Ik heb postnatale depressie!!!

Ik voelde mij de laatste tijd zo neerslachtig, dat ik constant ruzie met mijn man maakte.
Ik beschuldigde hem van vreemdgaan, ook omdat hij een chat vriendin had waar ik niks van wist. Ik had het idee dat ik niet gewaardeerd werd.
Ik kon niet meer genieten van alles.
Nou na  zware bevalling, weer werken en ruzies zat ik er echt doorheen. Ik sliep niet goed meer, ik at niet meer, ik was gewoon heel afwezig.
Ik heb er ook over na lopen denken om van een flat af te springen en dat ze beter af zijn zonder mij.
Omdat ik het gevoel had dat ik mijn leven verloor, dat mijn man weg zou gaan met de kleine.
En omdat ik wist dat het niet waar was, begon ik mezelf verwijten te maken.
En dat helpt ook niet, dan wordt het alleen maar erger, je bent gewoon misslijk van jezelf.

Ik heb donderdag de dokter gebeld en nu zit ik aan een lichte anti depresiva.
Ook niet leuk natuurlijk, je voelt je wattig in je hoofd en moe.

Dit is absoluut niet wat ik wilde, Ik had me zo verheugd op mijn bevalling en met de kleine, maar omdat ik zo in de knoop zat heb ik toch hulp gevraagd.
Ik hou zo verschrikkelijk van mijn zoon en   mijn man. Ze hebben geen idee.
Ik zou mijn zoon niks aan kunnen doen.
En iedereen die maar bleef roepen van "ja het zou wel moeilijk worden voor je man, die moet nou heel veel inleveren. Ja jij hebt het in je voelen groeien en ermee kunnen banden, maar je man had dat niet natuurlijk"
Mijn man kan hier niet mee omgaan en daardoor voel je je helemaal klote.
Je wil gewoon vastgehouden worden en hij liep weg.
Nou heb ik een heel gesprek met mijn man gehad en hij loopt nu niet meer weg. Hij zegt zelf laat maar zitten doe ik wel, ga maar even slapen. Ik hou Justin wel bezig.

Ons sexleven zat ook in de put.... Eerst vloeien, dan pijn van de hechtingen en toen werd ik voor het eerst ongesteld,
Dat heeft 4 weken geduurd, ik bleef bloeden. Ik had daar weer een stollings pilletje voor gehad. Dat werkt ook niet mee aan je zelfvertrouwen.

Ik hoop niet dat iemand dit ook mee maakt en zo wel ga naar de dokter.
Ik weet hoe je je kan voelen en je kan er niks aan doen. Ik heb gelukkig hulp gezocht voordat ik mezelf wat aandeed.

Groetjes Sandra

He verdorie Sandra, dat is niet echt fijn he.
Maar ik herken het hele verhaal wel. pfff alleen al die ruzies. bah. maar ook wat jij zegt, dat de omgeving zegt dat manlief een hoop moet inleveren,
alsof dat soms leuk is!!!!

Soms moeten mannen ook ff wakker geschud worden, maar heel hard hoeft het nou ook weer niet. ( als je begrijpt wat ik bedoel )

ik probeer cor ook vaker met Jr alleen te laten, want tja het is tenslotte wel z'n vader!!! en Ja ik heb ookal gezegd tegen hem ,dat er een hoop veranderd is en dat ik soms ook niet meer weet wat ik moet doen, maar dat hij toch ook zich moet aan passen.

En sex???? pfff alleen als de kleine de late fles heeft gehad en als een blok in slaap valt tja dan misschien , maar ja dan ben ik zelf al zo moe van alles dat ik het echt niet meer kan. als je begrijpt wat ik bedoel.

Nou meid, ik wens je heelveel sterkte met alles, en euh je weet het he, schrijf hier ff lekker van je af, dat wil ook wel   een stukje helpen. ( niet alles maar wel veel )

Ik wil je even heel veel sterkte wensen.. Ik kan niet meepraten over het postnatale depressie gebeuren maar net zo als de ruzies.. ja die zijn er hier ook en seks... wat is dat?? Maar goed, in het verleden heb ik ook aan de anti-depressieva gezeten en dat is geen pretje inderdaad. Tenminste ik werd er kei sloom van. Ik wou alleen even weten of je ook therapie hebt. Ik heb toen namelijk een paar keer met een psychologe gepraat en dat hielp best. Ze zei ook 'onzin' dingen die ik maar weer vergeten ben maar ze gaf me ook echt tips waar ik iets aan had. Misschien een tip voor jou.
Heel veel sterkte en typ alles maar van je af he hier!!
Liefs Kirsten mama van Tyche

Hoi Sandra,

wat een nare situatie zeg! goed van je dat je hulp hebt gezocht.
Ik wens je heel veel sterkte toe en ik hoop dat je gauw weer de oude bent!

liefs kim

Hoi Sandra,

Allereerst wil ik je zeggen dat ik trots op je ben dat je aan de bel hebt getrokken!!!!! Hoeveel vrouwen doen dat niet..........
Ik heb dan geen postnatale depressie gehad, maar ik herken je "klachten"wel. Ik heb dik 10 jaar geleden een depressie gehad.......ook medicijnen gehad, is geen pretje.......
Maar met behoorlijk wat hulp (psychotherapie) ben ik er goed uitgekomen. Sterker nog: ik had (achteraf gezien) die donkere periode niet willen missen. Het heeft mij gevormd tot wie ik nu ben en hoe ik tegen de dingen aan kijk.
Ik wil je zeggen dat je heel moedig bent. Maak jezelf geen verwijten. Je bent momenteel ziek en daat heb je hulp voor nodig, niets om je voor te schamen. Praat erover, blijf open, hoe moeilijk dat soms ook is voor je, vooral tegen een dierbare. Weet dat dit echt voorbij gaat en dat er een dag komt dat je je echt beter en vrolijker voelt. Blijf daarin geloven !

Wat mij destijds erg heeft geholpen is om alles wat er in mijn hoofd zat op te schrijven, gewoon neerpennen die hap. Lucht echt op!

Nu heb ik ook een periode achter de ug die niet makkelijk was. Ben overspannen geweest tijdens de laatste zwangerschap, dit maakt mij vandaag de dag nog steeds onzeker. Wel heb ik weer hulp gezocht bij een psycholoog via de huisarts. Dit doet me goed. Ik zie het als een soort onderhoudsbeurt voor mijzelf..................
Ik ben er ook open in tegen iedereen en schaam mij er niet voor.

Sandra, blijf je hart luchten, praat erover en weet dat er veel mensen zijn die je heel goed begrijpen ! Je bent niet de enige !!

Heel veel liefs en sterkte,
Misja, 35, mama van Thijmen (bijna 3) en Marten (5,5 weken)

4 jaar gelden heb ik ook een postnatale depressi gehad,maar ik ging niet naar de dokter pas bijna een jaar later,ik vind het goed van je dat je gegaan bent want het is zo ellendig,en je kunt goed geholpen worden,maar dat wist ik niet toen,ik heb er uiteindelijk 2 jaar over gedaan voor dat ik er helemaal overheen was,nu na de bevalling van rosalie voel ik me geweldig dat had ik nooit verwacht wel gehoopt natuurlijk.
strekte ermee
groetjes diana

Terug
Bovenaan