ik heb hoop, wel ruzie gemaakt met collega...

Haai allemaal,

Ik ben niet zo erg actief op t moment maar sommige kennen me vast nog wel.
Ga vrijdag voor de eerste echo om te kijken of er een groei zit bij mijn eieren.
De huilbuien beginnen weer akelig tevoorschijn te komen (en ik moet nog twee dagen slikken.....) heb een aanvaarding gehad met een collega, ben erg kwaad op dr. Wat ik het vervelende eraan vind is dat mensen die weten waar ik mee bezig ben dan ook meteen alles op de hormonen gaan gooien. Ze kapte het af (en ik ook) en ik zaf haar denken het komt vast door hormonen. Ok ik heb daar last van maar met of zonder hormonen had ik precies hetzelfde gezegd en gedaan. Daar kan ik me ook zo kwaad om maken. Maar goed genoeg daarover,
 het is mooi weer en de lucht is blauw terwijl mijn pietje schreeuwt waar blijf je nou geef ik hem het liefst een dreun van heb ik jou........kortom de pret is weer begonnen. En of jullie het leuk vinden of niet, kom weer iets vaker langs op het forum om mijn gal te spuwen............

dikke akelige hormonen knuffel van Sjanneke die zit te wachten op de tweede maal tweede iui (als je begrijpt wat ik bedoel)

Ha Sjanneke,

Ik begrijp je helemaal.  Af en toe heb je het gewoon even helemaal gehad. En als ze denken dat het aan de hormonen ligt is dat net zo erg als 'je bent zeker ongesteld'.  

Wanneer gaat je tweede iui beginnen?
Zelf  heb ik donderdag de inseminatie voor de  1e.
Had gisteren een hork van een gyn  bij de follikelmeting. Hij vroeg of ik de medicijnen al klaar had liggen thuis. Ik liet weten dat dat zo was maar dat ik nog  geen injectiespuit had en ook niet zou weten hoe ik die moest  gebruiken.  Hij gaf mij toen een spuit en zei 'gewoon een beetje lucht eruit en spuit in je buik en klaar ben je'.  
Ja natuurlijk, gewoon ....
Net alsof dat gemakkelijk  is zomaar even een spuit in je eigen buik zetten  als je daar geen ervaring mee hebt.....
Gelukkig was manlief 's avonds zo verstandig om te zeggen dat hij de  spuit wel gaat zetten, want  ikzelf had ik er even helemaal genoeg van....

Zet jij de spuiten zelf en hoe gaat dat bij jou in zijn werk?

groetjes,
Gonnie

Hai Gonnie,

Wat raar dat je geen inlichting hebt gekregen.
Ik moet per maand een keer een spuit zetten. Hiervoor heb ik een spuitinstructie gekregen, hoe ik alles moet mengen eerst met de grote naald vloeistof opzuigen e.d lucht eruit kloppen noem maar op (staat ook op papier) en hoe ik mezelf het beste kan spuiten. Welk middel moet je spuiten?
Wij hebben de eerste keer achter de rug en moesten helaas voor een tweede keer. De tweede keer wilde mijn eitjes niet groeien, en geen ei is geen iui. Nu ben ik bezig met 40 mg tamoxifen (dubbele van wat ik had) en hoop dat nu mijn ei wel wil groeien. Vrijdag de eerste keer kijken. Bij ons wilde het zaad van mijn man niet langs mijn oorlogsslijm heen en ik heb geen eisprong (of maar heel zelden 1x per jaar en das best moeilijk mikken). Tevens gaat mijn baarmoedermond niet goed open tijdens een sprong. Hoe is het verder bij jullie?
Soms is het allemaal best veel he? maar ach we weten waar we het voor doen en als we de humor erin houden wordt het net ietsi makkelijker.

Ik krijg eerdaags mijn hormonale dip zoals elke keer. Dan ben ik niet te genieten en kan alleen maar sjanken. Ik laat alles uit mijn handen vallen en irriteer me aan pietje (mn vogel). Het hoort erbij, zegguh ze..........hahahaha. Hoe is het allemaal bij jullie gegaan?

dikke knuf Sjanneke

Ha Sjanneke,

De spuit is gezet. Dat viel mee. Ik had plotseling een kant en klare oplossing gekregen en hoefde dus niet meer te mengen. De pregnyl die ik op recept had gehaald, hoefde ik van de vervangende gyn  niet meer te gebruiken.
Dat was een man van erg weinig woorden (je weet wel, zo iemand die alleen maar antwoord geeft met een ja of een nee en verder alleen wat zegt als het echt niet anders kan, ik werd daar helemaal akelig van). Ik heb het hoe en waarom daarvan niet begrepen.

Wanneer krijg jij dan je hormonale dip. Is dat ook van die ene spuit? Heb ik (of mijn man) voor vandaag iets ergs te verwachten???

liefs,
Gonnie

nee wees niet bang, van die spuit voelde ik niets na afloop (klein beetje misselijk maar meer niet). nee mijn dip komt van de tamoxifen, vandaag de laatste tablet ingenomen en dan een dag of twee later kom ik op een ongelovelijk hoogtepunt vw.b hormoongehalte......heerlijk........  Stel je man maar snel gerust!!!!!!
Maar spannend zeg! Spuit gezet en morgen de iui (neem ik aan) veel succes! Laat je weten hoe het was?

Dikke knuf Sjanneke

Terug
Bovenaan