Ik haat nieuwe BUREN

Vorige week zagen wij opeens auto's stoppen bij het leegstaande huis naast ons. Dus wij even geniepig kijken door de schutting wat voor vlees wij in de kuip hadden. Leuke jonge mensen was onze conclusie. Tja toen waren we nog redelijk positief.......
Na ongeveer een uur kwamen er nog meer auto's en dan bedoel ik ook echt een stuk of 6 auto's helemaal bepakt en beladen. Tja wij stiekem lachen, want je gaat toch niet in 1 dag verhuizen ? Maar ok het was woensdag, dus alles kan. Op een gegeven moment horen wij dat ze naar de Gamma gaan om saus op te halen voor het plafond en nieuwe lampen voor in de hal. Na een half uurtje kwamen de buren terug en waren er ongeveer 5 man aan het sauzen en 1 iemand hing over de schutting het zonnescherm te demonteren en nog een ander zat te mopperen over de lampen. Ondertussen was het al 21.00 uur. Af en toe werd Jorick even wakker.

Afgelopen zaterdag kwamen er zo'n 10 auto's allemaal weer volgepakt en met minimaal 2 personen per auto. De buren aan de andere kant keken echt net als wij, stomverbaasd. Alle parkeerplaatsen vol. Zelfs de opritten waren zo geblokkeerd dat je er niet in of uit kon.   Tja flauwer kun je me niet krijgen. Maar gelukkig hadden we nog een plekje bij mijn zusje achter.
De hele zaterdag is er dus niet geboord of getimmerd. Maar ze bleven dus voor het eerst in hun nieuwe huis.

Maar net brak mijn klomp en nog net niet mijn geduld. Om 19.05 begon het gedonder eerst boren met de accuboor, tja dat gaat niet dus even paps bellen voor de klopboor. Dus paps komt aanrijden klopboor in de muur en dus gewoon tot iets over achten gaan boren. Milan helemaal panisch, kreeg van schrik amper lucht dus die eerst even een natte lap over zijn snoet geveegd. Toen van ellende ook nog timmeren en dus Jorick ook wakker. Was echt even helemaal pissig. Volgens mij is net een andere buur naar het huis gelopen om te vragen of ze ermee willen stoppen want er liggen kleintjes op bed.
Milan en Jorick liggen nu net op bed, Jorick viel direct in slaap maar Milan durfde niet meer dus die is nu net pas stil. Ga zo even kijken hoe het met ze gaat.

Maar echt wat haat ik nieuwe buren !!

Zo moest ik even kwijt !!

Misschien is het toch een idee om je beste beentje voor te zetten en eens (vriendelijk) kennis met ze te maken. Misschien als ze weten wie er woont (met kids dus) en jou ook een beetje aardig vinden dat ze dan rekening met je gaan houden. Misschien vertellen ze je dan ook waarom er zo'n haast achter zit....
Sterkte ermee!
Liefs Nelleke

Nelleke, wat ben je toch een positief mens, heerlijk!

Tja, het is natuurlijk niet zo netjes dat ze zelf niet even langs zijn gekomen.... Maar als zij geen kleine kinderen hebben, zijn ze zich er écht niet van bewust dat 19.00 uur een tijd is dat herrie maken niet meer zo netjes is (misschien werken ze wel overdag?). En met zoveel vrienden die komen helpen, kan het ook niet zo lang duren voor het af is... Hoop ik voor je (als al die vrienden dan maar niet elk weekend komen feesten haha).

Maar goed, kan me jouw frustratie ook goed voorstellen...... Net de kinderen op bed en dan begint het kabaal. Maar het advies van Nelleke is wel het beste: morgen gewoon langsgaan en voorstellen: wie weet wat hun verhaal is. En als het je nieuwe buren zijn, moet je er vast nog een tijdje mee vooruit (misschien gaan zij zich wel minder ergeren aan kinderlawaai om 8.00 uur 's ochtends als ze weten dat dat nou eenmaal normaal is met kleine kindjes.

Succes ermee!!!

Groetjes
Susan mv Gijs en Sophie  

zo lekker dan en fijn dat ze rekening houden met de rest
hopelijk kun je het er met ze over hebben ,en houden ze de volgende keer rekening met de mensen om hun heen
wat een komisch gezicht zal dat geweest zijn die hele caravaan met auto's aan de klus
ik zou met vet lullig voelen als ik in hun schoenen stond haha
ik zie iedereen al kijken,,, wat is dat voor familie haha
groetjes sandra

Weet je wat het grappige is, het zijn volgens mij ook hele leuke jonge mensen, want als er zoveel mensen bereidt zijn om je te helpen... of ze moeten al van je afwillen....
Nee echt Jorick heeft ze zaterdag al ontmoet, want ja hij moest natuurlijk even in de paardentrailer kijken, waar dus matrassen en andere rommeltjes in lagen en dus niet een mooi wit paardje....
Ach en wij zijn ook ooit eens samen gaan wonen en moet eerlijk zeggen dat wij ook 1x op onze mieter hebben gehad omdat de buuv hoogzwanger was en erg in haar hormonen lag te liggen (moest vanaf 4mnd zwangerschap al platliggen).

Als alles op orde is bij de buren dan zal ik ook zeker even langsgaan met een bosje rozen om ze welkom te heten in de straat. Maar nu nog even niet hoor !!

Ik moest best een beetje lachen toen ik je verhaal zat te lezen.
Ik zie je al voor me... ijsberen door het huis en tot van alles in staat.

Ik zou ook inderdaad eens vragen als ik ze uit de auto zie komen ofzo, of het allemaal lukt enzo. Beetje slijmen haha en daarna VOL VUUR!! Ohhh nee ik ben echt niet zo heel slecht. Kijken wat wij misschien binnenkort aan buren op ons dak krijgen.

Meid succes!

Tsja,.. kan natuurlijk heel vervelend zijn. Maar eigenlijk mogen ze klussen tot 22:00 uur in de avond. Maar meestal uit fatsoen stop je er al ruimschoots mee voor die tijd.

Dat mensen de eerste  week (weken)  in hun huis klussen hoort er nu eenmaal bij. Dat dit overlast veroorzaakt ook. Je kunt nu eenmaal niet geluidloos dingen monteren/maken en kunt dan ook niet met iedereen rekenign houden. Wel zo netjes om als nieuwe buren  bij  je buren aan te bellen en te zeggen  dat je de komende dagen voor overlast gaat zorgen, scheelt een hoop ergernis.  Maar helaas  denkt daar niet iedereen aan.    

Probeer niet meteen een oordeel te hebben over mensen omdat ze op dit moment voor overlast zorgen. Misschien boren ze wel vroeg in de avond omdat ze overdag moeten werken? Wie weet is het na hun verhuizen wel weer heel anders...

Misschien kun je gewoon eens een praatje gaan maken bij de buren en je voorstellen. meestal gaat het gesprek dan vanzelf wel over de verhuizing etc en kun je subtiel aangeven dat je kideren vroeg op bed liggen.

veel succes!

Esmé mv kay

Terug
Bovenaan