Ik heb jullie hulp nodig!!

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik vind het moeilijk om het jullie te vertellen....... ik ben onverwacht zwanger.

Mijn probleem is nu dat ik twee vriendinnen heb die in het zelfde schuitje zitten als jullie.

Ik had hun het zoooooo gegund!
Jullie en mijn vriendinnen moeten er zoveel pijn en verdriet voor over hebben voordat het lukt......
Mij word het zo aangeboden!!! Ik vind het zo oneerlijk..... dat ik me er gewoon schuldig over voel tegen over jullie en mijn vriendinnen.

Woensdag krijg ik een echo om te kijken of alles goed is en hoever ik ben (geen idee namelijk). Na deze echo wil ik iedereen op de hoogte stellen van onze zwangerschap.

Maar hoe moet ik het mijn vriendinnen vertellen??

Willen jullie mij advies geven.
Ik wil het niet nog pijnlijker maken dan dat het is....

Alsvast bedankt...

xxxx
en heel veel succes voor jullie allemaal.

Hallo Toverfee,

Mijn ervaring is dat het vooral prettig is als je direct open en eerlijk bent naar je vriendinnen toe.
Als mensen het verbergen of nog niet tegen je vertellen dat ze zwanger zijn, maakt dat het des te pijnlijker.

Annemarie

Dank je voor je reactie,

Dit wat jij beschrijft is ook het eerste wat in mij opkomt....... maar inleven kan ik me natuurlijk niet omdat ik het niet heb meegemaakt.

thanks

Persoonlijk vertellen en daar niet te lang mee wachten...En ervoor zorgen dat ze het niet via iemand anders achter komen..Dat doet nog meer pijn.

Hoi Toverfee,

Ik zit in hetzelfde schuitje als jij, eigenlijk.
Mijn advies is ook niet te lang wachten, zodat ze het zeker niet van een ander kunnen horen (is mij wel gebeurd, vond het zoooo vervelend... gelukkig vond ze niet zo heel erg).
Ik hoorde pas ook iemand die het een goede vriendin niet durfde te vertellen en het daarom per e-mail had gedaan (met een sms'je dat ze een belangrijk emailtje had gestuurd). Die vriendin belde vijf minuten later terug en bedankte haar. Ze had vijf minuten keihard zitten huilen en vloeken in alle privacy en kon daarna blij zijn voor haar vriendin.
Succes!

Gewoon vertellen! Via de e-mail vertellen komt ook niet bij iedereen geed aan, dus ik zou ervoor kiezen om het persoonlijk te vertellen.

Het zal misschien even hard aankomen, maar ze zullen het op prijs stellen dat je het ze zelf hebt vertelt en niet via via.

Sterkte!

Terug
Bovenaan