ik heb echt even goed advies nodig.

A

Anoniem

Guest
hoi hoi

Ik zit even met het volgende. Mijn dochtertje is zaterdag 5 maand. Dus dan kan ze wel naar 4 voedingen. Maar hoe doe ik dat dan?
Ze is smorgen pas om half 9 wakker en krijgt dan pas de 1e fles.(ze krijgt friso extra,voor hongerige baby's en nutriton erdoor tegen spugen)

Haar schema nu:

8.30: fles 150+5 scheppen

10.00: fruit

12.00: fles 180+6

15.30: fles 180+6

18.30/19.00: fles 180+6

22.00: wakker maken voor fles 180+6.......en dan slaapt ze weer door tot half 9.

Als ik nu naar 4 voedingen wil,moet ik dan die van 22.00 laten vervallen en die van 19.00 naar 20.00...
Dan mist ze dus 200 cc voeding...

Heb contact gehad met cb en van hun mocht ik beginnen met groente sávonds,maa hoe pas ik dit in.

ik weet het echt niet meer....oja..cb raadde aan om te stoppen met friso extra,omdat dat dan teveel voed...en ik moet flesjes gaan geven van 210+7

hellup!!!!!!!!!!!!

groetjes marjolein(mv lianne 13-05)

Hoi Marjolein,

Onze dochter zit nu al zo'n 4wkn op 4 flessen per dag (is 4mnd) en dat ging eigenlijk "vanzelf". Moest haar steeds wakker maken voor het volgende flesje volgens het schema. 's avonds om 22.00 flesje wat groter gemaakt (210cc water+7schepjes), volgende flesje om 6.30 (210cc water+7schepjes) daarna omstreeks 12.00/12.30 weer 210cc, fruithapje om ± 15.00 + evt. als ze hongerig is 90cc water+3schepjes, rond 18.00 weer 210cc+7schepjes en dan weer het laatste flesje om 22.00. Sinds een week ong. vraagt ze  het fruithapje + evt. een klein flesje, daarvoor had ze genoeg aan de 4 flessen. Zou gewoon eens met een grotere fles beginnen, voorkeur 's avonds en dan overdag ook wat grotere flessen, kijken wat ze doet en hoelang het duurt voordat ze komt voor de volgende fles. Bij ons liep dit echt (gelukkig) vanzelf goed op een mooi schema.

groetjes en succes,
xx Roos xx

Hoi,

ons zoontje zit ook al vanaf ongeveer 4 maanden (ietsje vroeger) aan de 4 flessen.
Hij krijgt dan flessen van 250ml.
Ik weet dat sommige mensen hier geen voorstander van zijn, maar hij doet het er prima op.
Het CB zei dat we dan 5x 200ml moesten geven.
Dit hebben we 1 dag volgehouden... hij heeft de hele dag geschreeuwd, het arme ventje had gwn honger.
Je kunt idd proberen meer te geven, voor een verzadiger gevoel, en langer door kunnen gaan.

Groetjes Debby.

'hoihoi mama van lianne
ik ben een voorjaar mama van rianka (8-2-2008)
en zag dat je aan het buurten ben geweest bij ons,vandaar dat ik eigelijk nu dus aan het buurten bent of je hier ook de zelfde vraag had gesteld en ja,vandaar dat ik hier ook maar ff op antwoord.
Ik ben net zo als die andere twee voorjaars moeders  eenvoorstander  ga op  jegevoel af en kijk/luister goed na je dochtertje.
Ik zou ook zeggen  haal de  laatste  fles van 22u weg en doe dan de laatste fles tegen   19.30.
zo kun je dan ook beginnen met een groentehapje tussendoor ,deze zou ik dan rond
16.45/17.00 doen.

zou dan wel  4flessen met 210cc water en 7 schepjes doen.

hoop dat je er wat aan hebt en veel succes gewenst ermee.

groetjes renate knuffel v. rianka

hallo,
je kindje MAG naar 4 voedingen en MOET niet. als je kindje 5 voedingen nodig heeft klaar. mijn zoon is 6 maanden en zit nog op 5 voedingen ook 4 voedingen lukt niet en per keer 210 geven is veel te veel. luister naar je kindje. groente en fruithapjes gaan niet meteen per potje maar begint met een paar hapjes. als je b.v. begint met een paar hapjes een half uur voor de fles en je kindje gaat steeds meer eten dan zie je dat het voedingsschema van zelf op schuift.
succes knof

Terug
Bovenaan