Ik heb mijn buik verbrand met zonnen!!!

Ik heb vandaag heerlijk genoten van de zon. Maar het ging harder dann verwacht. Lekker in bikini. Maar wel ingesmeerd ,maar nu wel verbranda. Ik moet morgen naar de vk. Meestal trekt de brand bij verbranden bij mij na een nachtje slapen er wel uit. Zit nu met een natte theedoek voor de tv. Iemand nog andere tips. Voor deze domme jufanne 30 weken

Hoi, Hoi,

Lekker dik insmeren met aftersun, dat koelt fijn.
Kan gebeuren, het is mij ook al eens overkomen. Maar zoals je als schreef, na een nachtje slapen is het ergste wel weggetrokken.
Wij hebben hier (in het hoge noorden) amper zon gehad...helaas.

Succes ermee!

Groetjes Gea 26 weken 1 dag zwanger

Hallo

Ik ben niet zwanger maar het meest logicsche is je insmeren met after sun want dat dat doet kalmer en je huid weer voorzien van "vocht" om het zo maar te zeggen!!!

veel succes morgen!!!!!!!!!!!!!
en niet meer in de zon zonder bescherming he ;-)

groetjes

hoi hoi

beetje laat misschien, maar het is zowiezo beter om niet met je buik in de zon te zitten, wel of geen zonnebrandmiddel. Je buik bevat op dit moment veel water. Dat water (vruchtwater) kan heel warm worden (denk aan een tuinslang die in de zon ligt), en dat is niet echt goed voor je baby. Ik weet niet of je ooit gekampeerd hebt en wel eens een zonneboiler gezien hebt. Dat is een rubberen zak waar je koud water in doet, en die leg je overdag in de zon. Savonds heb   je dan gloeiend heet water. Sinsdien hou ik mijn buikje liever in de schaduw!

sterkte met de brand... normaal slik ik wel eens een brufen, dat werkt ontstekingsremmend ook op verbranding. Maar ja, als je zwanger bent is dat wat lastiger natuurlijk.

Ik had het van de zomer ook en ik heb het behandeld met calendulan emulsie van vsm.
dit helpt enorm goed bij zonnebrand.
het kan geen kwaad voor je baby dat je buik is verbrand want ik heb het aan de  vk gevraagd.
gr lisette

het kan inderdaad geen kwaad voor je kind. Je lichaam zorgt er goed voor dat alles van binnen precies dezelfde temperatuur blijft. Maar goed ook anders zouden de zwangere niet eens lekker op vakantie naar het buitenland kunnen (daar waar het in de schaduw ook lekker warm is). Wel is het niet verstandig om in de zon te gaan zitten i.vm het zogenaamde zwagerschapsmasker (pigmentvlek vorming). Dit omdat nu je zwanger bent er meer pigment in je huid zit. Dus ja je kan sneller bruin worden maar je krijgt ook sneller pigment vlekken (b.v om je mond of ogen....). Blijven smeren! maar dat deed je al.

Geniet lekker van je zwangerschap!!!!! (en je waarschijnlijk inmiddels bruine buik )

veel liefs
Sjan

hai, auau   een ander middel wat ook goed helpt is : aloe vera koelt en verzacht en verzorgt. enhu niet meer doen voorlopig, is beter voor jouw en je kindje.

sterkte   en grtjs van linda

ik vind het gewoon dom maar goed gebeurd is gebeurd ga daar verder ook niet over uitweidenwant dat had je zelf ook wel door nu.

wat je ook goed op je buik kan doen is een theedoek gedoopt in karnemelk.
karnemelk haald de brand eruit en doordat je de theedoek erop legt en niet smeerd
beschadig je de huid ook minder. bijkomend voordeel is dat er geen chemische goedjes     inzitten door je zwangerschap en hormoonhuishouding kan je huis anders reageren op after sun aloe vera en dat soort spulletjes. door bijv de parfum die toegevoegd is. dat probleem heb je met karnemelk niet zo snel en als het opgedroogd is kan je het eraf spoelen onder de lauwe douche

succes ermee
ik ben ontzettend vaak verbrand weet er dus alles van blijf daarom nu epress uit de zon om dit soort dingen te voorkomen.

Terug
Bovenaan