Ik heb constant dorst en ben vreselijk opgezwollen!

Hoi meiden,

Ik wordt gek van de dorst en ben zo opgezwollen als ik weet niet wat. mijn vingers zijn erg dik de hele dag door en de rest van mijn lijf is zo pafferig, niet leuk meer! De kilo's blijven er aan komen sinds ik met verlof ben, ik ben nu 14 kilo aangekomen en heb nog een dikke 3 weken te gaan (misschien met heel veel pech wel 5 weken) Ik drink veel maar verlies voor mijn gevoel te weinig vocht, volgende week dinsdag moet ik pas weer controle (deze week geen controle gehad wat ik overigens raar vind), ik weet ook niet of ik hier de gyneacoloog voor bellen moet omdat het de afgelopen dagen natuurlijk ook wel weer heel warm is geweest. Pff lastig hoor, ik zal echt blij zijn als de baby geboren is dan zijn al die klachten tenminste weg en hopelijk de kilo's ook want ik begin die zwangerschap echt superzat te worden.

Groetjes,

Puk

ja dat vocht v ast houden heb ik geen last van mr als je ook hoofdpijn hebt sterretjes zien ofzo zou ik toch even bellen
maar het kannatuurlijk ook alleen van de warmte zijn
ik ben ook 12 kilo angekomen valt best me toch al moet ik ook officieel nog 3 weken
succes met de laatste loodjes

Ik herken me helemaal in je verhaal. Ik ben nu 39+2 weken zwanger en sinds ik met verlof ben is het helemaal erg geworden met het vocht en vele drinken.
Ik ben vanochtend bij de verloskundige geweest en die bekijken en vragen er steeds naar. Ik wordt in ieder geval in de gaten gehouden. Zij kon me ook niet vertellen waarom de een veel last heeft en de ander niet. Wel was het haar opgevallen dat vrouwen die in het begin heel misselijk geweest zijn vaker last hebben van andere kwaaltjes, waaronder vocht. Ze kon dit niet verder onderbouwen, maar dat valt haat op in de praktijk. Wat vel helemaal op mij slaat. Ik heb de eerste 16 wk van de zwangerschap veel last gehad van misselijkheid en spugen.
Wel gaf ze aan dat als ik me echt ziek ging voelen (dus niet een beetje hoofdpijn of buikpijn) ik ze op moest bellen. En helaas het vocht verdwijnt pas na de bevalling. Zijn er ook weer een hoop kilo's af .

Hoi Puk,

Je bent inderdaad niet de enige met opgezwollen benen en zo. Vervelend, he? Ik heb vandaag maar weer veel met de benen omhoog gezeten en het lijkt ietsje beter te gaan. Maar veel energie heb ik niet. Achter de computer zitten gaat wel prima... Ik ben nu bijna 25 kilo aangekomen en mensen om mij heen zijn nog wel zo aardig dat ze zeggen dat dat ze verbaasd. Dat ze dat nou ook weer niet zien. Het zal inderdaad wel een hoop vocht zijn, maar mijn buik is ook behoorlijk. Afijn, ik hoop dat de borstvoeding goed gaat, dan gaat het "vanzelf" weer weg allemaal. Nog even volhouden... Sterkte.

Monika

Hè, wat vervelend Puk.Dorst en vocht vasthouden is wel herkenbaar nu. Hou je er maar aan vast dat het weer over gaat. (Al vond ik wel dat het vocht best langzaam verdween...)

Ik hou van de een op andere dag vocht vast en vind het zo lelijk. Kan er niks aan doen, maar ik walg echt van mijn enkels en voeten. Maar dat zal jij nog wel veel erger hebben dan...
Gelukkig blijft het, op zaterdag na, nu weer wat koeler. En ik hoop voor je dat je nu snel bevalt!

Groetjes, Kaskes

Hier nog iemand met olifantenpoten.. vind het ook vreselijk. In mijn onderbenen zitten vreselijke bobbels en putten, echt heel raar die ophopingen. Als ik de deur uitga doe ik altijd een lange broek aan, zonde van de zwangerschaps-zomerbroeken/rokken die ik heb.. maar ik ga echt niet zo over straat. En ook altijd dichte schoenen (thuis wel op slippers). Verder draag ik van die 'steunkousen' voor mijn handen overdag en 's avonds een spalk rechts en een brace links, om de vochtophopingen in mijn pols en handen binnen de perken te houden ivm carpaal tunnel syndroom. Heb al 6 weken geen goed gevoel meer in mijn vingertoppen. Alleen de ringvingers en pinken zijn nog redelijk ok.
En m'n man maar zeggen dat ik positief moet proberen te zijn... GRRRRRR! Aan de ene kant heeft hij gelijk, het wachten wordt niet leuker als je sjagrijnig bent, maar aan de andere kant.. sorry hoor, dit IS toch gewoon niet leuk? Hoe ik ook zit/lig/sta/loop/fiets.. niks is comfortabel. Ik verveel me te pletter overdag, schoonmaken oid lukt ook niet meer, slaap slecht 's nachts, en ik irriteer me aan de "en..???!!!" gesprekken.
Zo. Hehe.. dat is er uit lekker hoor!
Dat we maar allemaal snel gezonde koters in onze armen mogen hebben!
groetjes, Rudy

Hoi meiden,

Fijn om te lezen dat ik dus niet de enige ben die zich net een aangespoelde walrus voelt! Met zwangerschapsgym doet de lerares altijd een rondje hoe iedereen zich voelt en dat zegt iedereen ook doodleuk het gaat prima.....yeah right!!!!!! Ik snap niet dat mensen niet gewoon eerlijk zijn over het feit dat die laatste weken gewoon niet leuk zijn blijkbaar moet je je schamen als je eens lekker wilt klagen! Ik lees hier gewoon verhalen die zo herkenbaar zijn en dat is fijn anders ga je ook nog aan jezelf twijfelen. Volgende week een echo om te kijken hoe groot de baby is en stiekem hoop ik dat ze een keizersnede gaan plannen dan hebben we het maar weer gehad. Ik heb al een fles met een of andere oplossing klaar staan om het overtollige vocht sneller af te voeren nadat ik bevallen ben, en daarna gelijk aan de fatburners en veel lopen met de baby zodra het kan! Meiden succes met de laatste loodjes, we slepen elkaar er wel doorheen!

Groetjes,

Puk

Bij mijn vorige zwangerschap hield ik helemaal geen vocht vast en nu voel ik me ook een grote olifant...
Raar hoe dingen kunnen lopen...
De vorige keer was bij mij overigens wel winter en nu zomer... Wellicht speelt dat ook mee...

Succes er mee meid... We waggelen maar lekker verder met zijn allen tot het moment daar is...

Grtjs
mama Peet

Terug
Bovenaan