ik heb jullie hulp nodig

hallo
ff vraagje hoor na een nacht op geweest te zijn we hebben denk ik net 2 uurtjes geslapen waarvan julian een ruime 3 kwartier in mijn erm dus ik ben moe heel moe maar dat geeft niet
ik heb jullie advies ff nodig julian heeft koorts 7.00 38.45graden om 8.00 38.13 graden het zakt dus al wel maar ik vroeg me af mag ik hem nu een zetpilletje geven zodat hij wat meer aan zijn rust toe komt elke keer een half uurtje a uurtje slapen schiet hij nix mee op hij is ook dood op van vermoeidheid
ik heb gister niets bijzonders gedaan we zijn zelfs niet eens weggeweest ofzo!!
ik hoop snel van jullie te horen
moet ik ook een dokter bellen?
in mijn groei boek staat namelijk dat als je baby kreun geluidjes maakt en koorts heeft is hij ziek raadpleeg een arts als je kindje onder de 3 maanden zit
volgend probleem julian is als prematuur geboren hij is nu 4 maanden maar omdat hij 5 weken te vroeg was moet ik er dus 5 weken aftrekken dankom ik op net geen 3 maanden uit!!!!!!!!!!!!
ik weet het ff niet hoor ik ben zelf ook zoooooooooooo moe
groetjes

Hoi,

Je moet altijd als je het niet vertrouwd de arts waarschuwen. Al is het alleen maar voor je eigen gemoedsrust.    

Eet hij verder goed en is hij allert? Dan zou ik hem een zetpilletje geven en hem verder eventje goed in de gaten houden. Het heerst heel erg Er zijn veel mensen ziek.  Het kan dus zijn dat hij ook een griepje heeft.  

Maar nogmaals.  VERTROUW OP JE EIGEN GEVOEL. Jij kent hem het beste.   En je kan beter een keer tevel bellen dan te weinig.

Succes ermee.

Groetjes Natasja

Hallo,

ik ben het helemaal eens met wat Natasja zegt. Vertrouw op je eigen gevoel!
Je kindje heeft toch koorts, dus als ik jou was zou ik de huisarts bellen.
Het is erg vervelend, je voelt je misschien onzeker, maar wat Natasja al zei: je kent je kindje zelf het beste! En weinig slaap zorgt er ook nog eens voor dat je misschien niet zo lekker in je velletje zit. Succes en ik hoop dat jullie je snel weer beter voelen.

Groetjes, Larissa

Morgen Vrouwtje

Zo een zetpilletje mag je geven hoor bij koorts.

Evi is nog geen 3 maanden en het cb adviseerde me een zetpilletje van
120 door het midden te knippen. Maar ze verkopen bij apotheek pilletjes
van 60 dus wat zou ik moeilijk doen met een schaar...

En ik zou voor de zekerheid even de huisarts bellen, heb ik van de week
ook gedaan en de kleine heeft middenoorontsteking, medicijnen gekregen,
dus niet voor niets.

Sterkte!

Liefs Daan

Ach arme schat.

Knip nooit een zetpil door midden, maar haal ze bij de apotheek met minder stof erin.
Je weet nooit of de stof netjes door de hele zetpil is verdeeld. Voor hetzelfde geld zit alles in het topje en niets in het kontje.
Bij het cb hier zeggen ze ook dat je ze door mag knippen, maar ik heb toch hele andere dingen geleerd. (werk in de gehandicaptenzorg, waardoor  ik een  cursus medicatie toedienen heb gehad)

Succes en beterschap.

Pauline

Vervelend, zo'n ziek mannetje. Maar wat de anderen zeggen, je moet zelf doen wat je het beste lijkt. Als je zelf onzeker bent, zeker de huisarts bellen. Liever 10x teveel dan 1x te weinig.

Verder kun je een zetpilletje zetten, maar bedenk ook dat koorts goed is voor kindjes, ze bouwen er weerstand door op. Als je dat meteen gaat onderdrukken met medicijnen bouwen ze minder weerstand op. En zolang de koorts niet hoger wordt dan 39.5, zou ik overdag geen zetpilletje zetten. Wel goed in de gaten houden en voor de nacht wel een zetpilletje geven als hij dan nog koorts heeft, dan heb je zelf waarschijnlijk ook een rustiger gevoel zodat je kunt slapen, als je mannetje tenminste slaapt.

Heeft hij langer dan 2 dagen koorts dan altijd even de huisarts bellen!

Veel beterschap!

Terug
Bovenaan