ik heb geen eisprong...

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal,

na een jaartje klussen zonder enig resultaat blijkt (volgens mijn huisarts) dat ik geen eisprong heb.....:( balen! nu mag ik 1 september bij de gyneacoloog komen maar ik ben eigenlijk een beetje benieuwd wat me te wachten staat.

is er iemand die hetzelfde probleem heeft en me kan vertellen wat ze nu gaan doen bij me? ik ben ontzettend bang voor dokters. heb vorige week bij de huisarts mijn eerste inwendig onderzoek gehad en het was niet leuk.

zijn er medicijnen die je eisprong kunnen opwekken?en is dat in pil-vorm of spuiten? ik hoop dat iemand me kan helpen. het was al een zware tegenvaller dat het iedere keer niet wilde lukken en nu dit....maar ik geef de hoop niet op!

liefs E

Hoi E.,

Ik heb ook geen eisprong... en... ben inmiddels 25 weken zwanger! Bij mij was de schok ook erg hoog. Ik bleek PCOS te hebben, op internet kun je daar veel over lezen. Ik weet natuurlijk niet of jij dat hebt, maar ze kunnen tegenwoordig veel. Ik ben zwanger geworden met Clomid (hormoonpillen) waardoor mijn eisprong wel werd opgewekt.

Wat kan je verwachten bij de gyn? Ze gaan je vragen stellen over je menstruatie, vanaf wanneer je die had en hoe zag dat patroon eruit, welke anti conceptie je hebt gebruikt en hoe je lichaam daarop reageerde etc. En ze gaan een inwendige echo maken. Behalve dat je even je schaamte moet overwinnen doordat je met je benen in van die beugels moet, stelt het weinig voor. Doet geen pijn! Dan zien ze of je eiblaasjes hebt liggen (daarin zitten eitjes) in je eierstokken en ze zien je baarmoeder etc.

Het is niet eng, ga wel lekker samen er naar toe en schrijf je vragen van te voren op. Veel succes hoor!

hey E,

denk dat Net Getrouwd al een heel goed verhaal heeft verteld..

ik heb namelijk ook pco. wij zijn vorig jaar augustus gestopt met de pil en ik werd maar niet ongesteld.. na  5 maand  kreeg ik dus echt het gevoel dat er iets niet goed zat en dat het niet alleen "ontpillen" was. Afspraak gemaakt bij de huisarts, deze stuurde mij door naar de gynaecoloog.

Op de eerste afspraak vroeg ze idd een paar dingen over hoe mijn cyclus was voordat ik met de pil begon, hoelang ik de pil heb geslikt.. toen kreeg ik ook een inwendige echo om te zien wat er dus aan de hand was. het doet idd geen pijn en na 1x met je benen wijd te hebben gelegen went het wel. het is natuurlijk ook voor jouw bestwil toch?! en voor hen is het een dagelijks iets.. gewoon btje ontspannen, dan gaan ze met een voorwerp (langwerpig, niet zo dik dat het pijn doet) naar binnen en bekijken ze je eistokken. bij mij waren direct heel veel eitjes te zien per eistok (ziet eruit als een soort "kralenketting")

mij werd dus verteld dat ik pco was en het was voor mij echt een opluchting dat ik wist wat het was.

de volgende maand ben ik begonnen met een kuurtje provera/duphaston om m'n ongesteldheid op te wekken en ik ben nu in mn 2e maand van de clomid. dit zijn hormoonpillen (spuiten gebeurt volgens mij later, als de pillen niet aanslaan, maar dat weet ik niet zeker..). Deze slik je 5 dagen en hierdoor krijg je dus wel een eisprong. ik heb nu al 2x een eisprong gehad en deze maand ziet het er erg goed uit.. moet volgende week ongesteld worden, dus ben heel benieuwd.

maar het is dus nix om bang voor te zijn en je weet strax alleen maar meer, dat lijkt me gewoon een stuk fijner. dan weet je ook wat je er aan kan doen, toch?!

maareh Net Getrouwd, wat goed dat je zwanger bent!!! das fijn om zo'n positief verhaal te horen van iemand met pco! in de hoeveelste ronde van  je clomid? ben erg benieuwd!

groetjes diaan  

hye meid

ik heb geen pco, maar ik heb gewoon helemaal geen eisprong, ik wordt zeer zelden uitmezelf ongesteld en ik heb waarschijnlijk iets niet in me hoofd zitten die al die dingen stimuleert, Ik heb nu me 8ste ronde clomid en ik ben in mei zwanger geweest maar dat was een bbz dus ben geopereerd en het zooitje is weggehaald, als ik na deze ronde nog niet zwanger ben dan krijg ik nog 2x clomid en dan gaan we over op spuiten,

Je hoeft niet bang te zijn hoor meid,    ik had zoiets van ik ben blij dat er iets aan te doen is, succes meid

hoi meiden,

hartstikke bedankt voor jullie reacties!
het stelt me echt gerust dat jullie het niet als negatief ervaren.

---> net getrouwd : hoe lang duurde het voordat je met clomid zwanger was?
 :)Den proficiat!!!!! ik hoop dat je er lekker van kan genieten!!!:D)

nog even rest van het verhaal:

ik word dus wel ongesteld meestal op dag 42 van mn cyclus maar de laatste keer is het uitgebleven en is het op dag 76 gekomen. vreemd!
nou ja ik ga maar hopen dat het allemaal met alleen pillen op te lossen is want ik ben ook al geen held met spuiten.....ook al zou ik er echt alles voor over hebben om eindelijk zwanger te kunnen worden.(dit had ik van tevoren dus niet gedacht)

nou had ik even snel ge-googled op clomid....en als bijwerking staat dat je veel kans hebt op een meerling .....en dat vind ik echt een kei eng idee. ik heb namelijk altijd al gezegd dat ik maar 1 kindje wil.....
mijn vriend wil er wel graag 2 dus die zit me nu al voor de gek te houden natuurlijk!

gelukkig kunnen we er nog mee lachen!

liefs xxx E

Terug
Bovenaan