ik heb net tips gekregen van mijn cb over mijn 2 eerdere topics!!

hallo iedereen,

tips over het afbouwen van inbakeren:

- begin s'morgens met het 1e slaapje na de nacht met het weglaten van de doek!
  ze zijn s'morgen op hun best om iets nieuws te leren. en zodra dit goed gaat,  
  s'middags de doek weg laten en zodra dit goed gaat enz.
- lukt het niet bij het 1e slaapje van dedag, bijvoorbeeld je baby huilt alleen maar?
  dan maar weer uit bed halen even met de baby gaan wandelen en met het volgende
  slaapje wel weer inbakeren.

en tips over baby die s''morgens vroeg wakker zijn:

- ze krijgen w.s dan overdags te weinig binnen en zijn toe aan meer eten en of
  bijvoeding.
- de fles dan nooit vroeger gaan geven, want dan is je hele ritme van de rest van de dag in de war. en dit is niet leuk voor baby die heel erg ritme nodig hebben!

volgende week met onze vakantie gaan we beginnen met het afbouwen van de doek, ik ben benieuwd!
en ik zal haar straks wat meer voeding geven!   en dan kijken hoe laat ze morgen wakker wordt!

liefs Wilma en Jasmijn (24 weken)

Met dit advies kun je wel wat mee lijkt me. Toen ik het inbakeren ging afbouwen vond ik dat gewoon spannend. Gelukkig is het ons gelukt na 3 weken. Ze slaapt nu heerlijk in een slaapzakje.
Krijgt ze 's avonds ook iets van rijstebloem? Dat wil ook nog wel eens helpen om langer door te slapen.

Succes!
hou ons op de hoogte,

groetjes Sonja

Fijn, dat zijn tenminste duidelijke tips!!!

Is er trouwens een specifieke reden waarom jij nu van de bakerzak af wil i.p.v. over een paar maandjes? Ik hoopte eigenlijk dat er een moment zou komen dat ze er gewoon geen behoefte meer aan zou hebben... Je zult het gevoel wel kennen, maar Esther heeft de eerste paar maanden zoveel gehuild en is nog steeds wel een piepert, dat ik altijd bang ben om haar bewust weer aan het huilen te maken...

Groetjes,

Eveline

een baby mag in het algemeen niet langer dan tot een leeftijd van een half jaar ingebakert liggen, omdat ze rond het half jaar beginnen met omrollen en dan is het niet meer veilig!
en omdat ze rond het half jaar goeie controlle over hun armpjes hebben, moeten ze ook zonder kunnen1 en mijn cb raad mij nu ook echt aan om te stoppen! je moet er wel een rustige periode vooruit zoeken, wij hebben volgende week drie weken vakantie, dus hebben we alle rust en tijd voor haar! vandaar dus!

groetjes Wilma

ps, er zijn wel baby's die na een half jaar ingebakert mogen liggen, maar dat is heel zelden en daar is dan ook weer een speciale doek voor!

Het blijft wisselend, hoor...
Mijn CB zei dat mijn ventje gewoon gewend geraakt was dat mama de speen komt aandragen als hij even wakker wordt (wat alle baby's meerdere keren per nacht doen). Hun advies: laten huilen, dan leert hij het wel af...
Niets over eten.... Maar ja, Christian komt ook nooit hongerig over op zo'n moment...
Neem nu vanochtend: om 5:45 uur huilen, speentje erin, slaapt meteen verder en meldt zich om 7:30 uur pas voor eten. Dan had hij niet echt honger denk ik!
Persoonlijk vind ik al het huilen na 5:30 uur niet meer zo erg, tenslotte is dan niet echt nacht meer. Dus ik heb het 'advies' van mijn CB nog steeds niet opgevolgd...

Veel succes ermee!

Groetjes, Karin
mama van Christian (21 weken)

Terug
Bovenaan