ik heb advies nodig!

A

Anoniem

Guest
he   meiden!
Ik heb even jullie advies nodig.Mijn dochter is over een paar dagen 6 maanden.Ze is wel 5 weekjes te vroeg geboren,maar eigenlijk merken we daar nix meer van.
Nu ben ik met 4 maanden langzaamaan fruit gaan geven.Maar ze blijft eigenlijk alles eruit spugen.ze vind het gewoon nix.
Nu hoorde ik vandaag van het consultatieburo dat ik teveel melk geef en haar meer vaste voeding moet geven.
Mijn schema nu is

7.00     210cc 7 schepjes melk en rijstebloem erbij

11.00 180cc 6 schepjes

13.30 paar hapjes fruit

16.00 180 cc 6 schepjes

18.00 paar hapjes groente

22.00 210 cc 7schepjes en rijstebloem.

wat vinden jullie ervan?

De 2e fles die drink ze niet helemaal leeg,en de laatste dan ligt ze meestal nog te slapen.
Jullie hebben hier misschien weer een frisse kijk op,en dat zou mij wel kunnen helpen misschien.

Cb zegt dat ik naar 3 flessen moet gaan en echt 3 maaltijden moet gaan geven.
Ik ga het strax wel een beetje proberen.Heb maar eerst een potje gekocht voordat ik zelf ga kokkerelen haha..

hoop dat jullie je ervaringen willen delen,en mij een beetje kunnen helpen..

liefs kimberley

hoi kimberly

ik zat dus met hetzelfde probleem en heb dat ook hier neergezet,
mijn zoontje is van 1-8 dus nu 6mnd geweest,
ook ik had het zelfde schema als jou alleen krijgt hij om 15.00 ipv 16.00 en s'avonds om 19.00 de laatste fles ipv 22.00
dat gaat bij ons goed wel eet hij fruit een half potje voor 6 mnd
en warm eten ook een half potje voor 6 mnd, en een toetje (danoontje)
hij krijgt wel eens een stukje liga maar brood enzo gaat gewoon nog niet hij verslikt zich de hele tijd.

ik blijf dus gewoon nog op 4 flessen zitten tot hij ze niet meer opdrinkt en goed vast voedsel kan eten.
ik heb ook een dochter van 6 jaar en toen zei het cb ook al dit moet zo en dat moet zo,
ze zoeken het maar lekker uit met hun adviezen wij zijn de moeders en ik laat mijn kindje geen honger lijden.

heel veel succes ermee mvg mascha

He meid,
Tja wat zal ik er eens over zeggen. Onze zoon is nu 8.5mnd en eet pas sinds een week of 3a4 echt goed, daarvoor was het allemaal tobbe,tobbe, wilde ook niks.
Qua hoeveelheid flesvoeding dronk hij evenveel als jou kindje, volgens het buro was het oke, omdat hij vanaf 4.5/5mnd ook al op die hoeveelheid zat.
In het begin moet je fruit en groente echt als extra zien, want ze eten er minimaal van.
Pas als ze een redelijke hoeveelheid eten kun je bijv de middagvoeding laten vallen.
Ons schema ziet er nu zo uit:

07:30   bordje pap
10:00   fruit (vers) roosvicee (paar slokjes)
12:00   paar stukjes brood, aangevuld met flesvoeding
15:00   half potje fruit, roosvicee (paar slokjes)
17:30   half potje groenten en schaaltje yoghurt
19:00   fles (210 water+7scheppen en 2 eetlepels rijstebloem)

Ook bij mij zat het CB er de hele tijd achteraan, maar hij wilde echt niet, ik had ook echt al het mogelijke al uitgeprobeerd.
Maar opeens vond die de pap van papa erg lekker, de dag erna zijn we gelijk met alles begonnen, en hij eet echt zo goed als alles, nu gaan we langzaam aan werken naar wat groffer voedsel.

