Ik heb een hernia

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal

Ik ben nieuwe in het forum en wil graag anoniem blijven dus kan ik nog niet zo veel over me zelf vertellen.

Mijn vriend en ik hebben besloten om een kindje te nemen.
Ik heb me laatste pil zondag ingenomen dus het duurt nog wel even voor dat het zover is.

Ik ben alleen heel bang om te bevallen, dit  omdat ik een hernia heb die ze niet kunnen weg halen. (te jong, te wijnig uitsrraling, te laag in me rug verder kan ik er niets over zeggen)

Wie kan me helpen om deze onzekerheid weg te nemen.

Groetjes Dunadan

P.S.

Met ik eigelijk al gelijk beginnen met het slikken van foliumzuur.

Hoi,

Ik heb niet helemaal hetzelfde (gehad) als jij dus kan je onzekerheid niet wegnemen. Ik zelf ben namelijk wel geopereerd aan een hernia laag in de rug en ben ongeveer een jaar daarna zwanger geworden. Tijdens de zwangerschap en tijdens de bevalling heb ik nergens last van gehad. Nu ben ik voor de tweede keer zwanger (inmiddels 36 weken) en ook dit keer geen last gehad. Maarja, ik ben dus geopereerd zoals ik al zei.

Weet nog wel dat mijn neuroloog (voordat we wisten dat ik geopereerd zou worden) tegen ons zei dat we onze kinderwens niet door een hernia moesten laten "verknallen". In het ergste geval moet je een deel van de zwangerschap plat maar meestal wordt je rug er niet slechter van dan hij al is. Het is wel aan te raden gedurende de zwangerschap (en daarvoor) goede oefeningen te doen zodat je goed ontwikkelde spieren hebt die de extra last kunnen dragen...

Succes, Juul

Oja, en je kan inderdaad maar al het beste meteen beginnen met foliumzuur (dus al voordat je zwanger bent)

Juul

Hoi juul
Dankjewel

Dat zegt mijn dokter en fysio ook maar ja het zijn mannen en ze kunnen niet echt weten hoe het is om zwanger te zijn.

Met de fysio ben ik nu me spieren nog sterker aan het maken, moet huis oefeningen  en in ga 2 keer in de week naar pilates.

groetjes Dunadan

Terug
Bovenaan