ik heb echt even hulp nodig.

Hoi hoi,

Ik en mijn vriend willen ook graag na de vakantie stoppen met alles en kijken of het zou mogen lukken. Ik heb een spiraal gehad en die is eruit gehaald en nu gebruiken we nog een condoom. Ik wilde eerst heel graag mijn menstruatie opgang laten komen en mijn lichaam weer even zichzelf laten worden.
Maar ik wil toch even een paar dingen vragen.
Ik snap er geen graspiet van. Je cyclus, welke vitamientjes, enzo. Normaal zou je dit soort dingen ook bespreken met je moeder maar helaas daar kan ik het niet meer aan vragen. Zij is 2 jaar geleden overleden en ik mis haar nu ook heel erg. Ik heb wel een zus maar zodra ik dingen wil vragen dan stort ik in huilen uit en zij ook. Hier op dit forum kan ik de dingen vragen zonder te haperen en ik kan gewoon door huilen.
Kan iemand me helpen? Ik lees heel veel site's maar sommige dingen word ik echt geen wijs van...
Ik voel me nu dom maar ik wil alles wel goed doen en niet achteraf denken"had ik het maar gevraagd".

Heel erg bedankt alvast...
groetjes Maud
 
hoi hoi,ten eerste wat erg van je moeder kan me voorstellen dat dat heel heel pijn doet,nou normaal gesproken is je cyclus 28 dagen ongeveer 14 dagen voordat je ongi moet worden is je eisprong,het kan even duren voordat je lichaam weer op gang is[hoeft niet]kan even duren voordat je je eerste ongi krijgt,het beste is om om de dag te vrijen is beter voor het zaad,vooral in je vruchtbare piriode,dat is ongeveer 2 dagen voor je eisprong je bent volgens mij rond de 5 dagen vruchtbaar per maand,hoop dat je hier wat aan hebt,en begin nu al met foliumzuur is erg belangrijk voordat je zwanger mocht raken al veel sucses gr manuela
 
He Maud,

Ik sluit me aan bij Manuela, en ga inderdaad vooral foliumzuur halen, kan je gewoon bij de apotheek of drogist halen. Voor de rest ben je echt niet dom, iedereen heeft in het begin dezelfde vragen en vooral als je ze niet kwijt kan bij je directe omgeving is het moeilijk om achter de antwoorden te komen. Ik kan me erg goed voorstellen dat je je moeder nu mist, maar wie weet kijkt ze wel over je schouder mee, dat gevoel troost mij vaak.

Heel veel succes en ik hoop dat je snel zwanger mag raken.

Liefs Vanessa
 
er valt niet veel meer toe te voegen eigenlijk!!
spijtig dat je moeder is overleden!!!
maar ze is bij je geloof me!!
ze ziet alles wat je doet en waakt over je!! het kan misschien helpen om tegen iets dat wat van je moeder is geweest tegen te praten!!
ik wens je veel succes met klussen!!
en hoop net als ieder ander dat je snel zwanger mag worden ;)
liefs Debbert
 
Je bent maar 2 dagen voor je eisprong vruchtbaar en 6 uur na je eisprong.

Probeer je cyclus in kaart te brengen door elke ochtend op hetzelfde moment rectaal te tempen. Als je temp met ± 0,3 omhoog gaat, dan heb je je eisprong gehad. Doe dit een paar maanden en als je een regelmatige cyclus hebt zal je dus precies kunnen plannen wanneer je het 'moet' doen. allebei de dagen voor je eisprong zou ik zeggen. Na je eisprong heeft eigenlijk geen zin want voordat de zaadjes er zijn heeft je eitje al geen zin meer zeg maar.

Sommige meiden (waaronder ikzelf) voelen hun eisprong. Dan hoef je dus niet te tempen, maar het alleen bij te houden.

Als je temp omhoog gaat heb je je eisprong dus net gehad. Je temp blijft dan hoog tot ± een dag voordat je ongesteld moet worden. Ook errug handig vind ik. Weet je wanneer je weer die rommel mee moet slepen. Blijft je temp hoog, dan kan het zijn dat je zwanger bent.

Eerst maar 2 cyclussen afwachten en kijken hoe deze uitpakken.

Een cylcus is overigens gemiddeld 28 dagen. Bij de een duurt ie 25 dagen en bij een ander weer 40 dagen. Dat je ei 14 dagen voor je menstruatie komt hoeft ook niet altijd. Ik had 'm altijd 10 dagen voor mijn menst.

Tempen is dus een goede oplossing.

Succes ermee en als je vragen hebt (hoe dom (naar mijn mening bestaan die overigens niet) je ook denkt dat ze zijn, gewoon stellen. Er zijn altijd dozen die het leuk vinden stomme reacties te plaatsen, maar daar moet je je maar niks van aan trekken.
 
Welkom,
Sorry van je moeder.
Ik kan er eigenlijk ook niks meer aan toe voegen, foliumzuur, tempen, ovulatietesten,...
In ieder geval, veel succes.

grtjs,
Bea
 
Hey hey,

Hartelijk dank voor het warme welkom. Doet me goed.
Ik ben blij dat jullie me begrijpen en dus ook me helpen met het uitleggen van dingen..
ik ga dit alles wat jullie nu hebben geplaatst even tot me laten doordringen..

En jullie ook, heel veel suc6!!!
 
Terug
Bovenaan