gebruiken.
Zijn er mensen met soortgelijke verhalen, waar alles in orde bleek te zijn.
Ik moet namelijk nog 2 weken wachten op mijn volgende echo.

Alvast bedankt.

Hallo

ik had een keer met mijn buik tegen een traprekje aangelopen, die per ongeluk niet dicht was ( normal is die altijd dicht) ik had zelf een blau plek gehad en week lang had ik pijn als ik per ongeluk ergens tege aanliep.  (met 18 weken zwangerschap)
Met de kleine gaat het goed ben nu 33w en 1 dag zwanger.

Hoop dat ik je beetje gerustgesteld heb.
Groetjes Boontje

nee niet bang zijn hoor!! Het zit inderdaad heeeel goed beschermd.. Ik had namelijk ook zo'n situatie, maar dan met een fiets. Ik wilde mijn hond nog even uitlaten.. en er kwam een meisje op de fiets om de hoek heen scheuren.. Knal natuurlijk. Stuur in mijn buik.. Buik was blauw.. Ik snel naar de vk. en echo gedaan. Niks aan de hand. Je buik kan heeel veeeel hebben!!!!!!! Er zitten welis waar drie lagen die het kindje beschermen.. Je buikwand, de baarmoeder/koek en het vruchtwater.. Nou als het tegen een stuur kan, dan kan het zeker tegen een boekje!!

Meid kom op en maak je niet druk..!!( goed bedoeld hoor)

groetjes Therablondi

Hey meiden

Heel hard bedankt voor de geruststellende verhalen. Inderdaad, als de baby jullie ervaringen aankan, dan zal mijn boek wel niet zo erg zijn. Ik heb ook geen blauwe plek of zo.
Echt zo hard bedankt.

Heel veel knuffels, en jullie ook heel veel succes he.
sita

Hoi mamaSita,
Ik ben nu bijna 20 weken zwanger van een tweeling! Toen ik 15 weken was heb ik een ongeluk gehad. Ik werd van opzij aangereden en heb een behoorlijke draai gemaakt en ben nog een stoep opgeknald en natuurlijk mega geschrokken. Maar ik heb diezelfde dag een echo gehad en er was helemaal niets aan de hand!!!!!! De kindjes zitten zo goed ingepakt en kunnen dus aardig wat stootjes hebben. Als je niet helemaal gerustgesteld bent kun je altijd de verloskundige bellen en dan mag je vast langskomen voor een extra controle. Hoop dat je je niet meer druk maakt, want dat is ook niet goed voor je hahaa!
Succes,
groetjes Jeanet

hoi,

je hebt het nu al heel vaak gehoord, maar het is echt zo, de baby zit heel veilig ingepakt in je buik, maar mocht je je toch zorgen blijven maken dan zou ik gewoon morgen even de vk bellen voor een echo, of het hartje luisteren dan ben je voor je gevoel iets geruster.

Terug
Bovenaan