ik had zo'n goede hoop

A

Anoniem

Guest

Maar helaas, gisteren zijn toch de die vervelende  weer gekomen. Na altijd een cyclus te hebben gehad van 28 dagen werd het dus nu voor het eerst 32 dagen. Ik baal er toch een beetje van, omdat mijn ongi voor het eerst uitbleef had ik toch echt goede hoop. Maar goed, we gaan gewoon weer verder, op naar ronde 6. Weet alleen nu niet zo goed wanneer ik mijn eisprong heb en wanneer mijn  volgende nod is, gezien de late ongi van deze keer. Iemand een idee???

Liefs,
Jazz

Hoi,

Jammer hoor!
Je eisprong is altijd 14 dagen voor je eerste dag van je ongesteldheid..Dus die was nu 4 dagen later dan normaal!
Ik heb een hele onregelmatige cyclus, die varieert tussen de 28 dg-39dg, gelukkig nooit korter. De eerste week na mijn ongesteldheid doen wij nooit zoveel, dan is de eisprong toch nog niet geweest, maar vanaf dat moment doen wij tot dat ik ongesteld word, 1x in de 3 dagen seks. In jou geval zou ik proberen dat je een dag voor je eisprong uit komt bij een cyclus van 28 dagen en een dag voor je eisprong uit komt bij een cyclus van 32 dagen, snap je 'm?! Dan zou je misschien een keer 1x in de 2 dagen seks hebben, maar vaker dan dat wordt niet aangeraden, omdat de kwaliteit van het sperma dan minder zou kunnen zijn!
Nou een heel theoretisch gezwam, over iets wat eigenlik gewoon zo spontaan mogelijk zou moeten gebeuren. Maar helaas..ik weet natuurlijk niet of mijn theorie helemaal een goede is, en of het hier mee te maken heeft, maar ik ben 2x zwanger geweest en de eerste keer was ik in 3 pogingen zwanger en de 2de keer in 1 poging..dus misschien werkt het wel echt?!
Ach het is ook van zoveel factoren weer afhankelijk, het is ook geluk hebben natuurlijk.
Ik hoop dat je snel zwanger wordt!

Groetjes Kirsten

hoi,

Wat is het herkenbaar ikzelf 3 dagen overtijd en ook elke maand mijn cycles om de 28 dagen is vrijdag ook bij mij de rd gekomen wat een shit zooi!!!!
sterkte en 1 ding is wel weer zo we mogen weer ongestoord en zo veel als we willen oefenen en oefenen.

Op naar de volgende maand en dagen vol spanning...

groetjes angelica

Hallo Jazz,

Dit heb de vorige ronde ook gehad!   2,5 dag over tijd , terwijl mijn cyclus altijd 28 dagen is geweest! Ik heb nu mijn eisprong weer gehad in mijn oude cyclusritme. Dus hou ik gewoon de dag aan waarop ik de vorige ronde ongi had moeten zijn en 28 dagen verder.

Mijn NOD was de vorige ronde 23 april, dit werd dus 25 april. Mijn ei was 6/7 mei,dus mijn nieuwe NOD 21 mei

Liefs Yvonne  

Hoi Jazz,
Wat balen zeg. Had nog zo voor je geduimd. Ja, weet wel hoe je je voelt. Ik was dus ruim 2 dagen overtijd. Ik was ook van plan om net zo te rekenen als Yvonne, maar om dan voor de zekerheid er 3 dagen aan de vruchtbare dagen vast plakken. Ik hoop wel weer op een cyclus van 31 dagen. Dat telt wel zo makkelijk, precies om de maand. :p
En anders volgende maand nog meer dagen om te klussen. Hahaha.

Nou, jij ook succes in ronde 6!!!

Liefs,

Sara

Ja, ik vond het eigenlijk wel een beetje dubbel balen. Ik had dus deze maand een onregelmatige cyclus en dus niet zwanger... Maar...inmiddels ben ik al wel weer over dit rotgevoel heen en gaan we vol goede moed naar de volgende ronde.

Maar als ik het goed begrijp Sara en Yvonne hebben jullie dus gewoon de eerste dag gepakt waarop je ongi moest worden en dan 28 dagen verder (en geen 31 dagen)? En dus niet gerekend vanaf je 'echte' ongi dag??

En jij dan Kirsten, vanaf welke dag tel jij dan. Vanaf het moment dat je ongi had moeten worden of de dag dat het daadwerkelijk geworden bent??

Jeetje, wat een onduidelijk verhaal weer, hoop dat jullie het nog begrijpen...

In ieder geval bedankt voor jullie reactie en jullie ook weer heel veel succes gewenst in de volgende ronde!!

Liefs,
Jazz

Hoi Jazz,
Hier nog een late reactie op je vraag. Ik reken zelf met het gemiddelde van mijn ongi’s. Aangezien ik deze keer 2 (33 dgn i.p.v. 31) dagen overtijd was, denk ik wel dat ik een dag (of 2) aan mijn vruchtbare periode vast plak. Wel kijk ik wat de rest van mijn signalen zeggen (temp, cslijm en speeksel-ovulatietest). Ik denk dat mijn nod deze ronde valt rond 16 juni.

Succes deze maand!!!

Liefs,

Sara

Terug
Bovenaan