ik heb terug gegild....

A

Anoniem

Guest
Hallo,

oh ik moet toch even wat schrijven, mijn zoontje had net weer een aanval van huilen en gillen en zo, hij was al een kleine half uur bezig, niks hielp, zachte woordjes, smeken om stil te zijn, uiteindelijk heb ik terug geschreeuwd en gegild, ik voel me nu zooo slecht, vannacht was ik al aan het huilen, omdat hij weer niet wilde slapen, dus ik was al moe, en zijn huilbui was de druppel.
Ik voel me echt slecht en huilerig, ik weet echt niet wat dat is met hem, niet slapen en zijn huilaanvallen..... hij slaapt nu wel, ook al is het een half uurtje,
Ik denk niet dat hij ziek is, ik vraag me echt af wat het kan zijn,

ik moest dit even schrijven,

groetjes,

Sirae

ai, niet best.

mijn mening / ervaring:

In de eerste maanden waarin Berend veel gehuild heeft heb ik dat punt ook bereikt. Voor mij een teken dat ik een grens over ging. Tijd voor verandering dus.

Als je zeker weet dat je alles hebt gedaan wat je kan doen tegen het huilen (troosten, spelen, slapen eten, niet te warm niet te koud, niet ziek  etc) en niets helpt. Dan moet je de hoop (voorlopig) maar opgeven dat je kindje op houdt met huilen. Wat je wel kan doen is weggaan van het gehuil. Want je wordt er stapelmesjogge van. Je hart huilt mee, het is een marteling.

Zorg dat iemand het even van je over neemt, een dagje, een paar uurtjes. En als je dan terug komt kun je er al zo veel beter tegen. En je kindje voelt ook dat je rustiger bent...en dat is altijd goed.

veel sterkte.
Janneke

hoi,
ik vind het wel begrijpelijk.... als nynke aan een stuk krijst vooral dat, heb ik soms ook de neiging... ik voel me dan ook zeer slecht. maar ik zeg dan tegen mezelf: niet doen, het helpt niet en het mag niet en tel tot 10. en dat helpt. gebrek aan slaap kan veel met je doen.
succes en probeer je niet schuldig te voelen, gewoon volgende keer proberen niet te doen.

groetjes,
daphne

hoi janneke,
maar je hebt niet altijd iemand om het even van je over te nemen....

groetjes,
daphne

hoi

ik kan nix verzinnen wat het kan zijn voor je maar selina heeft ook van die dagen dat ze zo veel huilt en er nix aan de hand is als ik haar op bed leg bv dan begint ze een partij te gillen(dan ga ik stofzuigen)en dan heb ik ook wel eens de neiging om tegen haar  terug te gillen.heb 1  keer gehad toen zat ze op schoot en nix hielp en toen zetten ik haar voor me neer en zei:nu is het afgelopen met huilen  ik schrok van mezelf maar soms zie je het ff niet meer zitten maar voel je wel schuldig soms.ze is nu 4,5 maand  bijna en gaat nu zo goed laatste week alleen gister haar 3e prik gehad dus vandaag is ze beetje  sago.
ik kan je niet helpen (sorry)maar je bent niet de enige

liefs tara mama van selina 14-04-07

Hoi,

ja, dat valt niet mee, een klein babytje wat niet weet wat het wil.
Ik sluit me aan bij de reacties die hier boven staan en wens je heel veel sterkte!

groetjes,
kiki

Hoi skipke,

ja daar heb je helemaal gelijk in, ook dat slaapgebrek je echt kan opbreken.

Oppas vinden  was bij ons ook een groot probleem. Maar die paar keer dat het toch gelukt is deed me dat zo veel goed. Dus ook al is het moeilijk, ik vind het toch de moeite waard om te proberen.

Soms kun je een  probleem niet oplossen, dan is afleiding of rust gewoon erg prettig.

Poeh, meid toch. Wat eerlijk van je om dat hier te schrijven. Ik denk dat de meesten van ons het wel herkennen hoor. Als Quinn een offday heeft dan weet ik het soms ook niet meer. Gelukkig is mij nog niet overkomen dat ik ben terug gaan gillen.
Denk dat je even een goed plan moet maken voor jezelf zodat je even kunt relaxen. Want dit schiet niet op en je voelt je alleen maar slechter. En da's jammer. Zoals hierboven al werd gezegd, probeer oppas te regelen of anderen in te schakelen, zodat je zelf even op adem kunt komen.
Dat kan natuurlijk niet altijd. Als je kind weer zo'n bui heeft, misschien moet je dan met jezelf afspreken dat je het 20 minuten  probeert stil te krijgen, lukt dat niet, dan even in bed leggen en zelf 10 minuten in de tuin gaan zitten, of muziek luisteren of wat anders zodat je het gehuil niet hoort. Zo voorkom je in elk geval dat je gekke dingen gaat doen.
Heel veel sterkte en succes.
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan