Ik heb het even helemaal gehad......

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Zit op het werk maar heb helemaal nergens geen zin meer in.
Hoe dat komt? Nou ik zal het even uitleggen.

Sinds een tijdje is onze Sven helemaal in de ban van zijn papa. Het is papa voor een papa na. Mama is niet meer goed genoeg en dat is niet altijd even leuk. Tot nu toe heb ik me daar nog goed doorheen kunnen slaan maar vannacht is er bij mij toch iets geknapt.

Sven was al een paar dagen niet helemaal lekker. Gisteren bij de dokter geweest. Hij bleek een astmatische hoest te hebben en een beginnende oorontsteking. Toch was hij naar de opvang geweest omdat hij (nog) geen koorts had. Op zich was dat goed gegaan maar toen ik hem 's avonds ophaalde bleek hij wel koorts te hebben. Maar hij bleef er best vrolijk onder. Hij at zelfs goed in tegenstelling tot de voorgaande dagen.

Rond een uur of 7 hebben we hem in bad gedaan en naar bed. Hij viel snel in slaap maar helaas werd hij rond 23:00 uur wakker en toen zijn we tot 4:00 met hem bezig geweest. Dat was niet leuk en zeker niet omdat hij alleen maar papa wilde. Hij raakte helemaal in paniek als ik kwam. Mijn man raakte er ook door in de stress want die kon elke keer uit bed. Op een gegeven moment had Richard hem bij ons in bed genomen maar daar wil hij altijd alleen maar spelen. Dus ik pakte hem op en bracht hem weer naar zijn eigen kamertje. Hij krijste het uit: papa papa papa papa. Hij wilde niet bij mij op schoot, verzette zich tegen alles. En toen begon ik dus te huilen. Ik had het helemaal gehad. Hoe erg kan het zijn als je eigen kind je niet meer wil?

Ik heb die nacht bijna niet meer geslapen. Ik kan het nog steeds niet van me afzetten. Ik voel me zo verlaten. Ik probeer zo mijn best te doen een leuke en lieve mama te zijn, ga door het vuur voor Sven. En dan dit............ Ik weet dat het waarschijnlijk een fase is maar toch blijft het zo moeilijk. Ik begin dan zo aan mezelf te twijfelen.En mijn man wordt er ook niet gezelliger op 's nachts want die vindt het sowieso moeilijk om 's nachts uit bed te moeten. En die reageert dat dan ook weer af op mij en dan niet op een al te leuke manier.

Het lijkt wel alsof ik voor niemand meer iets goed kan doen. En een chronisch slaaptekort bevordert de situatie ook echt niet....................
Moest het even kwijt hoor.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Ach meissie, wat naar allemaal!! Uit slaapgebrek kun je vaak wat kribbiger reageren dan dat eigenlijk hoort, helaas lijk ik wat dat betreft wel op je man!!!

sterkte!! Hopelijk is deze fase snel over!!

pff wat vermoeiend maar vooral wat frustrerend!
Kan me goed voorstellen dat je er door zit... hopelijk is die "papa"periode van korte duur..
Birgit heeft de laatste tijd ook van dei nachten dat ze niet meer wil slapen, en bij ons in bed wordt t een enorme draaikont. Ik ben veel alleen thuis en laatst was ik ook zo doodop 's nachts dat ik ook knapte en ook een potje heb zitten janken... de dag erna op mijn werk ging alles langs me heen en was ik super brakjes.

Ik hoop dat jullie snel een goede nacht hebben, dat zal je goed doen!
Evelien

Hé verdomme wat vervelend nou maikje. Ik zou ook tegen het plafond zitten hoor, heb er  zelf al vaak zat tegenaan gezeten in het eerste jaar. Toen wilde mijn dochter alleen maar papa en  ik kon er NIET tegen.
En hoe meer jij je er druk om maakt, hoe meer je kind het voelt en zich nog meer gaat verzetten. Je kunt hier gewoon geen ene donder aan doen, is een cirkeltje waar je in zit. Of een neerwaartse spiraal eigenlijk.    

Heeft je man al eens 'streng' tegen Sven gedaan? "Nee afgelopen, papa komt niet. Mama komt." En dan papa ook echt niet gaan? Dat soort dingen?  Je zit vast in een patroon en die moet je doorbreken. Het is zo moeilijk maar zo ga jij eraan onderdoor en dat  mag gewoon niet gebeuren. Pak anders de telefoon en bel naar het CB voor een afspraak. Gewoon nu doen. Niet denken "dit gaat wel over" want je trekt het niet meer. Jullie gaan samen een plan van aanpak bedenken. Bijvoorbeeld, papa doet hem in bad en jij brengt Sven naar bed. Punt. Elke avond, geen uitzondering. Op een gegeven moment is hij hieraan gewend en wil hij niet anders meer. Rituelen rituelen... het is het sleutelwoord bij ons thuis geworden.

Succes en hou de moed erin!

xxx Janneke.

Ik begrijp je helemaal! Onze meid slaapt sinds een paar daagjes eindelijk weer door maar dat is ook een hele tijd anders geweest! Slaapgebrek breekt je op een gegeven moment helemaal op. Het snauwen tegen elkaar is heel herkenbaar! Zeker als ze dan ook nog eens duidelijk hun voorkeur voor pappa of mamma aangeven. Toch hoor ik uit mijn omgeving dat die "voorkeur" ook weer een fase is waar ze doorheen gaan, net zoals eenkennigheid. Het is misschien een schrale troost, maar toch. Houd de moed erin en als je je verhaal kwijt moet, kun je altijd hier terecht!

Heel veel succes en een hele fijne sinterklaasavond!

Veel liefs, Linda

Het is hier in huis niet anders.... Feline slaapt al 6 weken slecht. Nu kwam ze gisteren thuis met koorts en heeft ze bij ons in bed gelegen. Maar veel slapen doe je dan ook niet.
Het gesnauw hebben we hier ook, gelukkig maken we het wel meteen weer goed. Maar 6 weken niet door kunnen slapen (met af en toe een goede nacht) is voor niemand te doen.

En Feline heeft nu een mama fase, maar het was een hele tijd papa. Dus het kan nog omslaan. Ik vond het niet heel leuk hoor, maar het is echt een fase!

groetjes Maris

Hey meiske!

Wat een klotesituatie nu zeg.........
Hier is het andersom, hij heeft een mamafase wat papa duidelijk niet leuk vind en ik ook niet moet ik zeggen. Maar goed de situatie van jou is absoluut niet leuk. Als je kleintje huilt is je moedergevoel zo sterk en wil je zo graag troosten en als ze dat dan niet accepteren is dat dus echt niet tof.............

Meis ik hoop dat het echt een fase is en dat je snel weer lekker mag knuffeen met je mannetje!

Liefs Saskia

hoi
ja idd wat een rot situatie zeg,het is hier alleen maar mama mama,maar dat komt omdat papa er door de week niet is.anouk moet vrijdags soms weer ff wennen dat papa er is,ze gaat dan ook niet zomaar naar hem toe eerst.en dat vind ik nou niet leuk voor papa,en papa zelf ook niet.

maar ik hoop voor je dat het snel over gaat en kan me voorstellen dat het je opbreekt

veel sterkte

gr petra

Terug
Bovenaan