Ik heb dringend advies nodig!! HELP AUB

Beste Meiden,

Ik heb een vraagje en ik zou echt wel advies kunnen gebruiken! Wij zijn momenteel bezig met iui (2e poging mislukt). Alleen wij doen dit gewoon in de normale cyclus dus zonder toediening van hormonen. Ik krijg altijd alleen een spuit pregnyl om de eisprong gelijk te krijgen. Met mij is alles verder oke, daarmee bedoel ik dat ik een regelmatige cyclus heb van 29 dagen. En ik heb elke maand een eisprong. Het zaad van mijn partner is echter helaas niet optimaal(2milj zaadcellen). Vandaar de iui.

Nu heb ik aan de gynacoloog gevraagd of de kans om zwanger te raken niet groter zou zijn als er sprake zou zijn van lichte stimulatie van de eierstokken, dus dat er in plaats van 1 eitje elke maand, een paar eitjes vrijkomen. Dit kunnen ze doen door stimulatie van de eierstokken door clomid of gonal. Zijn antwoord was dat dit bij ons niet zou uitmaken omdat 1 eitje in principe genoeg is!!!!

Maar volgens mij maakt het wel uit en kan je eerder zwanger raken als er meerdere eitjes per maand vrijkomen. Ook al heb ik wel elke maand een eisprong!!

Wat is jullie ervaring hiermee???? Beter met of zonder stimulatie van de eierstokken??SORRY VOOR HET LANGE VERHAAL!!!! IK HOOP DAT JULLIE ME EEN ADVIES KUNNEN GEVEN WANT IK BEN WANHOPIG.

Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Liefs Bella

Hoi,

meid ik kan je niet helpen, ik heb hier geen ervaring mee, maar het lijkt mij wel dat als er meerder eitjes zijn, je ook meerdere kansen hebt.

ik hoop dat er iemand reageert, met ervaring.

sterkte en suc6.
Liefs Tamara

Hoi Bella,

Ik kan me de reactie van je gyn wel voorstellen. Als je al een eisprong hebt en ze gaan ook nog stimuleren, is de kans op overstimulatie volgens mij wel groot. Dan zitten er te veel eitjes en doen ze helemaal geen IUI en sla je een maand over. De vraag is dus waar je beter mee bent.
Daarnaast hebben ze liever geen meerlingenzwangerschap omdat dat veel meer risico's met zich meebrengt.
Probeer er op te vertrouwen dat je ene eitje ook zijn werk wel doet.
Succes!

Liefs Astrid

Hoi Bella, wij hebben hetzelfde "probleem" als jullie, ook mijn man heeft niet zulk best zaad. As. week hebben wij de 2e IUI behandeling, maar wel met Clomid. Onze gyneacoloog heeft meteen een recept voor Clomid meegegeven en ook spuit ik 40 uur voor de inseminatie Pregnyl.

Ik zou je graag advies geven, maar wij zijn dus ook nog niet zwanger geworden en wij hebben ook nooit voor de keuze hebben gestaan, wel of geen Clomid, aan gezien we het meteen voorgeschreven kregen bij de eeste keer.

Succes in ieder geval.

Groetjes, Pleun

Hoi Bella, wij hebben hetzelfde "probleem" als jullie, ook mijn man heeft niet zulk best zaad. As. week hebben wij de 2e IUI behandeling, maar wel met Clomid. Onze gyneacoloog heeft meteen een recept voor Clomid meegegeven en ook spuit ik 40 uur voor de inseminatie Pregnyl.

Ik zou je graag advies geven, maar wij zijn dus ook nog niet zwanger geworden en wij hebben ook nooit voor de keuze hebben gestaan, wel of geen Clomid, aan gezien we het meteen voorgeschreven kregen bij de eeste keer.

Succes in ieder geval.

Groetjes, Pleun

hallo Bella,

Ik ben gisteren naar in het ziekenhuis geweest (krijg morgen iui nr 5) en de arts zei dat je beter één goed eitje kon hebben, dan b.v. twee minder goede eitjes.
De kansen zouden volgens haar gelijk zijn.....
Zelf heb ik ook een "normale eisprong", met een regelmatige cycles, het zaad van mijn vriend is super goed. Ik heb alleen maar één eileider en vijandig slijm. Daarom krijgen wij iui (wel met hormonen om de cycles beter te kunnen bepalen zeggen ze)

Ik hoop dat je iets aan mijn ifo hebt enneh...succes ermee.

Liefs Indy

HOI Bella,

Aan de ene kant begrijp ik de gynecaloog wel want ik vraag mij zelf af of 2 miljoen wel genoeg is voor iui. In het lumc (leiden) hanteren ze minimaal 5 miljoen bewegende zaadcellen na bewerking anders is de kans te klein bij iui. Wij zaten elke x tussen de 1 en 6 in en uiteindelijk besloten om ivf te gaan toepassen ipv iui. Gelukkig maar want ik was meteen vd 1e ivf zwanger en anders was het hoogstwaarschijnlijk een half jaar ellende geweest met 6x verdriet om mislukte iui pogingen.

Ik denk dus eerder dat het aantal zaadcellen het probleem is dan het aantal eitjes. Maar zelf zou ik ook kiesen met hormonen maar meestal doen ze dat bij poging 4 t/m 6.

succes
Marielle

Lieve Meiden,

Allereerst heel erg bedankt voor jullie reacties!! Ik weet namelijk echt soms niet wat ik er mee aanmoet! Het lijkt wel of alle gynacologen verschillende regels hanteren... En Marielle als ik dan lees dat ze in Leiden pas iui doen bij 5 miljoen goed beweegbare cellen word ik helemaal moedeloos. Leiden staat namelijk bekend als een heel goed ziekenhuis dus ze weten vast wel wat ze daar allemaal doen. Ik woon zelf in Den Helder en bij ons hier doen ze dus wel gewoon iui met 2 milj zaadcellen...

En ivf... aan de ene kant zou ik best wel die stap willen zetten.. maar aan de andere kant ben ik zo bang dat er straks iets aan mijn kindje mankeert... Bij IVF doen ze toch alles buiten het lichaam..ik vind dat zo'n beangstigend idee alsof je speelt met de natuur!
Ik hoop niet dat ik hiermee iemand beledig die een kindje heeft gekregen door middel van IVF.. Want zo bedoel ik het ABSOLUUT niet. Alleen het lijkt me zo eng.. (ik hoop maar dat ik dit allemaal goed onder woorden breng).

Ik moet maar is goed gaan nadenken of het wel zin heeft om door te gaan met die iui.
In ieder geval nogmaals heel erg bedankt dames voor jullie reacties! Zijn er hier misschien ook dames die een kind hebben gekregen door Ivf?

Liefs Bella

Terug
Bovenaan