Maar meid mijn advies: elke dag proberen aan te bieden, niet dwingen, gewoon je 4 flessen blijven geven totdat die genoeg eet. En ze moeten echt soms wel 10x iets proeven voor ze het lekker vinden.
Wel is het zo dat ze het vanaf 6mnd nodig gaan krijgen, ik kon het aan mijn mannetje merken dat die nu veel meer energie heb, met bijvoeding!!

Succes
Liefs

Oh guttegut,

Het consultatie buro... Ik wil er niets negatiefs over zeggen hoor, maar hoor wel vaker dat 'men'   onzeker wordt door wat ze daar zeggen... Als een kindje iets niet wil eten wbt vast voedsel, nou dan ff niet.In principe zit alles wat ze nodig hebben in de flesvoeding en ze kunnen in hun leven nog genoeg eten...Maar goed dat is mijn mening. Mijn meissie (ruim 8 mnd)drinkt ook nog relatief veel fles en eet wel wat maar weinig vast voedsel.Maar steeds een beetje meer en steeds gevarieerder en dan komen we er wel.Ze doet t super goed, is vrolijk, wijs en gezellig.Succes er mee...

Groetjes

4 maanden is ook nog zoooo klein! Laat haar lekker aan de melk als ze dat wil Volgens mijn homeopaat is met 9 maanden beginnen met vast voedsel tijd zat.\Ik ben ook rond 6 maanden begonnen, maar ik denk dat we met z'n allen onze kindjes lakker alles i hun eigen tempo moeten laten doen. Vaak weten ze zelf wel wat goed is.

quote: Dolphin1973 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-02-2009 21:45:01'));

4 maanden is ook nog zoooo klein! Laat haar lekker aan de melk als ze dat wil Volgens mijn homeopaat is met 9 maanden beginnen met vast voedsel tijd zat.Ik ben ook rond 6 maanden begonnen, maar ik denk dat we met z'n allen onze kindjes lekker alles meer in hun eigen tempo moeten laten doen. Vaak weten ze zelf wel wat goed is.

maak je niet druk om het cb. wij geven weer te weinig (borstvoeding 5x per dag en 1x fruit en 1x warme hap a 125 gram) en als ze de fles krijgt op het kdv met borstvoeding dan krijgt ze 220 cc en dat zou weer teveel zijn... zucht!
doe gewoon zoals jij denkt dat het goed gaat.

hier nog een mama niet het gewoon op dr eigen manier doet!!
mijn meisjes zijn nu 9 mnd en krijgen sinds vorige week flesjes melk/pap met 160 ml water... als ze meer krijgen, spugen ze het toch alleen maar uit. volgens het cb veeeel te weinig. maar goed, ik heb liever vrolijke en schone  kids dan 2 die door te veel eten de hele dag huilen van de kramp en plakkerig zijn.
verder krijgen ze wat potjes betreft nogsteeds veel van de 6mnd potjes. die van 8 mnd vinden ze nog niet allemaal lekker. we hadden volgens hun ook allang aan broodbeleg en yoghurt moeten beginnen. ik vind dat ze nu genoeg krijgen. eerst 1 flesje melk, dan papfles, fruit, eerst brood en daarna nog wat groente. en dan 's avonds nog 1 of  2 flessen melk. tussendoor sinds vorig weekend af en toe een stukje soepstengel of halve liga.
mijn meisjes kunnen nu nogsteeds niet tegen de bambix voor 8mnd. ze hebben de hele nacht liggen huilen van de kramp dus krijgen ze gewoon voorlopig nog de 6 mnd en dat gaat prima.
hier groeien ze goed op dus ga ik gewoon zo door.

doe gewoon wat voor jezelf goed voelt. wil de kleine nog geen fruit ed, dan gewoon nog even niet. het cb werkt met statistieken en dus gemiddelden. de een is gewoon wat sneller dan de ander.

Terug
Bovenaan